Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 58

Ämne: 3-dagars RB-körning 2018 – intressepejling

Elvings avatar

MC: Ja
    Gör: Hojåkare
    Reg.datum
    feb 2003

Standard

Vi är två som är på.
    Elving Solli
    Låt inte omgivningen stå i vägen för din inneboende glädje.

MC: KTM 640 ADVENTURE
    Gör: Verktygsmakare
    Reg.datum
    okt 2014

Standard

Jag är på!

PerDanielEdmans avatar

MC: Alltid en för lite
    Gör: Vattenkraftmekanik
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

All Points taken - och det låter ju som det kan finnas förutsättningar.
    Jag fortsätter planerandet och återkommer preliminärt i mitten av mars med något som liknar en tråd där det ges lite mer konkreta data och där man då också anmäler sig.

Stay tuned!

/ D

MC: R1200GS+FE450-12
    Gör: Lärare
    Reg.datum
    aug 2007

Standard

Jag och en kompis är intresserad. (Har använt roadbook en gång, 1000km)

/ Mattias

MC: Husqvarna 350-16
    Gör: Automationstekniker
    Reg.datum
    jun 2010

Standard

Räkna med ett lass norrlänningar!

whiskeythrottles avatar

MC: NX650 Dominator 93 Scrambler, XR650R -00 cr250 -95
    Gör: svetsare
    Reg.datum
    dec 2012

Standard

min gissning är att det inte är meningen att tanka under sträckan då inte alla offroadhojar kommer 25-30 mil på en tank. låter som 950cc+ event?? Men skulle tankning kunna gå att lösa så skulle det va intressant faktiskt.

Nora-Mikaels avatar

MC: KTM 450 RFR Husaberg FE 501-14, Husqvarna FE 501-
    Gör: Hojåkning
    Reg.datum
    jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    min gissning är att det inte är meningen att tanka under sträckan då inte alla offroadhojar kommer 25-30 mil på en tank. låter som 950cc+ event?? Men skulle tankning kunna gå att lösa så skulle det va intressant faktiskt.
    Det finns alltid möjligheter att tanka, sällan mer än 100km mellan pumparna. Känner jag trådmakaren, och det gör jag, är det absolut inget +950cc-spår. Har haft förmånen att få testa några av Herr Edmans, bitvis okörda kartrekade, spår. - " Tar man sig fram här med stor cykel?" - Ja om man är två och hjälps åt" Så kan konversationen gå under testkörning.

PerDanielEdmans avatar

MC: Alltid en för lite
    Gör: Vattenkraftmekanik
    Reg.datum
    jun 2009

Standard Våldsam fart

Det tog sig en våldsam fart i den häringa intressepjlingen.

Helt tvärtemot vad en viss Mikael från Nora säger så kommer det inte alls att vara något problem att åka ens en 1090. I alla fall inte om man heter Chris Birch.

Min tanke var(är) dock att det ska vara normal körning med vanligt grus, mindre skogsvägar, traktorvägar och en del stigar. Alltså precis som det ser ut när jag grovkollar mitt GPS-upplägg inför rekningarna som jag tänkte göra i sommar. Men eftersom jag inte har kört det här själv än så VET jag ju inte, och den här gången blir det inte skåpmatsvägar utan nästan bara nytt. Å andra sidan måste jag köra igenom minst två ggr själv med min rallykonverterade 570 i sommar och det är inte precis någon endurohoj. Jag kommer därefter att kunna travestera en annan SOE:it med orden: "Det är kört med 570:n", ifall någon skulle undra om framkomligheten.
    Fast det är klart, om det ösregnar ihållande i två veckor innan eventet då kan det ju blir lite roddigt i vilken spenat som helst, men det råder man ju inte över. Och skulle vi ha en så´n tur så blir det bara fler och mustigare storysar på kvällarna! Och mer minnen.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150905_154224.jpg 
Visningar:	60 
Storlek:	1,07 MB 
Id:	84985
    RB 2015. Ankomst Högbo bruk.

En SOE:it som dock vill vara helt anonym (men vi kan kalla honom "Sven") har dock hotat att medelst en slö skridsko befria mig från en kär kroppsdel om jag förlägger övningen till den första helgen i september. Av just den anledningen känner jag mig därför nödgad att sikta på efterföljande helg. Alltså 7-9:e sept. (Därpå följande helg står som reserv ifall det skulle vara fullt på härbärgena.)

Kort data:
    - Beträffande tankvolym bör en vanlig endurohojs standardtank duga.
    - En bra tripp är dock ett måste. Cykeldatorer och originalinstrument kan ni glömma.
    - Jag kommer att sikta på 24 deltagare och boka boende som klarar den anstormningen.
    - Jag transporterar en väska per man till respektive kvällsdestination och kan ta med en uppsättning verktyg för kvällsmek i bilen. Dagtid får den resande klara sig själv.
    - Jag tror nog att så kallad "landare med tilltugg" kommer att ingå vid ankomsterna. Som vanligt.
    - Den 24:e mars, okänd tid, lägger jag ut en körningstråd för anmälan här på forumet. Först till kvarn kommer att gälla, inte ens mutor hjälper mot det.
    - Blir det fler än 24 får det bli en reservlista.
    - En vecka att betala efter den 24:e, sedan är man anmäld.
    - Ingen återbetalning för strulputtar, sådana får sälja sin plats själva.
    - Budgeterat med 700:-/natt för boende med sängkläder och städning, 3-rätters aftondinering och frukost, så ser det ut att blir det 1710:-/pers för hela evenemanget. Jag hoppas dock kunna hitta bättre priser än så och räknar med att ha ett exakt kostnad när anmälningstråden kommer ut.

Tjahapp, det var väl allt för nu.

Hörs / Edmanowitch
    Senast redigerat av PerDanielEdman den 2018-02-14 klockan 19:24.

Apanssons avatar

MC: KTM 690 Enduro/Ralley
    Gör: Processindustri
    Reg.datum
    nov 2014

Standard

Snyggt jobbat! Får väl ta ledigt den 24:e för att bevaka tråden detta vill jag inte missa!

Hörde dock att "Skridsko-slaktar Sven" inte var nöjd om det blir 15-16:e helgen heller...

Tack för fint initiativ! P-D E
    /A

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk
    Apansson
    XTZ 750 Super Ténéré
    Heidenau K60 Scout & Mitas E-09Dakar

Motoro Mattiass avatar

MC: KTM 450
    Gör: Logistik
    Reg.datum
    dec 2009

Standard

Ehh.. är det onödigt att säga PÅ efter så här många inlägg? ;)

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •