Sidan 2 av 15 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 147

Ämne: Körning i Umeå

Kärsta Carlssons avatar

MC: KTM 690R
    Gör: Golvläggare
    Reg.datum
    maj 2007

Standard

Ha fan vad jag blir sugen på att ta Affen och dra upp till er. har ni någon hydda jag kan bo i ? Polarna Olle o Hedlund ska köra en tripp upp i sommar till malmbärgen www.hace.se hm.
    Kärsta Carlsson

Bandits avatar

MC: XR600
    Gör: Profet
    Reg.datum
    dec 2003

Tummenupp

Är det någon som har nåt bättre resförslag så är det bara att hojta till. Men då måste det vara raka besked så att alla vet var det ska köras. För det är ju betydligt roligare om he blir några stycken.

Bandits avatar

MC: XR600
    Gör: Profet
    Reg.datum
    dec 2003

Standard

Ja vad säger ni ska vi köra nu på förmiddagen eller ska vi ta det i eftermiddag?

Dusts avatar

MC: kawa
    Gör: Civilingenjör
    Reg.datum
    aug 2007

Standard

Klart det ska bli en inlandstur... Men moppen behöver ny kopplingscylinder o kedja för att kunna va med :) Pallade inte ens provturen

Grejor kommer nog hem innan helgen, men jag har inte monterat GPS eller byggt om fjädringen hellre så det är säker en månad bort innan hojen är redy to race...

Trist att det verkar va så svårt att få ihop ett gäng, vi kanske måste göra en telefonlista som man kan ringa runt... Det är ju inte alla som kikar på forumet om det blir kort varsel!

Citat Ursprungligen postat av svidja68 Visa inlägg
    inlandstur efterlyses Dust!
    "-ingen kommer ihåg en fegis!"

MC: liten skitig sak
    Gör: Fritidsforskare
    Reg.datum
    sep 2004

Standard

Lugn grabbar.... det finns MÅNGA med väldigt stor motivation för friåkning kring umeå.
    Själv har jag hunnit med 3st lång turer i år (+25mil) å vi snackar inte grusväg. 140kV kraftledningen från tväråbäck till harrsele fortsatt mot ramsele är mycket fin bergsklättring. SE är mycket mindre å smidigare än vad man kan tro, mina gamla 525:a & 250 var minst lika jobbiga att berga loss i myrarna. Men sänker man den till sadelhöjd är det ett krav på minst 4 pers som hjälper. Tro mej.... jag har provat utanför robertfors

Tyvärr ställer både jobb och familj till det med "överskottstiden". Den ligger på fet minus just nu. Men när jag (+3st sävarbor) kan, åker vi gärna många svängar.

Jag brukar undvika kulla-tavelsjö pga mediaintresset, med alla andra leder och kraftledningar är ju lovligt byte.
    Vi brukar åka i runt/kring området Nordmaling-Åsele-Lycksele-Överklinten-Robertsfors med tyngdpunkt enduro för lite mer rutinerade förare.

Dust, åkninen på ravinen utanför Aspsele måste ju provas igen???

Dusts avatar

MC: kawa
    Gör: Civilingenjör
    Reg.datum
    aug 2007

Standard

Givetvis ska vi dit igen! När hojen är klar så blir det givetvis nån dagstur kring Aspsele

Citat Ursprungligen postat av LEX Visa inlägg
    Lugn grabbar.... det finns MÅNGA med väldigt stor motivation för friåkning kring umeå.
    Själv har jag hunnit med 3st lång turer i år (+25mil) å vi snackar inte grusväg. 140kV kraftledningen från tväråbäck till harrsele fortsatt mot ramsele är mycket fin bergsklättring. SE är mycket mindre å smidigare än vad man kan tro, mina gamla 525:a & 250 var minst lika jobbiga att berga loss i myrarna. Men sänker man den till sadelhöjd är det ett krav på minst 4 pers som hjälper. Tro mej.... jag har provat utanför robertfors

Tyvärr ställer både jobb och familj till det med "överskottstiden". Den ligger på fet minus just nu. Men när jag (+3st sävarbor) kan, åker vi gärna många svängar.

Jag brukar undvika kulla-tavelsjö pga mediaintresset, med alla andra leder och kraftledningar är ju lovligt byte.
    Vi brukar åka i runt/kring området Nordmaling-Åsele-Lycksele-Överklinten-Robertsfors med tyngdpunkt enduro för lite mer rutinerade förare.

"-ingen kommer ihåg en fegis!"

MC: xr 650r,
    Gör: Lärare
    Reg.datum
    nov 2007

Standard

Hör av er när ni skall ut å brumma. Har också bestämmt mej för att undvika kulla. Man vill ju inte irritera folk i onödan. Ligger också konstant på minuspoäng mot familjen så har inget emot att man lägger en grundplan i god tid så att man hinner smörja hon därhemma lite. Är med på all typ av körning.

Citat Ursprungligen postat av LEX Visa inlägg

Jerkas avatar

MC: KTM 950 SE, Sherco 250 sef-r
    Gör: -
    Reg.datum
    jan 2005

Tummenupp

Låter kul det här!!!

MC: xr 650r,
    Gör: Lärare
    Reg.datum
    nov 2007

Standard

Det är ju som rackarn att få ihop familjelivet med ens egna egotrippar. Halv och heldagsturer måste enligt familjerådet lysas i god tid medans kvällsturer efter 20.00 i princip kan tas beslut på samma dag. Startar man 20.00 och kör som en blådåre i typ 2 timmar så hinner man en bra tur. En telefonlista vore dock inte fel.

Nu är ju dock sommarlovet nära så det kommer att bli mer tid över.

Citat Ursprungligen postat av Dust Visa inlägg
    Klart det ska bli en inlandstur... Men moppen behöver ny kopplingscylinder o kedja för att kunna va med :) Pallade inte ens provturen

Grejor kommer nog hem innan helgen, men jag har inte monterat GPS eller byggt om fjädringen hellre så det är säker en månad bort innan hojen är redy to race...

Trist att det verkar va så svårt att få ihop ett gäng, vi kanske måste göra en telefonlista som man kan ringa runt... Det är ju inte alla som kikar på forumet om det blir kort varsel!

MC: KTM 530 EXC
    Gör: Staten
    Reg.datum
    feb 2007

Standard

Jag vill också va med.
    Så fort man ser att en körning är på gång lyser man liksom upp. Dock kan sambon släcka glöden fort.
    Förklarade sist att några skulle ut och köra en sväng och att jag funderade på att haka på. Då sa hon vi skulle behövt handla mat, hänga tvätt,klippa gräset, måla staketet men visst far och kör du..
    Undra om man är en sån där toffel.

Men hoppas att det meddelas på något sätt när körningar är på gång. Om jag nu skulle lyckas sparka av mig tofflorna någon gång.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •