OK, då får jag väl skriva en också.

Drar upp med Mattias och Patrik på Fredagen och fipplar hos Sven till myggen skrämmer in oss i garaget. Förutom Selle, vars RFS pimpats så mycket att den inte går långre. Upp 6 med en 500 km lång dag framför som Sven uppskattar till 10 timmars körning för en vanlig entusiast. Finfint, jag Rahm och Patrik som nyss rullat in sitt livs första roadbook drar iväg. Det tar oss 1½ timme att köra de första 25 km, som är enduro med lite felnavigering här och där. Det blir lite lättare, men generellt mycket smått, vilket är kul, men dagen är som sagt lång. Kl 11 öppnar vi pizza Amigo som serverar en gigantisk kebebtallrik och då har vi släppt vår kära nybörjare i den djupa delen av bassängen. Under lunchen hör vi inte ett knyst från andra hojar. Rahm måste sticka vid 3-rycket och vi bestämmer att vi följs åt till nästa mack. Vi hinner inte dit innanhans hjullager skär ihop och Sven får rycka ut med sweepen. Jag startar en app på telefonen som heter Ride-alone och kör vidare ensam. Macken stängd och sedan trassel med saknade noter och det börjar dra ut på tiden. Kommer fram till en asfaltsväg och inser att det är nästan soppatorsk. Försöker knacka dörr, men hittar ingen bensin. Sven på telefon skickar mig till närmsta bymack och jag når precis dit med c:a 2 cm kvar i tanken. Sven har nu hämtat Rahm och skickar mha hitta.ses app in mig på spåret igen. Kör dit och hoppar på roadbooken igen. Kör utan problem klart dagen på 14 timmar, ganska mör. Snabbmekar, duschar, äter kanonbra chili och känner nu somnar jag, smyger iväg i mitt tält och sover som ett troll. Selle har spenderat dagen att finjustera pärlan som nu faktiskt går på tomgång.

Vaknar av ett misslyckat die-Sonne-revelj, men tanken är 100. Äter, kör med Patrik inledningsvis. Han har lärt sig från igår och kör som fan, så jag får hålla i bitvis. Som tur är har jag sett några fler noter och kan dra ifrån. 3 grillade korvar blir lunchen på samma mack som var stängd igår. Kör ensam resten av dagen utan större bekymmer. Allt på hojen som har premiär f ö funkar som det ska och det är allmänt skönt att köra i bara tröja i sommarvärmen. Kommer fram, lastar allt och kör hem när alla dykt in.

1000 tack för helgen och speciellt Sven. Vi ses.