Sidan 3 av 15 FörstaFörsta 1234513 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 147

Ämne: Körning i Umeå

MC: xr 650r,
    Gör: Lärare
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Å min brukas ständigt snacka om att jag tycker om min Honda mer än om mina barn...Då känns det verkligen som att man känner att man kan njuta av turerna som man ändå tar sig tid med.

Citat Ursprungligen postat av Skalman Visa inlägg
    Jag vill också va med.
    Så fort man ser att en körning är på gång lyser man liksom upp. Dock kan sambon släcka glöden fort.
    Förklarade sist att några skulle ut och köra en sväng och att jag funderade på att haka på. Då sa hon vi skulle behövt handla mat, hänga tvätt,klippa gräset, måla staketet men visst far och kör du..
    Undra om man är en sån där toffel.

Men hoppas att det meddelas på något sätt när körningar är på gång. Om jag nu skulle lyckas sparka av mig tofflorna någon gång.

MC: liten skitig sak
    Gör: Fritidsforskare
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Jag kan tro att det är väldigt lika för oss alla... arslet fastspikat i klorna på banken pga fasigheten/huset, barnens frågande när pappa kommer hem, och fruns/sambons ständiga välvilja till förnyelse och renovering.

I grundskolan lär man sig hur puberteten kan förändra personer och synsätt, men det borde faan i mig även ingå kvinnosläktets förändringar efter barn och husköp..... Hur många gånger måste man göra fel för att göra en sak rätt?? Min egen stattestik säger 20% dvs var 5:e gång tar jag rätt beslut som jag inte får på skallen för...

Som jag sa tidigare kör jag/vi i ganska stor omkrets kring Umeå, nästan alltid är det bestämt på förväg vald rutt då vi använder GPS-spår.
    Jag personligen tycker det fungerar mycket bättre än löst påhittade vägar på lösa kartor.
    Tidsvinsten är mycket stor då man nästan aldrig behöver gissa sig fram, och lättare kan knyta ihop kända bra sträckor.

Jag har varit med om på ett ställe söderut innanför Ö-vik, att det var HELT omöjligt att se spåret men med gps:en inzommad till 25m och konstant stirrande, passerade vi genom ett slyfyllt hygge som senare övergick till en av dom bästa endurospåren i norrland. (Jag skojar inte, höga kusten är häftigt!!)

Jag vet vem ni alla är då jag har träffat er genom olika "företags event". Och jag tror ni har koll på mig med genom vad jag har pysslat med genom åren, både i klubbverksamhet och olika prototypbyggen.

Men pm:a mig namn, nick, ort, mobbenr, samt hoj (lättare att komma ihåg!!) så ska jag försöka sammanställa det till en lista som jag skickar tillbaka. Självklart ska man även kunna fylla i tråden, om körningen är planerad men ibland kan det vara kort varsel.
    Senast redigerad av LEX den 2009-06-09 klockan 17:13 Anledning: Stavfel

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Jag har fått ca 6 pm, än så länge.... väntar till lördag innan jag sammanställer.
    Kan vara ytterligare några som är intresserade, men inte läst tråden än.

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Upp Upp Upp
    Citat Ursprungligen postat av LEX Visa inlägg
    Jag har fått ca 6 pm, än så länge.... väntar till lördag innan jag sammanställer.
    Kan vara ytterligare några som är intresserade, men inte läst tråden än.

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

jag har pm:at listan nu.
    Kommer vara borta själv under 2 veckor, så det dröjer innan det blir akuellt med körning för min del.

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Skall ta en tur i kväll söndag efter 20.00 om det inte hällregnar. Om någon vill med så ring.

Citat Ursprungligen postat av LEX Visa inlägg
    jag har pm:at listan nu.
    Kommer vara borta själv under 2 veckor, så det dröjer innan det blir akuellt med körning för min del.

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Tar en tur i kväll torsdag. vill någon med så hör av er.

Dusts avatar

MC: kawa
    Gör: Civilingenjör
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Japp jag hänger på en sväng! När var hur??

Citat Ursprungligen postat av svidja68 Visa inlägg
    Tar en tur i kväll torsdag. vill någon med så hör av er.
    "-ingen kommer ihåg en fegis!"

Dusts avatar

MC: kawa
    Gör: Civilingenjör
    Reg.datum
    Aug 2007

Tummenupp Inlandskörningen

Hallå!

På lördag den 4 Juli kommer det att köras den klassiska inlandskörningen.

Kl 08.00 ska man vara på plats i Stennäs och vi kör max till 15.30. (det tar 1,5 timme att köra bil från stan.)

GPS spår hela svängen, så det är fördel om man har en sådan men det funkar även bra utan.

Körningen är mest stigar o traktorvägar o lite mindre grusvägar.

Går bra att köra med 950 cyklar om man är van att köra.
    Max 8 deltagare. Vilka ska med i år?!
    "-ingen kommer ihåg en fegis!"

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

aj aj aj.... skulle det varit söndag, så hade det varit lugnt.
    Men lördag går tyvärr inte.

Funderade på en kvällstur i veckan, norr om Umeå (sävar - överklinten -robertsfors)
    Nån som är sugen?? typ från 18:00-22:00

Regler för att posta