Sidan 5 av 600 FörstaFörsta ... 345671555105505 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 5993

Ämne: Honda XR650R - Tråden

lizzards avatar

MC: KTM lc4
    Gör: lite av varje.
    Reg.datum
    sep 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ivil Visa inlägg
    Då vi endå pratar XRR här tänkte jag inflika med en fråga.
    Pga av en surhålskörning med efterföljande nersurning och bakslag så brann mitt luftfilter upp.
    Ska man köpa ett nytt skumgummifilter eller ska man köpa ett KN filter?
    Sorry om detta uppfattas som en kapning,men va fan;)
    Ang oringen vid filtret så fick jag byta min nu sist när jag böt olja. Fick även byta alla bultar då 3 av dom gick av,fast jag drog dom med 12Nm.Antar att tidigare ägare har dragit hårdare än så för att få det tätt.

på min xr650r. så gick bottenpluggen i ramröret av, fast att jag drog med annvisat moment. flera skruvar som inte ricktigt håller måttet på xr:en.

hadde du inte flammskyddet i? det blanka stålgallret som skyddar/stödjer luftfiltret.. med det i så ska ju inte filtret kunna ta eld. gallret ska ju sitta innanför filtret så filtret stöds av gallret.
    Tidigare synder. XT600, XR600, XR650, WR400, EXC250, XTZ750 super ténéré.

-Uppdaterad version nu med dyslexi och dyskalkyli-

Offroad åkare borde få kulturbidrag, för att dom håller stigarna rena!

Ivils avatar

MC: -
    Gör: Proffs
    Reg.datum
    nov 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av lizzard Visa inlägg
    med det i så ska ju inte filtret kunna ta eld. gallret ska ju sitta innanför filtret så filtret stöds av gallret.
    Jorå,det satt i. Filtret hade dock blivit lite nersurat av soppa då jag bände och bröt för att få upp hojen ur den lömska pölen. Dock så glömde jag stänga av soppakranen så när cykeln låg på sidan alt lite på "trekvart" så rann det lite ur fuggen som senare hittade till luftfiltret. På något sätt lyckades lågan hitta en väg igenom,under eller på sidan av nätet för filtret brann som ett stearinljus när jag tittade ner. Tyckte det blev lite varmt om benet.

Stens avatar

MC: Ingen för tillfället.
    Gör: Maskinsnickare
    Reg.datum
    dec 2006

Standard

Vad har ni blandningsskruven ställd på 1,3/4 varv eller,förstår ej riktigt den där proceduren som instruktionsboken rekommenderar...skruva upp eller ner till varvet höjs 50varv,sen gå runt hojen 2 gånger göra 10 armhävningar 2 sittups,sen skruva 3/4varv...eller hur det nu var...

HenrikJs avatar

MC: XRV mfl.
    Gör: -
    Reg.datum
    sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av lizzard Visa inlägg
    på min xr650r. så gick bottenpluggen i ramröret av, fast att jag drog med annvisat moment.
    Den har jag också dragit av. Problemet med den och bultarna till oljefiltret är ju att dom är oljiga, och då blir 12 Nm på momentnyckeln mycket mer i verkligheten. Antingen får man ta bort all olja eller så får man köra på känsla i stället för momentnyckeln.

MC: Offroad
    Gör: Socionom
    Reg.datum
    nov 2005

Standard

Hej! Jag har investerat i KN-filter. Nu undrar jag vilka ungefärliga inställningar som behövs för förgasaren - alltså låg- och högfartsmunstycke samt nålen. Kör för övrigt ostrypt m "race"insatsen. Snorkeln är borta men den är inte upptagen i kåpan. Kör nu med 68s och 180. Nålen ska kollas.

Hälsningar Niclas
    Senast redigerat av niches den 2007-08-03 klockan 10:03.
    XR650

Reg.datum
    nov 2005

Standard

Tycker den går lite snålt med kn:et. Är det någon som behövt gå upp i bestyckning vid byte av luftfiltret?

/Niclas
    XR650

Stens avatar

MC: Ingen för tillfället.
    Gör: Maskinsnickare
    Reg.datum
    dec 2006

Standard Trimma!

Har nu åkt med XRen ett tag och börjar fundera på vad som är den mest prisvärda effekthöjningen till den? Den är ostrypt (självklart),vad rekomenderar ni som trimmat högkompskolv,kam,slipon,helsystem,förgasare eller portning? Kom med tips!

Kan man med inte alltför stor modifikation nå 60 bakhjulshp?

Är kanske helt enkelt bättre att byta till något större,men jag gillar min XR!

MC: Xr650
    Gör: Sopbils mekaniker
    Reg.datum
    mar 2003

Standard

Har just åkt lite skog med nya xr:n, Funderar lite på has"plåten" i plast, håller den ? Känndes lite sådär när man blir hängande på en plastbit...

Får inte riktigt till fjädringen heller tycker den slår tillbaks fram trots en hel del justerande....

Reg.datum
    nov 2005

Standard

Hej! Har för första gången tömt XR:ns gaffelben på olja (vilken för övrigt såg ut som en kraftig algblomning). Kollade för säkerhets skull handboken efteråt. Upptäckte iaf att den enda brickan som fanns ovanför fjädern är en typ av stoppbricka. I handboken ser det ut som det ska vara ytterligare två brickor. Om det är så - är det någon av er som vet vad det skulle innebära att köra med/utan dem. Kan något skadas eller har det enbart med fjäderns funktion att göra.

Hälsningar Niclas
    XR650

per-anderss avatar

MC: XR650R
    Gör: Kvalitetssäkrar och inspekterar
    Reg.datum
    jul 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av niches Visa inlägg
    Hej! Har för första gången tömt XR:ns gaffelben på olja (vilken för övrigt såg ut som en kraftig algblomning). Kollade för säkerhets skull handboken efteråt. Upptäckte iaf att den enda brickan som fanns ovanför fjädern är en typ av stoppbricka. I handboken ser det ut som det ska vara ytterligare två brickor. Om det är så - är det någon av er som vet vad det skulle innebära att köra med/utan dem. Kan något skadas eller har det enbart med fjäderns funktion att göra.

Hälsningar Niclas
    Har för mig att jag också bara har brickan som ligger an mot fjädern!
    Jag är inte ung nog att veta allt
    XR650R -00

Det är den enkla vägen att dela ut ett slag
    Det är värsta tricket att låta det va
    (Ohlson har semester production)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •