Sidan 48 av 48 FörstaFörsta ... 38464748
Resultat 471 till 480 av 480

Ämne: Den officiella däckvalstråden för enduro och cross

k1322s avatar

MC: 250 EXC, EC300, WR250R, F650GS, XR650R
    Gör: -
    Reg.datum
    okt 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bearwood Visa inlägg
    Jag fick hem ett Bridgestone X30 bakdäck i veckan som jag tänkte lägga på till GGN, men jag tycker det känns rätt hårt i gummit jämfört med de Pirelli MX Extra X jag brukar köra på. Jag valde ett Extra X som framdäck och funderar på om jag inte skulle köra på det bak med.

Hur är X30 på den hala kalkstenen?

P.S. Det är GGN-premiär för mig i år, så man är lite villrådig med hur man ska utrusta sig själv och hojen.

Skickat från min iPad med Tapatalk
    Jag klämde lite på ett X30, tyckte också det var aningen hårt (dock oklar ålder på det, kom monterat på begagnad hoj). Beställde hem ett GT216HBN, men också hårdare än vad jag trott så sparar det tills i sommar. Kommer köra GGN på ett C18 superlight (grön) bak och GT216AA fram. C18 grön imponerar i lera och hala klipphällar i Svealand, så lär väl duga på Gotland också. GGN-premiär för mig med.

Bearwoods avatar

MC: 350 exc-f 6D -17
    Gör: OFP-tekniker
    Reg.datum
    jun 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av EE Visa inlägg
    Kör 5 medium bak och är helnöjd. Alltid kört S12 förut men iom att det försvinner gick jag över till det.
    Bra grepp och mycket bra hållbarhet.
    Fram kör jag Enduro Comp IV och det är en bra combo för mig.
    OK, det låter bra. Har du nån erfarenhet av hala stenar med Starcross 5 Medium? Jag undrar hur det kan tänkas fungera på GGN förstås.

Bearwoods avatar

Reg.datum
    jun 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tänäre Visa inlägg
    Starcross 5 medium, bra däck. Hade dom på min 500a .
    Dom är rätt flexiga så man kan ha lite högre tryck i dom.
    Kör just nu metzler 5 på min gamla 200a & tycker dom är riktigt bra
    Kör man som mig med Tubliss och ca 0,5bar borde det ju bli grymt fäste kan man tycka.

Bearwoods avatar

Reg.datum
    jun 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av k1322 Visa inlägg
    Jag klämde lite på ett X30, tyckte också det var aningen hårt (dock oklar ålder på det, kom monterat på begagnad hoj). Beställde hem ett GT216HBN, men också hårdare än vad jag trott så sparar det tills i sommar. Kommer köra GGN på ett C18 superlight (grön) bak och GT216AA fram. C18 grön imponerar i lera och hala klipphällar i Svealand, så lär väl duga på Gotland också. GGN-premiär för mig med.
    Ok, ja det var en som var med på en gruppkörning i helgen och han hade ett nya C18 monterade. Kändes riktigt mjuka i gummit.

Jag blir lite embivalent gällade X30 då det verkar vara en hel del positivt skrivet om dom och även rekomendationer till att användas på GGN.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Tolans avatar

MC: Nåt med 2 hjul
    Gör: jobbar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

Känns spontant att köerna kommer vara ditt största bekymmer i spåren än hög fart på kalksten.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
    Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
    www.fastlinephotos.se

Bearwoods avatar

Reg.datum
    jun 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tolan Visa inlägg
    Känns spontant att köerna kommer vara ditt största bekymmer i spåren än hög fart på kalksten.

Jag vill nog inte ha hockeypuckar till däck för det. Tror nog inte det bara blir knapp styrfart.
    Jag valde på inrådan av mina medresenärer att köra i senior och kör därmed efter den gigantiska motionärsskaran som kör först på lördagen. Där blir det aningen tätare i spåren.

Skickat från min iPad med Tapatalk

EEs avatar

MC: YZ250F -14
    Gör: IT...
    Reg.datum
    aug 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bearwood Visa inlägg
    OK, det låter bra. Har du nån erfarenhet av hala stenar med Starcross 5 Medium? Jag undrar hur det kan tänkas fungera på GGN förstås.
    Har inte kört Starcross5 på GGN. Funkade bra på Ränneslätt vilket bitvis är lite stenigt och blött. Jag kör korv.

MC: KTM 250excf sd
    Gör: Kaffe
    Reg.datum
    jan 2014

Standard

Villrådig vad jag ska åka på GGN, kört Michelin s12 några gånger men har åkt 663/x30 på senare tid och x40bak förra året. Jäkligt sugen på att testa MITAS c18 superlight grön bak och C19 fram alt GT216AA istället för mitt vanliga Bridgestone kombo.

Åsikter?

Tolans avatar

MC: Nåt med 2 hjul
    Gör: jobbar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

K1322 ska köra C18 på GGN, skicka ett PM till honom.

Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
    www.fastlinephotos.se

k1322s avatar

MC: 250 EXC, EC300, WR250R, F650GS, XR650R
    Gör: -
    Reg.datum
    okt 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av ec1 Visa inlägg
    Villrådig vad jag ska åka på GGN, kört Michelin s12 några gånger men har åkt 663/x30 på senare tid och x40bak förra året. Jäkligt sugen på att testa MITAS c18 superlight grön bak och C19 fram alt GT216AA istället för mitt vanliga Bridgestone kombo.

Åsikter?
    Ju fler åsikter man tar del av, ju snurrigare blir man. Jag väljer C18 bak för att jag kört det ett tag och tycker det fungerar bra i våta och steniga förhållanden samt hyffsat prisvärt (via däckonline). Men har ej testat varken X30/X40/663. C19 fram har också fungerar bra för mitt feg-åka på leriga stenhällar, kan inte minnas någonsin att jag fått okontrollerbart släpp fram. Testar GT216AA fram för att alla talar så gott om det, samt att den breda profilen påstås göra gott för en fladdrig KTM 2-takt. Med tanke på väderläget just nu ser GGN ut att bli ganska kladdigt i år.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •