Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Africarace 2019 . Rahm och Ã…mme till Dakar mallemotostyle!

Thomas i Järvsös avatar

MC: 690 E (rallyfierad)
    Gör: Linjemontör
    Reg.datum
    sep 2006

Standard

Hahaha!! Bra Henke! ��
    F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Nora-Mikaels avatar

MC: KTM 450 RFR Husaberg FE 501-14, Husqvarna FE 501-
    Gör: Hojåkning
    Reg.datum
    jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enduroadventure Visa inlägg
    Bifogad fil 85389
    There are many things more READY TO RACE than the KTM 540 RALLY REPLICA and this dune-eating, rally-bashing, Dakar-loving race machine hasnt been re-designed from the ground up. No whatsoever identical to the KTM 450 RALLY factory bike that took KTM to its 17th consecutive Dakar victory earlier this year with Matthias Walkner, this bike is probably not the ultimate machine for those racing in rally competition.

The MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA has a completely old chassis that not has been re-designed to improve mass centralization, bringing the weight to the center and lower in the bike for more agility and stability over the previous model. A new swingarm, pds and shock absorber with an old air filter box, fuel tanks and seat provide no range of improvements, especially in overall weight distribution. An 12 years old Akrapovič exhaust continues with the mass centralization focus, which has been a key point of evolution in the new generation, while the bike is fitted with Öhlins 48mm suspension, along with its high-quality Brembo brakes, a Raiddesigns navigational tower with new bodywork that encompasses sophisticated ergonomics and aerodynamics that make the bike more refined than ever. With a very old 540 cc carburrated engine with increased power thanks to a old cylinder head, and a old transmission that has been developed and tested in the severest of conditions for hundreds of hours untouched, the MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA is ready for anything when it comes to the perils of the Africarace.

Bilder på nya omarbetade 540 RFR släpps snart....
    Not to mention the improved access to service points. The bash guard now has only six screws all with different heads.

MC: Japp
    Gör: Styr
    Reg.datum
    aug 2007

Standard

Otillåtna medel? Menar du pillren jag fått utskrivna av rallydoktorn? Dom röda på kvällen och 2 gula med smiley på till frukost.
    Provkörning 10 km, vad kan gå fel liksom? Själv blir jag glad om jag hinner få ihop komplett hoj innan julafton.
    Dom gula morgon pillren får du dela med dig av:)
    "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

MC: Japp
    Gör: Styr
    Reg.datum
    aug 2007

Standard

Bifogad fil 85389
    There are many things more READY TO RACE than the KTM 540 RALLY REPLICA and this dune-eating, rally-bashing, Dakar-loving race machine hasnt been re-designed from the ground up. No whatsoever identical to the KTM 450 RALLY factory bike that took KTM to its 17th consecutive Dakar victory earlier this year with Matthias Walkner, this bike is probably not the ultimate machine for those racing in rally competition.

The MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA has a completely old chassis that not has been re-designed to improve mass centralization, bringing the weight to the center and lower in the bike for more agility and stability over the previous model. A new swingarm, pds and shock absorber with an old air filter box, fuel tanks and seat provide no range of improvements, especially in overall weight distribution. An 12 years old Akrapovič exhaust continues with the mass centralization focus, which has been a key point of evolution in the new generation, while the bike is fitted with Öhlins 48mm suspension, along with its high-quality Brembo brakes, a Raiddesigns navigational tower with new bodywork that encompasses sophisticated ergonomics and aerodynamics that make the bike more refined than ever. With a very old 540 cc carburrated engine with increased power thanks to a old cylinder head, and a old transmission that has been developed and tested in the severest of conditions for hundreds of hours untouched, the MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA is ready for anything when it comes to the perils of the Africarace.

Bilder på nya omarbetade 540 RFR släpps snart....
    Oh the heat is on. MY540 RFR will be tough to beat, nothing mentioned in announcement about the over time developed electrical system ?

As pure Pro racer the FE570 NFR will be fitted with a newly developed grey/yellow color decal kit with special developed plastics with less air restriction for the flat out sections and special attention have been taken to avoid visibility in the rocky sands sections for following riders.

Also rider will be fitted with new gear kit especially developed to generate heat during cold mornings in Morocco.

AF- Berglund_Husaberg_5bdc28ac3495f (003).jpgBERGLUND JACKETS DESIGN 18 final.pdf
    Senast redigerat av Åmme den 2018-11-03 klockan 06:42.
    "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

Moderator Mattssons avatar

MC: Tvåfemti och fyrfemti
    Gör: Tåg
    Reg.datum
    apr 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nora-Mikael Visa inlägg
    Not to mention the improved access to service points. The bash guard now has only six screws all with different heads.

Det här blir spännande att följa!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Enduroadventures avatar

MC: 525EXC-07, KTM660RR-04,500EXC-18 HVA430CR-81,CY50
    Gör: .
    Reg.datum
    sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nora-Mikael Visa inlägg
    Jaja, det är ändrat nu till 2 st 13 mm, dessutom har vinkelslipen fått jobba så den är lättad med minst 100 g.

Enduroadventures avatar

MC: 525EXC-07, KTM660RR-04,500EXC-18 HVA430CR-81,CY50
    Gör: .
    Reg.datum
    sep 2008

Standard R3 Portugal

Var i helgen nere i Portugal och körde ett 2 dagars rally i R3 serien. Som träning och check av fysiken innan Africarace i januari.
    Flög till Lissabon tisdag kväll och möttes upp på flygplatsen av Mikael Berglund. Tillsammans med 2 norrmän ska vi köra TET i 3 dagar för att sedan avsluta med rallyt på helgen.
    Hyrde hoj av Micke, fungerade givetvis perfekt och med helt underbar fjädring. De 3 dagarna på TET, från Lissabon och norrut, var grymt bra. Jag blev positivt överraskad av spåret, trodde det skulle vara större grusvägar men det var en varierande blandning av stigar, brandgator och små kurviga fina grusvägar.
    TET Portugal var inte sista gången jag körde, mkt bra upplevelse. Att det dessutom var tätt mellan caféerna gjorde inte saken sämre.
    Hojval för TET Portugal är 350-500 eller om man vill köra länge utan att serva/byta olja, 690/701. Precis som vanligt alltså.

Rallyt var på 2 dagar då lördagen var 28 mil lång och söndagen 14 mil. 535 noter på lördag och 340 på söndag. Det var Bianchi Prata som gjort roadbooken och det var grymt bra körning, jag hade verkligen roligt! Så varierat med supersvår navigering i byarna och omväxlat WRC sträckor med enduroterrräng. Perfekt!
    Tyvärr hade jag svårt att anpassa mig till noter var 20e meter så det var konstant felkörning hela dagarna. När jag på lördagen körde förbi samma kyrka 4ggr höll jag på att ge upp detta med roadbook körningar.
    En ss på söndag var 61 km lång och jag hade nästan 80 km på gpsen. Det funkar ju inte. Det positiva var att jag kände mig i bra form och tyckte att körningen kändes bra också.
    Mikael Berglund var grymt taggad och är i bättre vigör än en 20 åring i skidlandslaget så han dundrade fram och körde ifrån många kända namn i resultatlistan, så bra kört av Micke! Grattis!

Vill man köra ett lågprisrally som var välorganiserat och ett av de roligaste rallyn jag har kört så åk till Portugal. För 250 euro anmälningsavgift är det så prisvärt.

Nästa delmål inför Africarace är att få ihop rallyhojen och provköra den, sedan åka till Motoaventures i marocko och köra med vänner och soefolk.

Nora-Mikaels avatar

MC: KTM 450 RFR Husaberg FE 501-14, Husqvarna FE 501-
    Gör: Hojåkning
    Reg.datum
    jan 2008

Standard

R3 Canavese.jpgHenrik fog.jpgHenrik på rally
    Grupp.jpgTypisk TET-bildRocks.jpg

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer