Sidan 324 av 324 FörstaFörsta ... 224274314322323324
Resultat 3 231 till 3 236 av 3236

Ämne: Hojvalstråden den enda

dr-Linuss avatar

MC: gasgas, scorpa
    Gör: Grejar och donar
    Reg.datum
    aug 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av NiSa Visa inlägg
    Nu när man närmar sig 30år är det dags att börja köra enduro men nu när jag ska införskaffa en hoj känns det som en ren djungel.
    Jag har svårt att förstå vilka hojar som de facto är enduro, hos KTM är det lätt men hos övriga märken förvånansvärt svårt...
    För mig spelar inte märke någon roll, men vill ha en inte för liten hoj, typ 300 till typ 450. I kostnad ca 20.000kr och gärna inte från förra seklet.
    Några vettiga förslag? Eller kanske bara kan hjälpa mig reda ut de olika märkenas skillnad mellan cross och enduro segment.
    Tack /Nisa
    Blir ju ganska omfattande att lista alla endurocyklar som tillverkats. Generellt kan man väl säga att om cykeln i originalutförande har lyse och 18-tums bakhjul så är det en enduro.

MC: KTM 1290
    Gör: Lagerarbetare
    Reg.datum
    nov 2017

Standard

Citat Ursprungligen postat av dr-Linus Visa inlägg
    Blir ju ganska omfattande att lista alla endurocyklar som tillverkats. Generellt kan man väl säga att om cykeln i originalutförande har lyse och 18-tums bakhjul så är det en enduro.
    Jo, det har du ju rätt i... men det var väl något vettigt att hålla utkik efter som är konkret. Så tack för det iaf :)

MC: EC300
    Gör: Lärare
    Reg.datum
    nov 2013

Standard

Nu när man närmar sig 30år är det dags att börja köra enduro men nu när jag ska införskaffa en hoj känns det som en ren djungel.
    Jag har svårt att förstå vilka hojar som de facto är enduro, hos KTM är det lätt men hos övriga märken förvånansvärt svårt...
    För mig spelar inte märke någon roll, men vill ha en inte för liten hoj, typ 300 till typ 450. I kostnad ca 20.000kr och gärna inte från förra seklet.
    Några vettiga förslag? Eller kanske bara kan hjälpa mig reda ut de olika märkenas skillnad mellan cross och enduro segment.
    Tack /Nisa
    Ett säkert kort är ktm exc, dock finns även gasgas ec, Honda crfx och Yamaha wr för att nämna några.
    Varför vill du ha en med så stor motor?
    Kolla runt på annonser, du borde kunna hitta en 10 år gammal cykel för dina pengar.

MC: Ktm 640 Sm, E, 620 Sc, 500, 530 EXC, honda cr250r
    Gör: Mek. verk.
    Reg.datum
    jan 2011

Standard

Tack /Nisa
    Delar åsikter som andra nämnt till dig...
    I pris klassen runt 20.000 så skulle jag valt ktm, varför jo för de finns väldigt många av dom å en hoj som då är närmare 10 år gammal så behöver man köpa delar å de finns väldigt mycke bättre beg delar...
    Sen valet av storlek på hoj så en bra hoj att börja är typ 250cc 4-takt å 200cc 2-takt.. Chassit är lika stort som på 300/450..
    Jag me många andra har börjat en gång i tiden me för effekt starka hojar å senare gått ner i effekt.. Så du behöver inte göra de misstaget oxå..
    Lycka till me hoj köpet...

MC: KTM 1290
    Gör: Lagerarbetare
    Reg.datum
    nov 2017

Standard

Tankarna gick till större för att jag i min värld inbillade mig att en 450 hade större chassi än 250, just nu har jag min KTM 1290 jag drar ut lite varstans. Oftast går det bra. Men tanken med större var att jag inte ville ha nåt som var så litet och för likt ”moped” ist för mc. Men är chassit detsamma får jag tänka om! Ska kika runt, lutar åt KTM för att man har nära och bra till Lelles här i Uppsala sen har man ju redan en KTM i garaget. Så en KTM EXC 250 F från typ -07 känns närmast till hands nu efter lite funderingar fram och tillbaks.

MC: Husqvarna te300i & DR650
    Gör: Pascal
    Reg.datum
    okt 2012

Standard

Tankarna gick till större för att jag i min värld inbillade mig att en 450 hade större chassi än 250, just nu har jag min KTM 1290 jag drar ut lite varstans. Oftast går det bra. Men tanken med större var att jag inte ville ha nåt som var så litet och för likt ”moped” ist för mc. Men är chassit detsamma får jag tänka om! Ska kika runt, lutar åt KTM för att man har nära och bra till Lelles här i Uppsala sen har man ju redan en KTM i garaget. Så en KTM EXC 250 F från typ -07 känns närmast till hands nu efter lite funderingar fram och tillbaks.
    Har du Hojkort ska du självklart ha en 400 eller 450 så kan du även köra grusbus med hojen. 250 är en lätt hoj men behöver ligga högt upp i varvet för att gå bra.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •