Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Africarace 2019 . Rahm och Ã…mme till Dakar mallemotostyle!

Thomas i Järvsös avatar

MC: 690 E (rallyfierad)
    Gör: Linjemontör
    Reg.datum
    sep 2006

Standard

NU börjar det bli lite stil på den här tråden! Gott gry grabbar ��
    F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

MC: Japp
    Gör: Styr
    Reg.datum
    aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enduroadventure Visa inlägg
    Det var mkt beslutsamhet och kampvilja i den texten Åmme! Dådkraft är ett ord som dyker upp i huvudet när jag läser texten...!
    Min träning går helt ok men tyvärr så går utvecklingen åt fel håll oundvikligen, det är stelt, knakar och gör ont på många ställen i kroppen just nu. Jag ska göra mitt bästa att komma i bra form de sista månaderna innan start.
    "-Den som inte har roligt när han kör hoj gör något fel" Tror det var Chad Reed som sa det, stämmer bra iaf.
    Han sa också "-my time is coming to an end but I will keep fighting" och "-its hard to beat someone who never gives up".

I år får du se till att organisationen inte behöver skicka upp någon helikopter för att leta upp dig och guida dig i rätt riktning igen, det var lite pinsamt....
    Notera att jag skrev inget följa John 1,2,3 I Malle moto ligger tillsamans och åker vilse sist dagen. 4 åker rätt och går in som 2 totalt

Skillnaden mellan Dådkraft och Dårkraft är nog minimal, sluta gnäll nu om kroppen all värk är till 90% mental och du är ju fortfarande en ungdom, och som vi konstaterade 2017 det är ju inte kroppsformen som avgör om det går fort eller inte när den lätt överviktiga Marockanen åkte 8 runt oss och vi tappade hakan fullkomligt.
    "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

Enduroadventures avatar

MC: 525EXC-07, KTM660RR-04,500EXC-18 HVA430CR-81,CY50
    Gör: .
    Reg.datum
    sep 2008

polles avatar

MC: Husa FE450 Rally -12 med mera
    Gör: Klumphuggare
    Reg.datum
    dec 2015

Standard

Inget följa john. Hmm... Då måste man ju välja sida här om vem man ska heja på. Låter det va osagt ännu. Men det kan säkert Finnas nån illegal bookie som tar emot vad snart!

O henrik. Man e bara trött om man e lat!

Skickat från min G8441 via Tapatalk
    /Palle

MC: Ja
    Gör: Ja
    Reg.datum
    feb 2007

Standard

Jag känner en bookie.... Han tar öhlinsgafflar och titandelar i betalning.
    Var mitt inlägg användbart. Donera gärna pengar till SOS Barnbyar

MC: Japp
    Gör: Styr
    Reg.datum
    aug 2007

Standard

Elakartade rykten florerar om att Herr Rahm tilltaga eventullt otilllåtna medel, det pratas om kraftigt förändrad/modifierad motor, har noterats bildbevis från en erkänt kompeten motormekaniker från södra Svedala, just studeras reglementet för att förbereda en protest till oberfyrer Shlesser, misstänker även att Herr Rahn använder andra tvivelaktiga metoder för att förbättra fysiken och att han unviker eventuella kontroller med att fara världen över på diverse suspekta motorcyckel övningar.

Själv har man spenderat ca 50 timmar med att dra ny el på 570 samt en provkörig på 10 km, och kan bara konstatera att jag aldrig kört en 570 med det klippet I motorn.
    "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

MC: Ja
    Gör: Ja
    Reg.datum
    feb 2007

Standard

Jag tycker det låter som någon förbereder ursäkterna redan innan start. Det är erfaret..... ;)
    Var mitt inlägg användbart. Donera gärna pengar till SOS Barnbyar

Enduroadventures avatar

Reg.datum
    sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Åmme Visa inlägg
    Elakartade rykten florerar om att Herr Rahm tilltaga eventullt otilllåtna medel, det pratas om kraftigt förändrad/modifierad motor, har noterats bildbevis från en erkänt kompeten motormekaniker från södra Svedala, just studeras reglementet för att förbereda en protest till oberfyrer Shlesser, misstänker även att Herr Rahn använder andra tvivelaktiga metoder för att förbättra fysiken och att han unviker eventuella kontroller med att fara världen över på diverse suspekta motorcyckel övningar.

Själv har man spenderat ca 50 timmar med att dra ny el på 570 samt en provkörig på 10 km, och kan bara konstatera att jag aldrig kört en 570 med det klippet I motorn.

Otillåtna medel? Menar du pillren jag fått utskrivna av rallydoktorn? Dom röda på kvällen och 2 gula med smiley på till frukost.
    Provkörning 10 km, vad kan gå fel liksom? Själv blir jag glad om jag hinner få ihop komplett hoj innan julafton.

Enduroadventures avatar

Reg.datum
    sep 2008

Standard

ktmbikecover_big.jpg
    There are many things more READY TO RACE than the KTM 540 RALLY REPLICA and this dune-eating, rally-bashing, Dakar-loving race machine hasnt been re-designed from the ground up. No whatsoever identical to the KTM 450 RALLY factory bike that took KTM to its 17th consecutive Dakar victory earlier this year with Matthias Walkner, this bike is probably not the ultimate machine for those racing in rally competition.

The MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA has a completely old chassis that not has been re-designed to improve mass centralization, bringing the weight to the center and lower in the bike for more agility and stability over the previous model. A new swingarm, pds and shock absorber with an old air filter box, fuel tanks and seat provide no range of improvements, especially in overall weight distribution. An 12 years old Akrapovič exhaust continues with the mass centralization focus, which has been a key point of evolution in the new generation, while the bike is fitted with Öhlins 48mm suspension, along with its high-quality Brembo brakes, a Raiddesigns navigational tower with new bodywork that encompasses sophisticated ergonomics and aerodynamics that make the bike more refined than ever. With a very old 540 cc carburrated engine with increased power thanks to a old cylinder head, and a old transmission that has been developed and tested in the severest of conditions for hundreds of hours untouched, the MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA is ready for anything when it comes to the perils of the Africarace.

Bilder på nya omarbetade 540 RFR släpps snart....
    Senast redigerat av Enduroadventure den 2018-10-30 klockan 09:26.

Administrator Hagenblads avatar

MC: Zebra 501, KTM 350
    Gör: Serviceingenjör, gasanalys
    Reg.datum
    jun 2002

Standard

Fränt. Ska bli coolt att följa.
    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •