Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista
Resultat 111 till 120 av 121

Ämne: Yamaha Tricker - I'm loving it!

fiBulas avatar

MC: Yamaha YZ250F-13
    Gör: Test rider and coffe maker
    Reg.datum
    sep 2010
    Såld: EXC350F-17 FC250-15 Te125-14 Exc-F350-13 Yz250F-14 Exc-F350SD-14 Yz250F-12 Sx250-12 Sx350F-11 Exc450F-09 Exc250F-08 SX450F-10 SX250F-11 EXC200-10 KLX450R-08 SX250F-08 SX250F-08 SX250F-07 RM125-07 RM125-06 TE450-07 KXF250-07 KX85-06 SXC625-05 CRF250X-05 SX85-05 KX250F-04 KX85-03 WR250-03 XR80R-02 FE400-00 WR250-01 SX50-01 KLX650R-95 CR250R-98 MM50-80 CR500R-98 TC610-98 WR360-94 XR600R-91 XR600R-91 TT350-89 XS750V-82 TT350-88 KX250/600-87 XR500-82 DT250-81 DT125LC-82 Wr400-78

El Presidentes avatar

MC: XR650+Tricker
    Gör: FP
    Reg.datum
    okt 2003

Standard

Bug o bock - den har jag redan hittat o dragit hem!
    Det jag söker är den "stora" verkstadsmanualen med sprängskissar, åtdragningsmoment etc.
    Tack igen!
    XR 650 -01 + Tricker -06

Matte Norrköpings avatar

MC: KTM Monster Enduro Yamaha Tricker
    Gör: Wheelar & Dealar
    Reg.datum
    aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av El Presidente Visa inlägg
    Tips på "obligatoriska" fix-o-trix med denna hoj?
    Tar tacksamt emot förslag på ett välfungerande eftermarknads-system som inte låter alltför mkt men ger lite extra knuff.

Jävlars vad våren känns avlägsen nu!!
    Som du inledningsvis konstaterade är det en BMX med 19-hästars påhängsmotor. Så du har liksom ingen nytta av ”20,5 hk och en massa oljud”, för som den är nu kan du i princip köra VARTSOMHELST utan att folk kastar sten & ringer polisen.

I mitt fall så var det inte att jag ersatte min Super Enduro med en Tricker, snarare köpte jag den för att jag och min styvt 2-årige son skulle kunna ge oss ut och ”motorcykelvandra”, för på min SE, där jag knappt ens når ner, är det på gränsen till farligt med en kille som ena sekunden är vaken, 30 sekunder senare sover. Dessutom kunde vi inte ge oss ut längs Östgötaleden, Göta Kanal, Bolmenmarschen etc. med SEn. För ska det ändå dra åt sig en massa oönskad uppmärksamhet kan du lika gärna köpa en liten enduro, så mitt råd är att du behåller den som den är, men vi är alla olika.

Tillslut älskade jag henne, för plötsligt kunde jag köra där jag aldrig kört förut. Rekordet tror jag var 43 mil på en dag. Och i vår kommer hon att få jobba igen! Hon får följa med i tjänstebilen så jag har något klokt att göra de kvällarna jag ligger ute!

Ha det så kul, men du blir bara besviken om du försöker göra en ”motorcykel” av henne, försök i stället kör på hennes villkor, då får ni kul ihop!

El Presidentes avatar

Reg.datum
    okt 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Matte Norrköping Visa inlägg
    Som du inledningsvis konstaterade är det en BMX med 19-hästars påhängsmotor. Så du har liksom ingen nytta av ”20,5 hk och en massa oljud”, för som den är nu kan du i princip köra VARTSOMHELST utan att folk kastar sten & ringer polisen.

I mitt fall så var det inte att jag ersatte min Super Enduro med en Tricker, snarare köpte jag den för att jag och min styvt 2-årige son skulle kunna ge oss ut och ”motorcykelvandra”, för på min SE, där jag knappt ens når ner, är det på gränsen till farligt med en kille som ena sekunden är vaken, 30 sekunder senare sover. Dessutom kunde vi inte ge oss ut längs Östgötaleden, Göta Kanal, Bolmenmarschen etc. med SEn. För ska det ändå dra åt sig en massa oönskad uppmärksamhet kan du lika gärna köpa en liten enduro, så mitt råd är att du behåller den som den är, men vi är alla olika.

Tillslut älskade jag henne, för plötsligt kunde jag köra där jag aldrig kört förut. Rekordet tror jag var 43 mil på en dag. Och i vår kommer hon att få jobba igen! Hon får följa med i tjänstebilen så jag har något klokt att göra de kvällarna jag ligger ute!

Ha det så kul, men du blir bara besviken om du försöker göra en ”motorcykel” av henne, försök i stället kör på hennes villkor, då får ni kul ihop!

Bra inlägg och kloka/tänkvärda ord!
    Tror jag kommer köra på din linje och låta Trickern förbli oskruvad - iaf initialt tills jag hunnit köra in mig lite på den.
    Du som ägt din Tricker ett tag, är det någon form av modd man "måste" göra (det som brukar falla under epitet "Fix o trix") på denna modellen eller det är bara att tuta o köra direkt?
    Efterlyser fortfarande en verkstadsmanualen, du råkar inte ha en man skulle kunna få tanka ner?

Spontant så känns det väl som om en hasplåt borde vara ett Måste-köp om man nu ska ta ut den på de allra minsta stigarna.

Ser att du finns i Halmstad - ditt nick till trots - stämmer detta så bor vi inte mer än ~7 mil ifrån varandra. Vore ju nästan läge för en Tricker träff till våren!
    XR 650 -01 + Tricker -06

Matte Norrköpings avatar

Reg.datum
    aug 2010

Standard Yamaha Tricker - I'm loving it!

Du får pröva dig fram! Jag hade ett tag 2 Trickers, på den ena var där en dålig hasplåt, men gjorde ingen till den andra, för detta är en ”frihetsmoped”, eller en variant på tyskarnas älskade ”Reise enduro”, fast Klein Reise Enduro. Alltså bygger du en kraftig hasplåt lär du istället kröka nåt annat, men det är din hoj, så sätt dig med kartan & dröm vart du skulle vilja köra, men inte kört p.g.a. ”Sur publik”, och kör där! Säger nån något stannar du, smajlar & tar av hjälmen sen är du hemma...

Verkstadsmanual: Fråga i Trickergruppen på Facebook!

Är oftast runt Lidhult. Vart är du, mörkaste Småland är stort... :)

El Presidentes avatar

Reg.datum
    okt 2003

Standard

Du får pröva dig fram! Jag hade ett tag 2 Trickers, på den ena var där en dålig hasplåt, men gjorde ingen till den andra, för detta är en ”frihetsmoped”, eller en variant på tyskarnas älskade ”Reise enduro”, fast Klein Reise Enduro. Alltså bygger du en kraftig hasplåt lär du istället kröka nåt annat, men det är din hoj, så sätt dig med kartan & dröm vart du skulle vilja köra, men inte kört p.g.a. ”Sur publik”, och kör där! Säger nån något stannar du, smajlar & tar av hjälmen sen är du hemma...

Verkstadsmanual: Fråga i Trickergruppen på Facebook!

Gällande hasplåt så lurar jag på att slå till på denna:
    https://www.ebay.com/itm/Aluminum-En...19.m1438.l2649

En Tricker fäjjsbåkk-grupp...? Intressant! Får luska vidare där o se om jag kan hitta en manual den vägen - tack för tipset!

Jag finns i Strömsnäsbruk dvs inte alltför långt ifrån Lidhult. Sedan finns det ju alltid släp att tillgå om vi skulle sy ihop något...
    XR 650 -01 + Tricker -06

Matte Norrköpings avatar

Reg.datum
    aug 2010

Standard

Strömsnäsbruk? Varför ska vi missa en fin liten upptäcktsfärd på allt mellan 40-80 km? Kom ihåg att jag kört 430 km OCH haft trevligt på en dag.

El Presidentes avatar

Reg.datum
    okt 2003

Standard

Hösten nalkas och det vore kanske läge att snöra ihop en lite körning med våra Trickers...?
    Jag är ganska sugen - hur ser det ut för ditt vidkommande?
    XR 650 -01 + Tricker -06

Matte Norrköpings avatar

Reg.datum
    aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av El Presidente Visa inlägg
    Hösten nalkas och det vore kanske läge att snöra ihop en lite körning med våra Trickers...?
    Jag är ganska sugen - hur ser det ut för ditt vidkommande?
    Sådär... Flyttar & jobbar, men i slutet på nästa månad kanske :)

El Presidentes avatar

Reg.datum
    okt 2003

Standard

Sådär... Flyttar & jobbar, men i slutet på nästa månad kanske :)
    Keep me posted!
    ;)
    XR 650 -01 + Tricker -06

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •