Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Kåsan

MC: KTM 350 exc
    Gör: Rivning
    Reg.datum
    jun 2009

Standard Kåsan

Hej, har en liten belysningsfråga.

Får man montera bort orginallampan och ersätta med typ 2 st 40 watts led??? Har för mig att man behöver kunna ha halvljus mtp transporter.

Säger de ifrån på besiktningen? Isf har man möjlighet att byta lyse efter dagetappen, eller ska hojjen in i parc ferme direkt?

Jag har aldrig ställt upp förr därav undran.

Mvh Björn.

dr-Linuss avatar

MC: gasgas, scorpa
    Gör: Grejar och donar
    Reg.datum
    aug 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av bjangobe Visa inlägg
    Hej, har en liten belysningsfråga.

Får man montera bort orginallampan och ersätta med typ 2 st 40 watts led??? Har för mig att man behöver kunna ha halvljus mtp transporter.

Säger de ifrån på besiktningen? Isf har man möjlighet att byta lyse efter dagetappen, eller ska hojjen in i parc ferme direkt?

Jag har aldrig ställt upp förr därav undran.

Mvh Björn.
    När jag har kört så har jag kört originallyse på dagen och sen bytt till natten. Jag har haft led på natten som inte går att blända av.

Reg.datum
    jun 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av dr-Linus Visa inlägg
    När jag har kört så har jag kört originallyse på dagen och sen bytt till natten. Jag har haft led på natten som inte går att blända av.

Ok, har du bytt vid sisgta service då?Stämmer det att hojjen ska in i parc ferme efter dagetappen?

MC: Ja
    Gör: Ja
    Reg.datum
    feb 2007

Standard

Ok, har du bytt vid sisgta service då?Stämmer det att hojjen ska in i parc ferme efter dagetappen?
    Ja hojen skall in i Parc Ferme efter dagsetappen. Men där är servicetid efter sista dagsträckan så då smackar man på nattlyset.

Jag skulle inte köra med nattlyset monterat på dagen pga risken att antingen slå sönder något eller att det slutar fungera. Det är ju tillräckligt många lysen som slutar fungera under natten...
    Senast redigerat av borsiin den 2017-08-12 klockan 21:06.
    Var mitt inlägg användbart. Donera gärna pengar till SOS Barnbyar

Phasties avatar

MC: FR 250R, FE 390, FE 600E
    Gör: på båt
    Reg.datum
    aug 2010

Standard

När jag körde kåsan i Eskilstuna besiktiga jag med endast en 100 mm Mila reflektor på hojen, inga problem. Dom var mer intresserade av att se att bakljuset fungerade...

Gadnerts avatar

MC: KTM EXC-F 350
    Gör: Sitter stilla
    Reg.datum
    aug 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Phastie Visa inlägg
    När jag körde kåsan i Eskilstuna besiktiga jag med endast en 100 mm Mila reflektor på hojen, inga problem. Dom var mer intresserade av att se att bakljuset fungerade...
    Likadant här, dom brydde sig inte om det i Enköping, men i årets TR står det:

24. BESIKTNING
    Besiktning kan inte ske före anmälan i Race Office. Besiktning sker fredag 2017-11-10 klockan 15:00 – 21:00. Enligt VTF och SVEMO reglementet. Motorcykeln skall vara registrerad, försäkrad och skattad. Original registreringsskylt skall medföras liksom hjälm med reflex enligt SR2.5. Miljömatta skall uppvisas och användas. Fungerande halvljus skall finnas på transportsträckorna, för att inte blända mötande trafik.

Så regeln kräver det _vid besiktningen_ men då är juh det med dagsbelysningen som man besiktigar och på kvällen är det väl inte någon regelrätt besiktning utan bara inlämning/uthämtning ur parc-ferme?
    Jag brukar köra kvällskörning på väg hemma men då med en vanlig lampa med halvljus, och ha en starkare lampa på nummerplåten eller i infästningen till resp sida av lampan i barkbuster-infästningen. +hjälmlyse. Det går juh att göra likadant på kåsan.

/ Johan

Reg.datum
    jun 2009

Standard

Jag tänker besikta med orginal och sedan till kvällen byta hela head light mask till en med led����

brukar det stå såhär i tidigare tr eller är det ändrat till i år??

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	75BFEEAB-77FF-4471-A2C3-B1A9590E0E7D.jpeg 
Visningar:	130 
Storlek:	416,7 KB 
Id:	84719

dr-Linuss avatar

Reg.datum
    aug 2003

Standard

Bytte vid näst sista service har jag för mig. Hade lite tid över så det var bara att passa på.

dr-Linuss avatar

Reg.datum
    aug 2003

Standard

Jag tänker besikta med orginal och sedan till kvällen byta hela head light mask till en med led����

brukar det stå såhär i tidigare tr eller är det ändrat till i år??

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	75BFEEAB-77FF-4471-A2C3-B1A9590E0E7D.jpeg 
Visningar:	130 
Storlek:	416,7 KB 
Id:	84719
    Nu är ju inte jag så jätterutinerad men jag är ganska säker på att det har varit tillåtet att byta hjul de två senaste åren .

Lars_Jos avatar

MC: Husqvarna 450
    Gör: -
    Reg.datum
    nov 2009

Standard

Hej, en annan hjulfråga, enligt TR är dubbdäck tillåtet, är det självklart att man kommer köra dubbdäck oavsett väder, eller ska man ha en uppsättning odubbat förberett också?

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •