Sidan 979 av 979 FörstaFörsta ... 479879929969977978979
Resultat 9 781 till 9 785 av 9785

Ämne: KTM 690-Tråden

zebulonms avatar

MC: KTM 690 Enduro R 2013
    Gör: Program assistent
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av zebulonm Visa inlägg
    Letar på och försöker felsöka. Men utan resultat. Fasen vill ju åka lite hoj. Får nog lämna bort den.
    Lämnade in hojen och de hittade ganska snabbt felet. Var en kabel under typ tanken i kabelhörvan som var av. De tyckte det såg ut som om den var lagd lite fel när npgon tidigare varit där och skruvat. Så nu ska det gasas.
    Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det slitage..

Mahhbechhs avatar

MC: Ja
    Gör: Resident
    Reg.datum
    nov 2007

Standard

Jag kör Motul 7100 och det funkar bra. Kan dock få tag på SBK Racing till halva motulpriset ungefär. Har tidigare kört denna i mina Kvarnar men undrar om den funkar bra även i 690?
    Är det här man ska ha en signatur?

Boost IIIs avatar

MC: xr650 turbo
    Gör: Trimmare
    Reg.datum
    sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mahhbechh Visa inlägg
    Jag kör Motul 7100 och det funkar bra. Kan dock få tag på SBK Racing till halva motulpriset ungefär. Har tidigare kört denna i mina Kvarnar men undrar om den funkar bra även i 690?
    Kollar man på Sporthoj.com kör många där på sbk racing i alla ktm maskinerna och sporthojar även 690. De påstår att de funkar stenbra. Jag kör Motul 300v Factory line för den är så högt uppe i alla tester , den är enligt tester bättre än 7100 serien och de flesta andra oljemärken. Bäst av alt med den är att växellådan blir extremt lättväxlad och huggfri. SBK racing finns inte med i tester världen över så det är svårt att veta hur bra den är men den duger nog,,växellådan ska inte hugga med sbk racing påstås det på sporthoj.se.

Mahhbechhs avatar

MC: Ja
    Gör: Resident
    Reg.datum
    nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Boost III Visa inlägg
    Kollar man på Sporthoj.com kör många där på sbk racing i alla ktm maskinerna och sporthojar även 690. De påstår att de funkar stenbra. Jag kör Motul 300v Factory line för den är så högt uppe i alla tester , den är enligt tester bättre än 7100 serien och de flesta andra oljemärken. Bäst av alt med den är att växellådan blir extremt lättväxlad och huggfri. SBK racing finns inte med i tester världen över så det är svårt att veta hur bra den är men den duger nog,,växellådan ska inte hugga med sbk racing påstås det på sporthoj.se.
    Okej, grymt. Tack!
    Växellådan hugger inget så vitt jag kan känna. Det enda jag stör mig på är friläget man får in ibland mellan 5-6.. Det råder dock ingen olja bot på.
    Är det här man ska ha en signatur?

Boost IIIs avatar

MC: xr650 turbo
    Gör: Trimmare
    Reg.datum
    sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mahhbechh Visa inlägg
    Okej, grymt. Tack!
    Växellådan hugger inget så vitt jag kan känna. Det enda jag stör mig på är friläget man får in ibland mellan 5-6.. Det råder dock ingen olja bot på.
    Friläget mellan 5-6an är som sagt vanligt. Men med bästa oljan typ Motul 300v är de inte helt otroligt att den halkar förbi detta läge bättre. Men jag skulle inte bli förvånad om den hamnar i detta friläge lättare också med 300v oljan så ho nows. Kör helst en olja som är runt 15w-50/60 för den är rel tjock varm som kall de skyddar växellådor bättre än låt oss säga en 10w- 40.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •