Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 47

Ämne: Garmin GPSMAP 276Cx

HMRs avatar

MC: 690 Adventure Black 2015
    Gör: Tidsmiljonär
    Reg.datum
    jun 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fog Visa inlägg
    jaja nu tittar jag på 276cx för den verkar ju hålla kvar alla småvägar vid utzoomning eller???.
    Just denna detalj är 276Cx bra på. I själva verket är den bättre än alla andra Garmin på att visa småvägar över ett stort område.

MC: motorcykel
    Gör: Lager nisse
    Reg.datum
    jul 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av HMR Visa inlägg
    Just denna detalj är 276Cx bra på. I själva verket är den bättre än alla andra Garmin på att visa småvägar över ett stort område.
    Attans också då blev jag ju inte mindre sugen på att köpa en, då den antagligen passar mej bra under planlösa söndagsutflykter. Tack för svar.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

kunos avatar

MC: Chokladbollstwin
    Gör: Äventyrare
    Reg.datum
    mar 2008

Standard

Har just shoppat ny 276cx och Citynavigator och fripro 5 på SD kort. Någon som har tips om hur man kan installera fripro5 i enhetens interminne? som det är nu kan ju inte ha både CN samt fripro i samtidigt utan måste fibbla med att plocka i och ur kort ur 276an. Både CN samt fripro fanns ju tyvärr ej att köpa på DVD utan bara SD kort varianten.

Båda CD korten är ju låsta till SD kortet så att säga med dess serienummer, så det är ju inte bara att installera .img filerna till interminnet då det säker ej fungerar utan är då låsta..

276cx levereras ju tom utan dessa kartor utan det följer endast med diverse skräp kartor som är odugliga..
    Senast redigerat av kuno den 2018-06-10 klockan 08:27.

HMRs avatar

Reg.datum
    jun 2004

Standard Garmin GPSMAP 276Cx

Har påpekat det många gånger. Köp inte kartor på SD-kort. Köp för installation på PC.

Inte minst pga att båda dessa kartor måste typas om för att funka bra på 276Cx.

Till vintern kan du skicka GPS och kartor till mig så skall jag lösa problemet.

HMR
    Senast redigerat av HMR den 2018-06-13 klockan 17:36.

HMRs avatar

Reg.datum
    jun 2004

Standard

Sen att jag köpte en tomtom.......jaja nu tittar jag på 276cx för den verkar ju hålla kvar alla småvägar vid utzoomning eller???.

Mvh en garmin användare i ca10år som chansade på tomtom men........

Mvh Reine
    Köper man TomTom får man skylla sig själv. TomTom är orginalmonterade i mina två Renault. Skräp! Använder vanliga Nuvi.

HMR

Reg.datum
    jul 2008

Standard

Är det helt kört med att få tomtom att visa småvägar när man zoomar ut, bara att slänga skiten o köpa annat?

Skickat från min iPad med Tapatalk

HMRs avatar

Reg.datum
    jun 2004

Standard Garmin GPSMAP 276Cx

Är det helt kört med att få tomtom att visa småvägar när man zoomar ut, bara att slänga skiten o köpa annat?
    Ja det är kört. Sälj den till en HD-åkare.

Om det viktiga för dig är att kunna se en tydlig detaljerad kartbild så rekommenderar jag omrypad karta i en gammal 278/478/276C eller i en ny 276Cx. Inga andra Garmin kommer i närheten av dessa. De gamle är outstanding på rutter men den nye har tydligast kartbild.

HMR
    Senast redigerat av HMR den 2018-06-17 klockan 18:32.

Reg.datum
    jul 2008

Standard

Och där fick dottern en tomtom av sin snälla far. Tack för informationen den är till stor hjälp.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Lämmelns avatar

MC: Husaberg FE 570-12
    Gör: Produktledare
    Reg.datum
    jul 2004

Standard

Kan man verkligen köpa City Navigator® Europe NT till 276Cx för download på PC? Verkar inte vara kompatibla med denna.

Citat Ursprungligen postat av HMR Visa inlägg
    Har påpekat det många gånger. Köp inte kartor på SD-kort. Köp för installation på PC.

Inte minst pga att båda dessa kartor måste typas om för att funka bra på 276Cx.

Till vintern kan du skicka GPS och kartor till mig så skall jag lösa problemet.

HMR
    Lämmeln

Husaberg FE 570 -12
    Honda XRV750 -02, Husaberg FE 570 -12, KTM 690 Enduro R, KTM 530 EXC, KTM 690 Enduro, KTM 950 Adv,
    KTM 625 SXC, KTM 525 EXC, KTM 520 EXC, Honda XR400R, KTM 640 LC4, Honda XR400R, KTM EGS 620, Honda XR600R,
    Honda XL600V Transalp, Honda VFR750F, Honda XR600R, Honda VFR750F, Honda XL600R, Honda CB400N

kunos avatar

MC: Chokladbollstwin
    Gör: Äventyrare
    Reg.datum
    mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lämmeln Visa inlägg
    Kan man verkligen köpa City Navigator® Europe NT till 276Cx för download på PC? Verkar inte vara kompatibla med denna.
    Shoppade City navigator NT till min 276cx och valde download på Garmins hemsida. I Garmin Express så poppade NT upp under köpt programvara, i med ett nytt sd kort i 276an så kunde jag välja att installera CN på sd kortet eller till internminnet i 276an, valde givetvis internminnet..
    Hellre ställ än snäll!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •