Sidan 972 av 979 FörstaFörsta ... 472872922962970971972973974 ... SistaSista
Resultat 9 711 till 9 720 av 9785

Ämne: KTM 690-Tråden

Mahhbechhs avatar

MC: Ja
    Gör: Resident
    Reg.datum
    nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av RR_larsson Visa inlägg
    Antar att du då gått från 21" fram till 17"? Cykeln lär bli rejält mer snabbsvängd/vinglig om man bara byter hjulen.

Kan ju kanske testa börja med fullösning att flytta ner gaffeln så långt det går så den är jäms med kronan och lägga åt kompet fram.
    Yes, det är så det är gjort. Säkert femtonde hojen jag konverterar på det här viset med att bara byta hjul till 17" och behålla standardbromsar, och aldrig tidigare har jag stött på problem. Har tyckt att 690 är sjukt vinglig och lätt i styret från dag 1 i högre farter men aldrig så att det vobblar så här.

Ska prova balansera hjulen och om inte det funkar gå på stödtämpningen.
    Tack för svaret.
    Är det här man ska ha en signatur?

RR_larssons avatar

MC: KTM 690 enduro -14
    Gör: Turbiner
    Reg.datum
    okt 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mahhbechh Visa inlägg
    Yes, det är så det är gjort. Säkert femtonde hojen jag konverterar på det här viset med att bara byta hjul till 17" och behålla standardbromsar, och aldrig tidigare har jag stött på problem. Har tyckt att 690 är sjukt vinglig och lätt i styret från dag 1 i högre farter men aldrig så att det vobblar så här.

Tack för svaret.
    Ja de är duktigt nervösa i chassit på både gott och ont. De är ju fruktansvärt roliga på små kurviga vägar. Smc modellen har förmodligen annan vinkel i styrkronan?

Hjullager,styr och svinglager är fria från glapp?

Du kan ju testa lite snabbare retur fram också kombinerat med hårdare komp för att få gaffeln att jobba högre upp. Eventuellt mer häng och mjukare komp bak. Kan du flytta bakhjulet längre bak så hjälper det ju också till att få den stabilare, Det kostar dig ju dock en ny kjedja om du inte har länkar liggandes.

pepes avatar

MC: KTM 690R-12 Kawasaki Z1000 -83, KTM 990 SUPERDUKE
    Gör: Husbils trimmare
    Reg.datum
    dec 2009

Standard

Tack för svaret.
    När jag lägger på Motard hjul så ställer jag dämpningen på 10 klick, både komp. å retur till att börja med.
    Jag har aldrig upplevt att den är vinglig, håll i styret o knip med knäna
    Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

HMRs avatar

MC: 690 Adventure Black 2015
    Gör: Tidsmiljonär
    Reg.datum
    jun 2004

Standard

Någon som kör med ktm:s "egna" styrdämpare? Ger den någon förbättring eller är det bortkastade pengar?
    Skulle vilja få cykeln stadigare. Tycker den blir lite orolig i chassit över 100km/h. Hittar ingen annan styrdämpare som inte höjer styret överdrivet mycket.
    Scotts

HMR

Mahhbechhs avatar

Reg.datum
    nov 2007

Standard

Ja de är duktigt nervösa i chassit på både gott och ont. De är ju fruktansvärt roliga på små kurviga vägar. Smc modellen har förmodligen annan vinkel i styrkronan?

Hjullager,styr och svinglager är fria från glapp?

Du kan ju testa lite snabbare retur fram också kombinerat med hårdare komp för att få gaffeln att jobba högre upp. Eventuellt mer häng och mjukare komp bak. Kan du flytta bakhjulet längre bak så hjälper det ju också till att få den stabilare, Det kostar dig ju dock en ny kjedja om du inte har länkar liggandes.
    Ja, det är lite synd med nervositeten. Förstör en hel del på landsvägen.
    Alla lager du frågar om är nya och fina. Är iväg fram till helgen, men ska när jag kommer hem först o främst balansera hjulen och sen kolla dämparna. Återkommer :)

Mahhbechhs avatar

Reg.datum
    nov 2007

Standard

Fortsätter frågandet!

Jag har den lilla hastighetsmätaren (76514069000) och undrar om det går att ändra hjulstorlek någonstans i denna? Har googlat runt som fan och bara hittat hur man låser upp o ändrar den andra större mätaren med varvräknare.

Vet någon om det går att göra även på den här lilla? Hojen visar 145kmh i 120 nu, så milen tickar fort om jag fortsätter så här.

sundströms avatar

MC: XR 650R
    Gör: snickare
    Reg.datum
    aug 2007

Standard

Fortsätter frågandet!

Jag har den lilla hastighetsmätaren (76514069000) och undrar om det går att ändra hjulstorlek någonstans i denna? Har googlat runt som fan och bara hittat hur man låser upp o ändrar den andra större mätaren med varvräknare.

Vet någon om det går att göra även på den här lilla? Hojen visar 145kmh i 120 nu, så milen tickar fort om jag fortsätter så här.
    Jodå det går enkelt , en kabel som ska klippas på baksidan , kommer inte ihåg vilken färg jag klippte men jag gjorde som du- googlade
    http://www.fraggel.se/forum/viewtopic.php?t=852 här t.ex
    kan vara så att färgen skiljer på årsmodell kommer inte ihåg
    Senast redigerat av sundström den 2018-05-18 klockan 14:09.
    Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Blutors avatar

MC: XT500 i delar, FE570, 950AdvS
    Gör: Ventilerar
    Reg.datum
    mar 2007

Standard

Om det är lika som enduron så räcker det att dra isär strömkontakten och ändra när mätaren går på batteri.
    / Blutor

Mahhbechhs avatar

Reg.datum
    nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av sundström Visa inlägg
    Jodå det går enkelt , en kabel som ska klippas på baksidan , kommer inte ihåg vilken färg jag klippte men jag gjorde som du- googlade
    http://www.fraggel.se/forum/viewtopic.php?t=852 här t.ex
    kan vara så att färgen skiljer på årsmodell kommer inte ihåg
    Citat Ursprungligen postat av Blutor Visa inlägg
    Om det är lika som enduron så räcker det att dra isär strömkontakten och ändra när mätaren går på batteri.
    Bra guide på Fraggel. Inte hittat innan om denna lilla mätaren. Ska prova i helgen!
    Danke!

Marcins avatar

MC: YZ 250f -06, KTM 690 ER
    Gör: Servicingengör
    Reg.datum
    maj 2010

Standard

Skulle till att byta dekompfjäder, men den nya saknar en knorr.

Verkar som att det inte ska vara en knorr om man tittar i mek-boken utan helt rak så som den nya jag har.

Så nu är jag osäker, hur ser era fjädrar ut? Den nya till höger i bild.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •