Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 50 av 50

Ämne: Tpi 250/300

MC: Ktm 640 Sm, E, 620 Sc, 500, 530, 300 EXC, 1290 R
    Gör: Mek. verk.
    Reg.datum
    jan 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Maxen Visa inlägg
    4 av 5 saker han tar upp står i manualen, som alla bör läsa igenom men inte gör utan istället väljer att läsa på nätet, och en seriös handlare berättar för kunden att systemet är elektroniskt injusterat för standardfjädern och att denna inte skall justeras eller bytas ut, om nu kunden inte redan förstår det när hojen använder elektronisk oljeinjektion.

Läs manualen är mitt tips. Den finns av en anledning.
    La upp de för som du skriver så vill folk hellre läsa på nätet än manualen..

MC: KTM
    Gör: Arbetar
    Reg.datum
    sep 2018

Standard

Citat Ursprungligen postat av JPT Visa inlägg
    La upp de för som du skriver så vill folk hellre läsa på nätet än manualen..
    Var oklar i det jag skrev. Skyller på den sena timmen.

Det jag menar är att många tyvärr tar för givet att det som står på nätet eller visas på Youtube stämmer när det inte alltid gör det, och så går man efter dessa felaktiga tips och får problem med sin hojar och startar sedan trådar på forum där man skriver hur dåligt märket är som man kör.

Folk borde bli mer källkritiska och ställa sig frågan, ska jag följa råden som en främmande person ger eller ska jag följa det som står i manualen?

Nu i detta fallet stämmer tipsen du länkar till vilket är bra. Var inte ute efter "sätta dit" dig.

dr-Linuss avatar

MC: gasgas, scorpa
    Gör: Grejar och donar
    Reg.datum
    aug 2003

Standard

Nån som har testat någon eftermarknads-ECU eller liknande än? Jag har själv inte testat annat än att ställa upp tomgången med stoppskruven i spjällhuset. Ska prova att justera lite på avgasporten samt eventuellt prova annan fjäder. Hojen går överlag bra. Krispigt och fint som fan. Skulle jag bara köra vanlig enduro som Östra Open, Ränneslätt eller liknande så hade jag varit mer än nöjd (fast då hade jag kört 4-takt). Men nu är det inte så. Jag vill ha mer ork på extremt låga varvtal, jag vill att den drar direkt från tomgång.

MC: KTM EXC 300 TPI/EXC-F 350
    Gör: IT-tekniker
    Reg.datum
    mar 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av dr-Linus Visa inlägg
    Nån som har testat någon eftermarknads-ECU eller liknande än? Jag har själv inte testat annat än att ställa upp tomgången med stoppskruven i spjällhuset. Ska prova att justera lite på avgasporten samt eventuellt prova annan fjäder. Hojen går överlag bra. Krispigt och fint som fan. Skulle jag bara köra vanlig enduro som Östra Open, Ränneslätt eller liknande så hade jag varit mer än nöjd (fast då hade jag kört 4-takt). Men nu är det inte så. Jag vill ha mer ork på extremt låga varvtal, jag vill att den drar direkt från tomgång.
    jag fick min hoj mappad med "Ljunggrensmappen" av återförsäljaren när jag hämtade ut min TPI 300 för en månad sen.
    Ska ha mer botten och mindre topp än standard. Är grymt nöjd med den själv, sjukt stark tycker jag. Och lättkörd!

dr-Linuss avatar

Reg.datum
    aug 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av UbbeO Visa inlägg
    jag fick min hoj mappad med "Ljunggrensmappen" av återförsäljaren när jag hämtade ut min TPI 300 för en månad sen.
    Ska ha mer botten och mindre topp än standard. Är grymt nöjd med den själv, sjukt stark tycker jag. Och lättkörd!
    Intressant, vart köpte du hojen? Har Ljunggrens motor tagit fram en egen map?

MC: KTM EXC 300 TPI/EXC-F 350
    Gör: IT-tekniker
    Reg.datum
    mar 2014

Standard

Intressant, vart köpte du hojen? Har Ljunggrens motor tagit fram en egen map?
    Köpte på Lindroths i Luleå.
    De frågade om jag ville ha standardmappen eller Ljunggrens. De rekommenderade själva Ljunggrensmappen att den varit väldigt omtyckt.
    Ska vara mer för brötig "svenskenduro". Så jag körde på den.
    Känns galet bra det jag hunnit köra. Men då kommer jag från EXC-F 350 och har inte kört tvåtakt på många år och kan inte jämföra med "standard".
    Men jag får byta tillbaka om jag vill, bra service hos Lindroths!

Och verkar helt klart vara så att de på Lunggrens tagit fram en egen mappning!

dr-Linuss avatar

Reg.datum
    aug 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av UbbeO Visa inlägg
    Köpte på Lindroths i Luleå.
    De frågade om jag ville ha standardmappen eller Ljunggrens. De rekommenderade själva Ljunggrensmappen att den varit väldigt omtyckt.
    Ska vara mer för brötig "svenskenduro". Så jag körde på den.
    Känns galet bra det jag hunnit köra. Men då kommer jag från EXC-F 350 och har inte kört tvåtakt på många år och kan inte jämföra med "standard".
    Men jag får byta tillbaka om jag vill, bra service hos Lindroths!

Och verkar helt klart vara så att de på Lunggrens tagit fram en egen mappning!
    Ok, för annars finns det två olika mappar från KTM att välja på. Standard och "sport". Jag har sport.

KTMmarkuss avatar

MC: Husqvarna FE 350 2019
    Gör: Student
    Reg.datum
    dec 2005

Standard

Dom har väl sagt att man int ska byta fjäder? Tror jag
    Vit KTM FE 350 2019
    ----------------------------
    KTM 350 EXC-F Six Days 2014
    KTM 300 EXC Six Days 2013
    KTM 450 EXC-R 2008
    Suzuki 450 RM-Z 2008
    KTM 450 EXC-R 2008
    KTM 250 SX/F 2007
    KTM 450 EXC-R Factory 2007
    KTM 450 EXC-R 2006
    KTM 250 EXC 2004
    KTM 250 EXC 2000
    KTM 200 EXC 2000

dr-Linuss avatar

Reg.datum
    aug 2003

Standard

Ringde till Ljunggrens och de har inte tagit fram någon egen map. Det är bara dom mappar som KTM tillhandahåller som finns att välja på.

dr-Linuss avatar

Reg.datum
    aug 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av KTMmarkus Visa inlägg
    Dom har väl sagt att man int ska byta fjäder? Tror jag
    Jo dom har sagt att man inte får röra något över huvud taget...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •