Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 77 av 77

Ämne: Morocco Desert Challenge 2018

Blutors avatar

MC: XT500 i delar, FE570, 950AdvS
    Gör: Ventilerar
    Reg.datum
    mar 2007

Standard

Riktigt bra rapport. Eftersom jag har varit där och kört med motoaventures så känner man ju till ställena ni varit på.

Lågt stående sol i dynerna är ingen lek alls. Speciellt i motljus. Precis när man är på toppen blir man blind av solen.
    / Blutor

Moderator Mattssons avatar

MC: Tvåfemti och fyrfemti
    Gör: Tåg
    Reg.datum
    apr 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enochsson Visa inlägg
    När kör vi nästa?
    Jag trodde du oh Mekanosson var anmälda och startklara för Panafrica? ��
    KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Reg.datum
    apr 2004

Standard

Nämen vi tar väl lite till eftersnack. Jag garvar när jag ser bilden på Enochsson när han ligger och tittar på sin hand. Det gjorde man ofta, tittade på sina händer och undrade hur fan ska det här sluta? Händerna fick klart mest stryk och dom ska man inte glömma bort i träningen innan.

Enochsson fick annars till ett par, tre riktigt bra dagar strax efter att värsta nojan lagt sig efter dag 1-1,5 och fram tills orken tog mer eller mindre slut, dag 3-5 typ. Som bäst var placeringen 13! Bravo!!! Sktikul att du får visa upp hur snabb du är och att du dessutom navigerar flawless gör inte saken sämre! Bra jobbat!

Själv började jag resultatmässigt nånstans på runt 40- strecket av 45 startande hojar. Sen klev jag uppåt tills jag landade som 22:a. Det är där man hamnar om man bara ser till att köra och komma hyfsat i mål varje dag. Som sagt, några dagar kom typ hälften till start, resten hade trasiga hojar, ont, var slitna eller vad det nu var. Här passar det bra med ett av min förebild Mekanossons klassiska citat: jag är hellre sämst bland dom bästa än tvärtom! :))

nä, dags att hålla käften och ge sig!

Nora-Mikaels avatar

MC: KTM 450 RFR Husaberg FE 501-14, Husqvarna FE 501-
    Gör: Hojåkning
    Reg.datum
    jan 2008

Standard

Är lite lat och klipper in vårt FB-inlägg. Ber om ursäkt för utrikiskan.
    Morocco Desert Challenge is done. Thanks to Clint de Cramer, Per Enochsson, Anette Östelius and Björn Magnusson for your trust in our services during the rally. First I must say that I'm very sorry for Clint, who was very motivated and prepared for the race and then prevented to show his talent by a faulty CDI-unit on his bike. You got at least 30 years of racing in front of you and Im sure that you will show them some dust next time.
    A big congratulation to Per who was one of only two riders who completed the entire rally without any penalties. Also to Anette who flew through the dunes of Chegaga despite a bad crash there two years ago. Björn had a tough but good rally. He liked the track soo much that he actually parked the bike and walked the track for a few km:s just to enjoy himself. (or did it had something to do with lack of fuel?) On day 7 Björn crashed and broke his collarbone but continued to ride for another 100km to the fininsh line, thats the spirit of a rally rider!

Enduroadventures avatar

MC: 525EXC-07, KTM660RR-04,500EXC-18 HVA430CR-81,CY50
    Gör: .
    Reg.datum
    sep 2008

Standard

Tack för rapporten! Alltid roligt att läsa dina alster. Du sammanfattar ett rally i Marocko rätt så bra med dessa rader.

"".... fast egentligen är det inte så mycket att fatta eller skriva. Antingen kör man på mer eller mindre sten: sten, eller stenhårda grusvägar med inslag av sten, eller inte så mycket vägar med sten/inslag med sten. Kan även vara stenfyllda quedar, som används som vägar när det är torrt. Här får man räkna med styrutslag från sida till sida, ackompanjerad av kyrkklockor om man som jag är korkad nog att envisas att köra utan styrdämpare. 60% av rallyt är nån form av sten.....""

Blutors avatar

MC: XT500 i delar, FE570, 950AdvS
    Gör: Ventilerar
    Reg.datum
    mar 2007

Standard

Men det är ju som eskimåerna som har 100 namn på snö, så borde ju du ha 100 namn på sten. Liten sten, stor sten, hal sten, lös sten, bautasten, sand, kross, skiffer, rullsten, makadam, sprängsten, fesh fesh. Mm.
    / Blutor

Reg.datum
    apr 2004

Standard Morocco Desert Challenge 2018

Glöm inte alla färger: gul sten, svart sten, röd sten, brun sten.... Sen har vi sträckan vi döpte till Mordor. En vägdel på flera km som gick genom ett område med svart sten/berggrund. Som att köra genom ett stenbrott fast med fyrkantiga, släta, svarta stenar i alla storlekar, inklusive hela partier med svart berg i dagern... Hade man inte ont i händerna och sönderskakade tänder redan innan så fick man det här.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •