Sidan 20 av 20 FörstaFörsta ... 10181920
Resultat 191 till 196 av 196

Ämne: BaseCamp tråden

Tommis avatar

MC: KTM 450 EXC, 950 Adventure
    Gör: Konstruktör
    Reg.datum
    jan 2004

Standard

Bifalles

/ Tommi

Där asfalten tar slut, börjar vägen..
    Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Apanssons avatar

MC: KTM 690 Enduro/Ralley
    Gör: Processindustri
    Reg.datum
    nov 2014

Standard

Har efter lång längtan köpt Montana/fri pro v5/Bcamp, (insåg att jag var tvungen när jag inte hade GPS till "fulkåsan"..)

Hittade här på SOE hur man får fram vägarna i GPSen vid lägre zoom-grad. Så det funkar fint.

Men hur gör man det i BaseCamp?

Måste zooma in till 300m om jag minns rätt innan stigar och grusvägar visar sig.

Edit:: bara att konstatera, datorer är inte min starka sida... trots att jag läst #190 så hade jag svårt att hitta funktionen men nu hittad, funkar! Tack!

Tack på förhand!

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk
    Senast redigerat av Apansson den 2017-12-01 klockan 22:45.
    Apansson
    XTZ 750 Super Ténéré
    Heidenau K60 Scout & Mitas E-09Dakar

MC: Can-Am Outlander
    Gör: Snickare
    Reg.datum
    mar 2018

Standard

Jag har samma problem med BC. Har läst hela tråden men hittar ingen info om hur man kommer vidare.

Någon som har något tips?

Citat Ursprungligen postat av Eneberg Visa inlägg
    Hej

Är det någon som kan ge ett svar på nedanstående? Jag kan inte ge något bra svar till en kompis som har köpt en begagnad zumo 660.

Har laddat ner BC men när jag kopplat upp gps:en och skall starta programmet får jag bara följande meddelande:
    "Inga kartprodukter har upptäckts. Installera en kartprodukt för att fortsätta"
    Gps ansluten till datorn men jag kommer inte ens in i BC?
    Köpte en Zumo 660 begagnad uppdaterd 2014:s kartor.
    Hjälp!

MC: Ktm 1090 adventure r
    Gör: Drifttekniker kraftvärmeverk
    Reg.datum
    feb 2017

Standard

Jag har precis börjat arbera i BC och blir inte klok på hur osmidigt det är. Att göra en rutt tar ju oändlig tid då BC inte föreslår en resväg ”magnetiskt” som google maps gör när man håller muspekaren över en sträcka
    Trodde jag hade kommit runt detta genom att göra rutten i google mymaps och exportera till .kml men det blir bara ett spår utan vägnavigering, likaså vid export med hjälp av ”mapstogpx” när jag gjort rutten i google maps.
    Hur gör ni? Är det bara jag som tycker det är ett problem? Använder OSM för väg och friluftskartan v5 till annat.

Bluesandbikes avatar

MC: KTM 690 enduro
    Gör: Upphandlare
    Reg.datum
    sep 2008

Standard Spår i Basecamp med olika färger

När jag har spår i Basecamp så ser jag inte vilket håll eller när spåren går i varandra hur man ska hålla reda på åt vilket håll man ska svänga. Har hört att man kan byta färg på delar av spåret men hur gör man det?
    Bengt Mattisson Tigern

Mudders avatar

MC: KTM 690 enduro & KTM 990 Adventure R
    Gör: Antenntekniker
    Reg.datum
    aug 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bluesandbike Visa inlägg
    När jag har spår i Basecamp så ser jag inte vilket håll eller när spåren går i varandra hur man ska hålla reda på åt vilket håll man ska svänga. Har hört att man kan byta färg på delar av spåret men hur gör man det?
    Dubbelklicka på spårnamnet så att du får upp egenskaperna, sen ser du färgvalet längst upp till höger.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •