Sidan 10 av 15 FörstaFörsta ... 89101112 ... sistasista
Visar resultat 91 till 100 av 147

Ämne: Körning i Umeå

MC: KTM 660SMC, KTM 350 Freeride
    Gör: Professor
    Reg.datum
    May 2012

Standard

Tack för info. Jag håller med om att det är viktigt att ta hänsyn till boende och de som vill vara ute på sjön av ändra skäl än motorer. Synd på tövädret, ser ut att hålla i sig några dagar. Om det blir bättre till helgen så är vi några som kanske åker förbi Djäkneboda och kollar om det går att köra.

MC: KTM 500 EXC -12
    Gör: Elektriker
    Reg.datum
    Apr 2013

Standard

Lyfter tråden:)
    Någon som ska köra utanför umeå närmaste tiden? Och då menar jag inom någon mils radie :)

MC: 3850cc. Jaa sammanräknat alltså
    Gör: MC-åkare och nått mer, minns inte vad
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard Vårförfalla

Körde lite hårda skoterspår i fredagsmorse. Men nu är det nog kört för i vinter verkar det. Nu kommer en period med blött, blött, blött. Påfrestande att vänta, det blir troligen först i slutet på maj som det torkat upp så pass att det börjar bära igen. Det blir att serva, byta däck och öva teknik och hinderbana. Ser fram emot lite körningar i slutet på maj.

Reg.datum
    May 2012

Standard

Körde mjuka skoterspår i lördags morse, det gick men var inte särskilt inspirerande... Synd att vintersäsongen är slut.

Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Nu börjar det bli körbart, åtminstone på höglägen där det torkat upp en aning. Tänker besöka sandslingan i hörnefors i eftermiddag efter 17. Hastigt påkommet, men är det nån som är sugen så hör av er på mitt mobilnummer som finns under min profil. Kan jag inte svara så sms´a.

MC: 2× XR650R
    Gör: Fixturarbetare
    Reg.datum
    Sep 2012

Standard

Tja är det någon som vill följa med och sprätta lite grus nu på lördag 25/5? Jag ännu ingen koll på bra vägar så det blir lite utforskande körning men funderade på en runda typ Umeå-Hissjö-Tavelsjö-Vännäs-Hörnefors och därifrån följa Botniabanan mot Umeå.
    Detta är bara en tanke och jag är öppen för alla förslag.
    Jag räknar med att åka hemifrån ca 10:30 så är det någon som är sugen att haka på eller har något annat förslag så vore det trevligt. //Andreas

MC: 2× XR650R
    Gör: Fixturarbetare
    Reg.datum
    Sep 2012

Standard

Jag tänkte fara ut och åka en sväng imorgon (avfärd ca: 10.00) och det vore trevligt med lite sällskap. Om någon är sugen att haka på så är det bara att skriva här jag kollar av tråden innan jag åker.

MC: KTM 450
    Gör: IT
    Reg.datum
    Oct 2013

Standard Skog och stigar runt Umeå

Hej
    Kör en del grusväg, stig och skoterled runt Umeå. Söker sällskap. Kör helst några timmar på helgen, eller varför inte en kvällstur i mörkret under veckan (då jag fått till hjälmlyset. ). Hör av er om det finss någon intresserad så bestämmer vi nått!
    /R

Reg.datum
    May 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av Östen Holmström Visa inlägg
    Hej
    I byarna här omkring brukar det när isarna är bra plogas banor. Det är oftast ungdomar i byn som tar initiativen. Jag känner inte närmare till Djäknebodas bana men när vi har bana i Klinten (dock inte i år) så är det inte i nån klubbs regi. Bara att åka alltså. Kan ju vara juste att inte köra alltför sena kvällar då det bor människor runt sjön, samt inte skrämma livet ur eventuella ispimplare. Kan tro att dessa dagars töväder varit negativa för banan.
    Tar upp en tråd från förra året. Är det någon som känner till om det finns någon plogad isbana inom 10 mils radie från Umeå?

Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Hej!
    Vintern började lite dåligt så isarna är inte helt pålitliga. I mitt närområde (Robertsfors med omnejd) så finns inga banor plogade nu. Jag hör av mig om det dyker upp nån bana.

Regler för att posta