Sidan 428 av 428 FörstaFörsta ... 328378418426427428
Resultat 4 271 till 4 276 av 4276

Ämne: GPS, modern info.

MC: Honda HornetKTM 950 SE
    Gör: Plåtis
    Reg.datum
    feb 2012

Standard

Det går på zumo , behöver du inte allt extra lulllull så välj 395 före 595 . Bättre skärm verkar det som .

Sent from my iPåne
    Carla

Slups avatar

MC: KTM EXC500-16, BMW F800GS-10
    Gör: Projektledare
    Reg.datum
    okt 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av nilzz Visa inlägg
    ...så att den inte sabbar min rutt.

Snälla om ni har några tips så kom med dom!
    Mitt tips rör inte egentligen vilken GPS modell som du bör välja utan mera en "Mind-set" förändring ... skippa rutter & kör efter spår istället :)

Visst du missar vissa data såsom avstånd till nästa sväng, röstguidning & dyl. men ett spår flyttar sig inte, dvs. "ruttar inte om" ... ett spår ser likadant ut oavsett vilken GPS du använder. Så välj en GPS som kan hantera spår.
    Och att göra spår av en rutt i Mapsource är lätt, högerklicka på ruttnamnet i listan till vänster i Mapsource & välj "konvertera till spår".

Gör själv uteslutande mina körningar i Mapsource med hjälp utav ruttning, konverterar sen till spår, lägger kanske sen till egenritade spår där autoruttningen inte funkade & sätter ihop ... delar sen den till alla som ska med & köra och behöver då inte ta hänsyn till vilka GPS:er alla har & hur dom är inställda att rutta. Ska vi gena längst med mosskanten rakt genom skogen & upp på intill liggande grusväg så är det så vi vill åka & inte en vid lov runtom på andra vägar. Vid flerdagarsturer så brukar jag dela upp hela turen i dagslånga bitar då många GPS:er har ett max för hur många spårpunkter dom kan visa.

Vem hinner med att se avstånd till nästa sväng & lyssna på röstguidning i lingonskogen :)
    Senast redigerat av Slup den 2017-02-01 klockan 16:44.

Dust Busters avatar

MC: 990S -08
    Gör: Prefab/Betong/Stål/Montage
    Reg.datum
    sep 2007

Standard

Är ute efter något billigt som man kan köra OSM topo kartor och navigera efter spår(GPX).

EDIT: Löst
    Senast redigerat av Dust Buster den 2017-02-02 klockan 06:18.

nilzzs avatar

MC: TM 144 E, Ktm 690 Enduro
    Gör: Vindkrafttekniker, driver hotell, hovslagare
    Reg.datum
    dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Slup Visa inlägg
    Mitt tips rör inte egentligen vilken GPS modell som du bör välja utan mera en "Mind-set" förändring ... skippa rutter & kör efter spår istället :)

Visst du missar vissa data såsom avstånd till nästa sväng, röstguidning & dyl. men ett spår flyttar sig inte, dvs. "ruttar inte om" ... ett spår ser likadant ut oavsett vilken GPS du använder. Så välj en GPS som kan hantera spår.
    Och att göra spår av en rutt i Mapsource är lätt, högerklicka på ruttnamnet i listan till vänster i Mapsource & välj "konvertera till spår".

Gör själv uteslutande mina körningar i Mapsource med hjälp utav ruttning, konverterar sen till spår, lägger kanske sen till egenritade spår där autoruttningen inte funkade & sätter ihop ... delar sen den till alla som ska med & köra och behöver då inte ta hänsyn till vilka GPS:er alla har & hur dom är inställda att rutta. Ska vi gena längst med mosskanten rakt genom skogen & upp på intill liggande grusväg så är det så vi vill åka & inte en vid lov runtom på andra vägar. Vid flerdagarsturer så brukar jag dela upp hela turen i dagslånga bitar då många GPS:er har ett max för hur många spårpunkter dom kan visa.

Vem hinner med att se avstånd till nästa sväng & lyssna på röstguidning i lingonskogen :)
    Mycket bra input!
    Då kan man ju faktiskt både och, för ibland ex som i städer så är det skönt att veta avstånd till nästa sväng m,m.
    Tack!

MC: KX250F
    Gör: Projektledare
    Reg.datum
    sep 2016

Standard

Någon som harprovat appen "Sverige Topo Karta" på en android-enhet?
    Vad tycker ni så fall om den?

Själv använder jag "Topo GPS" vilket funkar ok men med lite småbrister.
    + Gröna kartan 1:50000 = enkelt att se storlek på väg/stig, vägbommar mm
    + Enkelt att importera/dela spår
    + Billig (38 kr för Sverige)
    - Ingen kartrotering efter åkriktning
    - Inget stöd för rutter

Verkar som omdet skiljer en del på Topo GPS om man kör android eller iphone.

SvenBs avatar

MC: Skallerorm
    Gör: Tryckeri
    Reg.datum
    okt 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av nusseblixt Visa inlägg
    Någon som harprovat appen "Sverige Topo Karta" på en android-enhet?
    Vad tycker ni så fall om den?

Själv använder jag "Topo GPS" vilket funkar ok men med lite småbrister.
    + Gröna kartan 1:50000 = enkelt att se storlek på väg/stig, vägbommar mm
    + Enkelt att importera/dela spår
    + Billig (38 kr för Sverige)
    - Ingen kartrotering efter åkriktning
    - Inget stöd för rutter

Verkar som omdet skiljer en del på Topo GPS om man kör android eller iphone.
    Fortsätt här https://forum.soe.se/showthread.php?...din-smartphone
    I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •