Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Visar resultat 101 till 104 av 104

Ämne: KTM 1290 Adventure

sundströms avatar

MC: XR 650R
    Gör: snickare
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cawwa Visa inlägg
    Jovisst är SA en bra touringmaskin med gruåkarintentioner. MEN jag är så j-a besviken på deras brist på vilja att fixa till skeva hjul. På en touringmaskin i motorvägsfart bör väl grejjorna vara raka. Det är ju ingne offroadmaskin egentligen och saluförs inte som det heller. Men en härlig touringmaskin, konkurerar på allvar med BMW GS helt klart.

Jag har beskrivit mitt fall på SMC's forum http://forum.svmc.se/showthread.php?...uper-Adventure
    Vill ni kommentera så gör gärna det. Jag lade också upp en blänkare på KTM Scandivias facebook.
    Fler förslag på hur man sätter fart på KTM?
    Tyvärr verkar det vara ktm scandinavias kännetecken när det gäller garantiärenden , hade motorras på en 690 vid 90 mil och en ÅF utan skruvkunnig men ktm Örebro (tror det var Anders sarbäcken) var mer eller mindre ovilliga att hjälpa till så hojen stod på verkstad från typ mitten på juni till slutet på augusti så ktm blir det inte nyköp av för min del igen med hantering av garantiärenden
    /micke
    Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

g s ms avatar

MC: Ktm1290 advr 17 SE 950 07 501 fe 17 300 te 17
    Gör: Pensionär
    Reg.datum
    Jul 2004

Standard

Snart dax för 100 mila service
    Skulle vilja ha ett pratstund med ktms tekniker!
    Klagomål
    1. Fortfarande sitter sido stödet bultat i motorn ?
    2. Fotbromsen sitter för lågt går ej justera till rätt höjd ?
    3. Styrdämparen går för tungt i låga farter ?
    4. Instrumemt (hast varv mm) är som ett flipperspel?
    5. Fjädring är ok vid landsväg men inte för off road? (Skall snart plocka i sär skiten o kolla)
    6. Sadel är som en fåtölj ?
    /G

PerDanielEdmans avatar

MC: Alltid en för lite
    Gör: Vattenkraftmekanik
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard 1 - 0

Gunnar, du leder på poäng.
    Jag tror du kom med det första inlägget om 1290:n här i 1290-tråden.

Tjo / D

MC: Ktm 640 Sm, E, 620 Sc, 500, 530 EXC, honda cr250r
    Gör: Mek. verk.
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard

Har haft funderingar på en 1290 senaste året å läst igenom hela tråden... Bedömningen av 1290 å även 1190 att den är mer väg anpassad än för offroad... Är väl så att den blivit som me bilar typ SUV som till 95% körs av folk som bor i stan å kommer aldrig köra på en grusväg äns.. Däcken är lågprofilare som är gjorda för asfalt å fastnar på en blöt gräsmatta...
    Kommit fram till att en 1290 R är rätt i min smak... Vill ha en större landsvägs hoj av märket Ktm å tycker att super Duke är skit fula å lite för mycke sporthoj..R modellen har minsta tanken å väger minst av 1290.. Kommer inte bli några långturer så varken packväskor eller stor tank behövs... Hojen kommer inte heller gå på mer grus än de som ligger kvar på asfalten efter vintern...

Regler för att posta