Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Planera inför något Enduroläger 2018 men vilken?

dr-Linuss avatar

MC: gasgas, scorpa
    Gör: Grejar och donar
    Reg.datum
    aug 2003

Standard

Pratar vi om nybörjare som när man precis har börjat och fortfarande har problem med att ta sig igenom ett vanligt endurospår så vet i fasen om inte ett läger är lite onödigt med tanke på att det ofta kostar en skaplig slant. Bästa är ju om man kan få någon erfaren i klubben att coacha lite.

Moderator Mattssons avatar

MC: KTM 250 EXC-F + KTM 450 EXC-F
    Gör: Tåg
    Reg.datum
    apr 2004

Standard

Instämmer med dr-Linus ovan! Och ja, medlemskap krävs för fmck sthlm enduropåskläger. Instämmer annars med att det är ett hyfsat och lagom läger för alla nivåer, mest nybörjare-motionär. AE är kanon, men inte om du är väldigt grön. Dvs typ som alla svarat tidigare! :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Tolans avatar

MC: Nåt med 2 hjul
    Gör: jobbar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

Verkligen kanon tack för alla tips och känner att fmck kommer nog bokas in för mig och flickvännen i vår.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
    Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
    www.fastlinephotos.se

Tolans avatar

MC: Nåt med 2 hjul
    Gör: jobbar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

Vad är det egentliga skillnaden på AE enduroläger om man tar Upsala/Tibro kontra Hagfors då Hagfors är betydligt dyrare men är det bara maten som skiljer.

Enduroläger.se är det någon som känner till det?
    Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
    www.fastlinephotos.se

Ajo79s avatar

MC: Ktm 250 EXC
    Gör: Sågverksoperatör
    Reg.datum
    okt 2014

Standard

I Hagfors så är det väl hela kittet med boende och käk samt åkning och allt inbakat i priset. Åkning verkar vara snarlik i mängd, men jag tror det är mer som ett sammanhängade läger.

I Uppsala som jag vart på två gånger är det som "Endagarsskolor". Är du där lördag+söndag är det i princip samma övningar båda dagarna som jag fattat det. Jag har bara kört en av dagarna, men jag hörde snacket gick så iaf. I uppsala så är det ju bara instruktion i priset.

MC: KTM EXC-F 250
    Gör: Planering
    Reg.datum
    jan 2018

Standard

Hej Dr-Linus,
    Har du nåt tips på endurolägren i Rumänien? O vd kostade de? hur tog du dig dit? Övervägde du att ta egen hoj?
    /A-K

Citat Ursprungligen postat av dr-Linus Visa inlägg
    Marin och Fritid brukar ha ett läger på våren, en heldag och det skulle jag säga är ett bra läger för nybörjare. Jag har varit på lite olika läger och tycker att de flesta är bra för just nybörjare. När man har varit på några och kört i några år så blir det lätt att det bara blir upprepningar. Läraren säger att man ska göra si eller så vilket man redan vet. Det svåra är att göra det i praktiken . Då tror jag att det kan vara bättre med organiserad träning en gång i veckan som en del klubbar har.

Ett annat alternativ som är extremt utvecklande fast i en annan liga kostnadsmässigt är att åka på en enduroresa. Jag har varit 3 gånger till Rumänien och kört i en vecka med guide och hyrcykel. Det blir mycket åkning och man lär sig massor.

dr-Linuss avatar

MC: gasgas, scorpa
    Gör: Grejar och donar
    Reg.datum
    aug 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av A-K Visa inlägg
    Hej Dr-Linus,
    Har du nåt tips på endurolägren i Rumänien? O vd kostade de? hur tog du dig dit? Övervägde du att ta egen hoj?
    /A-K
    Jag har varit där tre gånger och det har varit med http://ridexpower.com

En vecka med 5 dagars körning. Dock så har jag på plats betalat extra och kört även på den lediga dagen mitt i veckan. Vi flög Arlanda-Sibiu. Hade med egen utrustning men hyrde MC av xpower. Det har alltid varit nya eller nästan nya Husqvarna. Priset har stigit in del mellan första och senaste resan. Från ca 14 till kanske 17 inkl allt.

Vi har snackat om att dra dit med egna hojar också men det är jäkligt bekvämt att hyra. Du behöver inte bekymra dig om något går sönder eller ifall du får punktering eller liknande. Du bara kör och dom får fixa resten. Blir ju en jäkla bit att köra också om man ska åka dit med bil och ha hojen med sig.

En sak som är säker är att det är grymt roligt och jäkligt lärorikt. Det är ungefär som att man har nött slalom hundra timmar om året i flera år och bara kört i typ Hammarbybacken och sen får man helt plötsligt friåka i Alperna!

Finns flera andra företag där nere nu som kan vara värda att prova om man vill spara några kronor. Minst två av guiderna har startat eget.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •