Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Resultat 101 till 109 av 109

Ämne: Tummen / handen domnar - prickar

Nygrusads avatar

MC: EXC 450
    Gör: säljer drömmar
    Reg.datum
    nov 2002

Standard

När vi köpte vår gård för 2 år sedan så lyckades jag få karpaltunnelsyndrom efter allt för många 18-20 timmar långa dagar med att snickra ihop ett nytt stall m.m. under tidspress vilket resulterade i total avsaknad av känsel i händerna och 20 min i varmvatten varje morgon innan man kunde räta ut fingrarna. Efter operation så tog det ca 8v innan jag ens kunde hålla i ett fullt mjölkpaket med högerhanden. Efter detta sover jag med handskena så fort jag känner av symptom på vänsterhanden, t.ex. Efter en lång dag med motorsågen i skogen eller många timmar med röjsåg i hagarna med gott resultat och har hittills sluppit operera den. Så mitt tips är: handskena nattetid så fort ni ens känner av symptomen!
    Expert på att "hitta vilse"!

syds avatar

MC: 250exc SD 2014
    Gör: mekaniker
    Reg.datum
    dec 2004

Standard Cts

Ni som nu gjort op för carpaltunnel, hur funkar det nu?
    brum

Nygrusads avatar

MC: EXC 450
    Gör: säljer drömmar
    Reg.datum
    nov 2002

Standard

Fungerar utmärkt numera, räkna dock med att det kan ta drygt ett halvår eller mer innan du har full styrka efter operationen!
    Expert på att "hitta vilse"!

Tåbbs avatar

MC: div :-)
    Gör: Motorcyklar, bilar
    Reg.datum
    okt 2003

Standard

Funkar toppen�� inga problem alls.
    Gjorde en titthålsoperation istället för att skära i handen.

syds avatar

Reg.datum
    dec 2004

Standard

7 resp 10 dgr efter op, inga smärtor alls nästan förutom dag 4 var handen öm i handflatan upp mot ringfingret men kan ha varit att jag använt den lite mkt på söndag. inte tvättat alls på sista bilden så lite torkat blod mm finns kvar.

Senast redigerat av syd den 2017-09-03 klockan 20:58.
    brum

Petter Ivarssons avatar

MC: Snart för många
    Gör: IT
    Reg.datum
    maj 2011

Standard

Också sugen på operation. Snackade med en läkare igår och han sade att man får räkna med sjukskrivning i 3-6 veckor. Tydligen viktigt att inte belasta efter operation för då kommer besvären tillbaka. Ni som gjort detta, hur länge var ni sjukskrivna och tog ni en hand i taget?

syds avatar

Reg.datum
    dec 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Petter Ivarsson Visa inlägg
    Också sugen på operation. Snackade med en läkare igår och han sade att man får räkna med sjukskrivning i 3-6 veckor. Tydligen viktigt att inte belasta efter operation för då kommer besvären tillbaka. Ni som gjort detta, hur länge var ni sjukskrivna och tog ni en hand i taget?
    Den lapp jag fick med efter op stod det "fri mobilisering, belastning till smärtgräns" på ..? docktor sjukskrev min i 4v men började jobba efter 3.
    brum

Martin Evess avatar

MC: Ja
    Gör: Ja
    Reg.datum
    jul 2011

Standard

Vibrationsskador är också relativt vanligt, symtomet är förutom domningar även vita fingrar och tummen brukar inte involveras.
    I drive because i enjoy it.

syds avatar

Reg.datum
    dec 2004

Standard

Körde först träning 6 veckor efter op och herre gud , att hojåkning kan vara så kul. Kunde åka ”järnet” varv efter varv utan problem, önskar jag gjort detta tidigare ��������
    brum

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •