Sidan 6 av 600 FörstaFörsta ... 456781656106506 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 5993

Ämne: Honda XR650R - Tråden

El Presidentes avatar

MC: XR 650 -01
    Gör: FP
    Reg.datum
    okt 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av niches Visa inlägg
    Hej! Har för första gången tömt XR:ns gaffelben på olja (vilken för övrigt såg ut som en kraftig algblomning). Kollade för säkerhets skull handboken efteråt. Upptäckte iaf att den enda brickan som fanns ovanför fjädern är en typ av stoppbricka. I handboken ser det ut som det ska vara ytterligare två brickor. Om det är så - är det någon av er som vet vad det skulle innebära att köra med/utan dem. Kan något skadas eller har det enbart med fjäderns funktion att göra.

Hälsningar Niclas
    Bytte gaffelbensolja i veckan på min gris och det ska mycket riktigt bara sitta en bricka i toppen på fjäderbenet (längs upp på fjädern).
    Så bry dig inte om vad handboken såger - iaf inte i DET fallet!
    XR 650 -01

lizzards avatar

MC: KTM lc4
    Gör: lite av varje.
    Reg.datum
    sep 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av El Presidente Visa inlägg
    det ska mycket riktigt bara sitta en bricka i toppen på fjäderbenet (längs upp på fjädern).
    Så bry dig inte om vad handboken såger - iaf inte i DET fallet!
    Jepp när jag justerade hänget på min xr650 efter att jag hade köpt den, den va ju då sprak ny, så satt det oxå bara en bricka där. Så det är helt i sin ordning
    Tidigare synder. XT600, XR600, XR650, WR400, EXC250, XTZ750 super ténéré.

-Uppdaterad version nu med dyslexi och dyskalkyli-

Offroad åkare borde få kulturbidrag, för att dom håller stigarna rena!

Ivils avatar

MC: -
    Gör: Proffs
    Reg.datum
    nov 2006

Standard

Ska du ut på dumenduro så har du fel hoj. Dämpningen funkar bra för allround.

MC: Offroad
    Gör: Socionom
    Reg.datum
    nov 2005

Standard

Tack ska ni ha för svaren! Då kan jag andas ut och plocka ihop grejorna.

/Niclas
    XR650

sundströms avatar

MC: XR 650R
    Gör: snickare
    Reg.datum
    aug 2007

Standard

uppgradera ljuset vilket sätt ? ska byta insatsen till en h4 insats ,tänkte linda om statorn men såg en annan omkoppling på meksidan vad är skillnaden på sätten?alternativet på meksidan var mindre jobb med men är det sämre än o linda om statorn ?

Jåntes avatar

MC: Beta 250
    Gör: Montör
    Reg.datum
    dec 2007

Standard

Om jag har fattat det rätt så tar man bort likriktaren med tippset på meksidan dvs. man får ut växelström istället för likström. Funkar väl om man inte vill ha blinkers.
    Jag har också kollat runt lite och hittat div. olika lindningar men det mesta bygger på fullvågslikriktning vilket verkar medföra batteri, på gott och ont. Finns ju inte så mkt plats att gömma batteriet på i Grisen...

sundströms avatar

Reg.datum
    aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånte Visa inlägg
    Om jag har fattat det rätt så tar man bort likriktaren med tippset på meksidan dvs. man får ut växelström istället för likström. Funkar väl om man inte vill ha blinkers.
    Jag har också kollat runt lite och hittat div. olika lindningar men det mesta bygger på fullvågslikriktning vilket verkar medföra batteri, på gott och ont. Finns ju inte så mkt plats att gömma batteriet på i Grisen...
    ok , bara att linda om ljusspolarna ändå isåfall ,blinkers kan ju va bra till besiktningen

per-anderss avatar

MC: XR650R
    Gör: Kvalitetssäkrar och inspekterar
    Reg.datum
    jul 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av mickemeduza Visa inlägg
    ok , bara att linda om ljusspolarna ändå isåfall ,blinkers kan ju va bra till besiktningen
    linda om alla spolar (kretsar)så kan du ta ut ex. hjälmlyse på sladden som förut gick till parkeringsljuset!

Så gör jag utan omlindningen men då går det inte att få ut mer än 35-40 watt! Slår jag på blinkersen och har hjälmljuset på blir det som värsta blinkfyren...
    Jag är inte ung nog att veta allt
    XR650R -00

Det är den enkla vägen att dela ut ett slag
    Det är värsta tricket att låta det va
    (Ohlson har semester production)

sundströms avatar

Reg.datum
    aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av per-anders Visa inlägg
    linda om alla spolar (kretsar)så kan du ta ut ex. hjälmlyse på sladden som förut gick till parkeringsljuset!

Så gör jag utan omlindningen men då går det inte att få ut mer än 35-40 watt! Slår jag på blinkersen och har hjälmljuset på blir det som värsta blinkfyren...
    kanontips!! har funderat på batteripack t hjälmlyset ,men räcker strömmen till m omlindning är det nog lika bra o linda om alla kretsarna o slippa ryggsäcken .ska ta hem tråd till lindningen i veckan iallafall

per-anderss avatar

MC: XR650R
    Gör: Kvalitetssäkrar och inspekterar
    Reg.datum
    jul 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av mickemeduza Visa inlägg
    kanontips!! har funderat på batteripack t hjälmlyset ,men räcker strömmen till m omlindning är det nog lika bra o linda om alla kretsarna o slippa ryggsäcken .ska ta hem tråd till lindningen i veckan iallafall
    Du har väl kikat i denna tråd där jag gjort en liten guide till omlindningen!
    http://forum.soe.se/showthread.php?t...hlight=str%F6m

Ska nog så småningom linda om resten också just för att kunna få ut mer ström till just hjälmljuset! Men det fungerar bra utan omlindning med två halogen spottar på vardera 20W!
    Jag är inte ung nog att veta allt
    XR650R -00

Det är den enkla vägen att dela ut ett slag
    Det är värsta tricket att låta det va
    (Ohlson har semester production)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •