Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 41 till 49 av 49

Ämne: Ktm exc 2018

MC: KTM 250 exc-f & KTM 500
    Gör: Hus
    Reg.datum
    Mar 2013

Standard

Hejsan,

Är det flera av er som har fått besked om att era nya hojar är försenade? Min hoj skulle kommit i augusti men väntas inte dyka upp förrän i slutet av september. Detta pga att KTM har brist på ramar??? Är det någon annan som har hört något?

// Tobias

MC: Jupp!
    Gör: Montör
    Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av Grusmannen Visa inlägg
    Hejsan,

Är det flera av er som har fått besked om att era nya hojar är försenade? Min hoj skulle kommit i augusti men väntas inte dyka upp förrän i slutet av september. Detta pga att KTM har brist på ramar??? Är det någon annan som har hört något?

// Tobias
    Initiala beskedet jag fick var efter midsommar.
    Då kom det tyvärr bara enbart några få vanliga EXC.

Nu säger min firma att hojen byggs i början av september och levereras i mitten/slutet av samma månad. Då är jag nummer ett eller två i leveranslistan.
    Första husqvarnan produceras i slutet av augusti.

Din mc fick in en 300 six days för ~tre veckor sedan och en 250 six days förra veckan. Anledningen att de har fått före min firma är antagligen för att din mc ligger i distrikt Stockholm (högre prio?).

Generellt sett är hojarna sjukt försenade jämfört med förra året (2-taktarna alltså) och antalet beställningar sjukt högt. Det är nog bara några enstaka som har beställt hojar som får sina öht.
    KTM ska byta eller börja producera i en till fabrik runt sensommaren, vet inte om det påverkar något.

Har beställt en 300 six days.

En 4-takt kunde man ha fått levererad utan problem betydligt tidigare i sommar.

MC: KTM
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Halloj
    den senaste tiden har jag sett en del forum inlägg och filmer om spruckna olje tankar på nya tpi hojarna.
    Någon som vet mer om detta eller råkat ut för det? Har kört ca 9 timmar på min 250 tpi och inget läckage ännu.

PerDanielEdmans avatar

MC: Alltid en för lite
    Gör: Vattenkraftmekanik
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laban1234 Visa inlägg
    Halloj
    den senaste tiden har jag sett en del forum inlägg och filmer om spruckna olje tankar på nya tpi hojarna.
    Någon som vet mer om detta eller råkat ut för det? Har kört ca 9 timmar på min 250 tpi och inget läckage ännu.
    Jag var ute i skogen igår tillsammans med en som fått sin nya 300. Den hade gått 2 timmar när vi stack ut, men läckte redan olja. Han pekade på någon anslutning under, baktill i oljetanken och sa att det var där läckaget var, om det var i anslutningen eller själva tanken vet inte jag. Han hade reklamerat det och något skulle bytas, inga problem men trist och onödigt. Han beskrev det som ett känt problem och skulle enligt vad han sa ha med materialval att göra, inte vet jag? Hojen gick i alla fall att köra utan problem men det låg en prydlig liten oljefläck på golvet i skåpbilen där hojen hade stått under transport.

Ta denna info för vad den är värd, men den är i alla fall självupplevd och busfärsk. / D

MC: KTM
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Kollade på min tank efter att jag såg på youtube om läckage på oljetank. Ser på min att skarven är väldigt ojämnt ihopsatt
    så det är nog bara tur om den håller lite till. Hoppas de kommer ut med någon ny tank snart på garanti.

MC: Honda XR650
    Gör: Ett jobb
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Har beställt en FE 350 och tänkte bunkra upp med lite motorolja innan jag får den, så nu undrar jag om nån fått sin 350 ännu och kan kolla vad manualen säger om vad man ska köra med för olja.
    Tack på förhand! =)

MC: KTM 350 EXC 2014, KTM 690 Enduro R 2014
    Gör: Konstruktör/produktutvecklare
    Reg.datum
    Sep 2006

Standard

OK/Q8 SBK racing 10w-50 funkar kanonbra i den motorn.

Martin Evess avatar

MC: Ja
    Gör: Ja
    Reg.datum
    Jul 2011

Standard

Hur mycket passar från EXC500 på kopian HVA501, hasplåtar hjul osv..
    I drive because i enjoy it.

MC: Honda XR650
    Gör: Ett jobb
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Knoxville Visa inlägg
    OK/Q8 SBK racing 10w-50 funkar kanonbra i den motorn.
    Manualen säger alltså 10w50?! Ville bara vara säker på att dom inte ändrat det från 2017.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Regler för att posta