Sidan 967 av 982 FörstaFörsta ... 467867917957965966967968969977 ... SistaSista
Resultat 9 661 till 9 670 av 9819

Ämne: KTM 690-Tråden

HMRs avatar

MC: 690 Adventure Black 2015
    Gör: Tidsmiljonär
    Reg.datum
    jun 2004

Standard KTM 690-Tråden

Citat Ursprungligen postat av Mahhbechh2 Visa inlägg
    Svarar själv.

Smälte ur den infällda muttern och gjorde rent. Köpte M8 skarvmutter och sågade "hullingar" i ytterkanterna. Gjorde rent hål + mutter med bräkleen. Fyllde med epoxi från Plastic Padding och fixerade. Lät stå i 20°C över natten.

Stabilt som attan!
    Snyggt!
    Tror att man skall tänka på två saker; Att fetta in skruven samt se till att skruven inte är så lång att den bottnar.

HMR
    Senast redigerat av HMR den 2018-02-21 klockan 22:15.

Mahhbechh2s avatar

MC: Ja
    Gör: Ja
    Reg.datum
    nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mahhbechh2 Visa inlägg
    Jag skulle vilja byta både sving-, och länkagelager på min 690 enduro R 2009 men hittar nada. Någon som vet var man köper kompletta kit? Funkar kiten jag hittar till SMC?
    Svarar mig själv. Här är artikelnummer för nya länkagelager, svinglager o nedre stötdämparlager:

REP.KIT BEAR./SEAL KGW 1525
    R12025

TRIANGLE LEVER REP. KIT REAR
    76504080100

PULL ROD REP. KIT 690 END/SM
    76504083010

SWINGARM REPAIR KIT SX-F/XC
    78904230010
    hej

MC: KTM 250 Sixdays-13, BMW R1200GS-13, KTM 690ER-14
    Gör: Ben
    Reg.datum
    mar 2013

Standard

Hej alla i kylan!
    Lite elbekymmer...
    I går morse när min -14 ("originalkittad") skulle startas (i garage) klickade bara startmotorn. Flera gånger. Efter att ha fällt upp/ner stödet, slagit dödaren av/på, fipplat med koppling/växel lite (ni vet, lite morgondesperation, skulle till jobbet) så startade den och gick som vanligt till jobbet. Stod ute hela dagen i -10-15C och samma sak hände när jag skulle hem, startade efter lite random bängel.
    Startade u.a. senare på kvällen efter att ha stått ute 4-5h.
    Jag smorde/sprayade upp stöd/stödkontakt och kollade kablar (lös/glapp jord?) men hittade inget. Satte batteriet på laddning med det var full kräm i det.
    Startade snällt i morse också (garage). På väg till jobbet på motorvägen i 70-80 hade den vad jag upplevde som ett sekundsnabbt tändningsbortfall men gick i övrigt alldeles utmärkt.
    Så, nu är min fråga: Var ska jag leta? Någon som haft samma?
    MVH
    Fredrik

HMRs avatar

MC: 690 Adventure Black 2015
    Gör: Tidsmiljonär
    Reg.datum
    jun 2004

Standard

Om startmotorn "bara klickar" så hade jag mätt spänningen på grova kabeln nere vid startmotorn vid startförsök. Om spänning ok men startmotorn ändå inte snurrar så hade jag rivit isär startmotorn.
    Inte ovanligt att startmotorn skadas pga att man inte släpper blixtsnabbt när motorn inte går runt pga kompressionen.

HMR

Reg.datum
    mar 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av HMR Visa inlägg
    Om startmotorn "bara klickar" så hade jag mätt spänningen på grova kabeln nere vid startmotorn vid startförsök. Om spänning ok men startmotorn ändå inte snurrar så hade jag rivit isär startmotorn.
    Inte ovanligt att startmotorn skadas pga att man inte släpper blixtsnabbt när motorn inte går runt pga kompressionen.

HMR
    Tack.
    Kollat alla kablar ordentligt, allt har funkat sedan jag smorde upp stödkontakten men var det den borde ju egentligen inget ha hänt alls vid startförsök, inte ens ett klick. Tänker jag. Så för lite ström till startmotorn tycker jag låter som en vettig orsak.
    Men, so far, so good. Hoppas det inte händer igen. När det blir BMW-säsong ska hon gås igenom ordentligt!

Mahhbechhs avatar

MC: Ja
    Gör: Soffliggare
    Reg.datum
    nov 2007

Standard

Hej,
    Är problemen med tankbultarna på 690 så stort som tillverkarna av förstärkta och förändrade bultar vill påvisa? Vad säger panelen?
    Är det här man ska ha en signatur?

MC: HD Wide Glide / KTM 690 Enduro
    Gör: Pensionär
    Reg.datum
    nov 2016

Standard

Hej funderar på att köpa originalkåpan till min 690, hur tycker ni att den hjälper ? Finns det bättre ? Jag vill inte ha någon jättestor kåpa men nånting som hjälper mot vinden på tråkiga transportsträcker vore bra.

Reg.datum
    mar 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av legupro Visa inlägg
    Hej funderar på att köpa originalkåpan till min 690, hur tycker ni att den hjälper ? Finns det bättre ? Jag vill inte ha någon jättestor kåpa men nånting som hjälper mot vinden på tråkiga transportsträcker vore bra.
    Om kåpa = vindrutan så tycker jag den gör stor skillnad när jag sitter och kör. Är 185cm. Har dock inte provat någon annan.

MC: HD Wide Glide / KTM 690 Enduro
    Gör: Pensionär
    Reg.datum
    nov 2016

Standard

https://cdn.shopify.com/s/files/1/13...12108797598225

det är denna lilla kåpa jag menar

RR_larssons avatar

MC: KTM 690 enduro -14
    Gör: Turbiner
    Reg.datum
    okt 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av legupro Visa inlägg
    https://cdn.shopify.com/s/files/1/13...12108797598225

det är denna lilla kåpa jag menar
    Har samma ruta och den funkar riktigt bra. Inget "hjälmfladder" heller i högre farter. Den gör sitt jobb bra och ser ju även helt ok ut visuellt. Köp

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •