Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Söker DR650 för provkörning i Skåne innan ev tysklandsimport

MC: Crf250l
    Gör: Kapitalist
    Reg.datum
    jan 2018

Standard

Jag hade en DR för många år sedan....inget jag ser tillbaka på med värme i hjärtat ;)
    Som andra skriver, en Dominator är det jag skulle satsa på om jag var i dina skor.
    Hade den funnits i modern tappning, hade jag köpt en på stubinen :)
    edit, utan den usla kåpan, Boost slog huvudet på spiken, den stillastående kåpan är
    vedervärdig att köra grus med :D
    Senast redigerat av CRFEN den 2019-01-18 klockan 00:08.

MC: Super Ténéré
    Gör: Byggingenjör
    Reg.datum
    jan 2008

Standard

Varför får man inte ha passagerare på XR?

Allt utan Ténéré i namnet är värdelöst!

MC: KTM 640 Adventure, Honda xr600
    Gör: Ingenjör
    Reg.datum
    jan 2018

Standard

Kan bara tillägga att kört/kör både XR600 och KTM 640 adventure och jag tycker inte den ena vibrerar mer än den andra, båda vibrerar lika mycket. Men det är ju en del av charmen med en enstånka, så låt inte det avskräcka dig... Jag hade satsat på en Honda (XR600, XR650, NX650 etc.) Även om man bortser ifrån allt maskinellt så är dom rejält mycket ballare än en dr650....

Boost IIIs avatar

MC: xr650 turbo
    Gör: Trimmare
    Reg.datum
    sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av haavard Visa inlägg
    Varför får man inte ha passagerare på XR?

Allt utan Ténéré i namnet är värdelöst!
    Den klassas som tävlinsmaskin. Men xr650r Dallara årg 2005 är laglig men de finns bara några fåtal i sverige runt 5st max om man hittar en är den svindyr då de är samlarobjekt.
    En hoj till som är lika rolig som xr650r är KTM 690. Den går bättre än en xr 650r i org utförande och likvärdigt urkorkad i luft o buller ev lite bättre faktiskt. Men den vibrerar bet mer än xr men "lite mindre än ktm 640 625.
    Som föregående talare skriver ska man inte skrämmas för mycket av vibbarna ktm har men de är påtagligt mer än andra hojar så är man lilla minsta känslig i händer och pung domnar de av väldigt fort. Min kompis som köpte en ktm sm 640 00 samtidigt som jag köpte en ny xr650r 00 hade stora problem med pungen den domnade av när vi körde längre repor över 5 mil i stöten. Han fick stå långa sträckor för att pungen skulle återhämta sig. Och jag som har tendens till vita fingrar kunde inte alls köra 640ien längre än två mil.
    Men som sagt de är faktiskt värt att köpa en för de är stenkul och går bra samt billiga och de flesta människor har inte så stora problem med vibbarna som jag o kompis har så jag rek köp av helst en 690 för den är brutalt kul med grymt mellanregister.
    För att inte döma ut ktm i vibbar så blev de lika bra som xr650 när ktm 690 kom och med tiden blev de tillockmed bättre än xr 650r typ från 2012 och senare årg vart än mindre i vibbar så går de lika fint som en tvwinn.

MC: KTM950SE, DR650SE , GSX750ES -82
    Gör: ekonomi
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Tycker tvärt om tidigare kommentarer att du ska köpa en DR 650.
    Har haft en sådan ca 15 år och kört både längre turer på grus 50 mil per dag men även endurostigar med mycket nöje. Att den kanske inte världens racehoj är väl självklart men det är väl inte en sådan du söker. Höj styret och sätt på mer aggressiva däck än orginal så kommer du ha mycket nöje för rimlig peng. Angående påtalade växelproblem så är det inte så många av alla som är sålda worlwide som råkat ut för haveri, dock har det hänt mig men trots detta kan jag definitivt rekommendera en dr. Helst ska du nog ha en nyare än 1996 då en större uppgradering gjordes.
    Senast redigerat av Jens S den 2019-01-18 klockan 21:09.
    "If everything is under control, you are not going fast enough"...

MC: Husqvarna te300i & BMW GS800 Rally
    Gör: Pascal
    Reg.datum
    okt 2012

Standard

Dr650Se är en magisk hoj. Super enkel service behöver lite mod sen är de en tiger. Kolla bara
    https://youtu.be/VJMYMC4jxKM
    ;)

Petter Ivarssons avatar

MC: Snart för många
    Gör: IT
    Reg.datum
    maj 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av bryggenz Visa inlägg
    Dr650Se är en magisk hoj. Super enkel service behöver lite mod sen är de en tiger. Kolla bara
    ;)
    Barry är rolig. Du kanske sett att han gjort en hel serie om denna bike med fördelar och nackdelar.
    https://www.youtube.com/results?sear...C+DR650+SERIES

MC: Ktm 640 Sm, E, 620 Sc, 500, 530, 300 EXC, 1290 R
    Gör: Mek. verk.
    Reg.datum
    jan 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av bryggenz Visa inlägg
    ;)
    Har inte så mycke me hojen å göra då, mer att han är en jävligt duktig förare då..

MC: Tomt i garaget just nu
    Gör: Testingejör
    Reg.datum
    jan 2019

Standard

Citat Ursprungligen postat av Petter Ivarsson Visa inlägg
    Barry är rolig. Du kanske sett att han gjort en hel serie om denna bike med fördelar och nackdelar.
    https://www.youtube.com/results?sear...C+DR650+SERIES
    Har sett hela den lilla serien med stor nöje!

Nu blir det nog en Dominator av det enkla skälet att det ligger två på blocket just nu. Och eftersom den är vanligare i Sverige är DR:en, så är det väl förmodligen lättare med reservdelar och fix down the line. Om de är ungefär likvärdiga i prestanda/feeling kan jag ju lika gärna ta den vanligare liksom...

Det finns några XR650L i Tyskland dock. Hmmmmmm...

Petter Ivarssons avatar

MC: Snart för många
    Gör: IT
    Reg.datum
    maj 2011

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •