Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Elproblem Husqvarna TE310

MC: Scarver
    Gör: ekonom
    Reg.datum
    jul 2003

Standard Elproblem Husqvarna TE310

Har lite bekymmer med bågen. Slår jag på tändningen så lyser framlampan men inget annat fungerar såsom elstart, hel/halvljus/blinkers osv. Kickar jag igång den så fungerar allt som det ska. Ibland när man kickar så hör man att startmotorn ligger på, inte alltid men ibland.

Kollade igenom elen och det hänger en lös kabel, har precis köpt hojen så jag vet inte om det gjort det hela tiden. Dock funkade allt när jag köpte den. Har kollat över allt och hittar ingenstans kabeln passar. Det sitter powercommande på den så det kan ju vara nåt som blivit över men jag vet inte. Bifogar bild om det gör någon klokare :)

Kabeln kanske inte har med problemet att göra men blir inte riktig klok på felet

//Andreas

MC: XR600R
    Gör: olika
    Reg.datum
    jul 2007

Standard

Det är väl bara hel/halv som inte ska fungera när hojen är avstängd. Är batteriet dåligt? då kan man få skumma problem.

Min te250 -11 startade på kick, när batteriet var kass. Men så fort jag försökte varva lite, ville den stanna. Kortis i batteri? så det tog all ström, så det inte blev kvar något till bränslepump/tändning. Nytt batteri, så var problemet borta..

Sladden som hänger lös, Är kanske ström till elfläkten? Eller tankmätare? (den som går till bränslekranen på höger sida)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •