Sidan 406 av 407 FörstaFörsta ... 306356396404405406407 SistaSista
Resultat 4 051 till 4 060 av 4061

Ämne: KTM LC8 950

K J Ds avatar

MC: 50, 350, 990
    Gör: Drivlinekonstruktör gruvmaskiner
    Reg.datum
    jun 2003

Standard

Jag kapar också kedjor allt som oftast, men om någon visste rätt längd så skulle det vara skönt att slippa.

Blir nog 16-45 nästa gång låter det som.
    Har du spik?

K J Ds avatar

Reg.datum
    jun 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av David P. Visa inlägg
    Visst har det provats och det funkar också. Ger också en schysst viktreducering. Men se till att köpa en av bra kvalité.
    OK, jag ska kolla igenom vad jag har på lager.
    Måste jag köpa nytt så blir det nog 525, bara för att slippa tänka. Även om viktreducering är trevligt så kanske det inte spelar så stor roll för min del.
    Har du spik?

Blutors avatar

MC: XT500 i delar, FE570, 950AdvS
    Gör: Ventilerar
    Reg.datum
    mar 2007

Standard

Jag kan räkna länkarna på min.
    / Blutor

Blutors avatar

MC: XT500 i delar, FE570, 950AdvS
    Gör: Ventilerar
    Reg.datum
    mar 2007

Standard

118 länkar med 16 45. Och hjulaxel enligt bild
    / Blutor

K J Ds avatar

Reg.datum
    jun 2003

Standard

Tack för hjälpen, det uppskattas!
    Har du spik?

Boost IIIs avatar

MC: xr650 turbo
    Gör: Trimmare
    Reg.datum
    sep 2008

Standard

Jag måste bara dela med mig om hur billigt och bra man kan få en KTM 990sm/smt/smr att gå. De är en myt att v-twinnar börjar rycka och blir påaviga om de snålas ner i bränslet de är bara en fråga om tålamod och rätt inställningar i bänk alt som jag gjort mappas ute på väg med Bredbanslambda.

Min hoj drar numera 0,4lm vid lugn blandad körning ej motorväg! Körningen består av landsbygdsåka med farter från 50-90 (asfalt) detta med en kallstart. Jag tror den drar 0,35-0,37lm vid mer rak väg 70-110kmt.
    Hojen har helt öppna Wings slipons och fullflödes filter liknade Rottwile alla onödiga skitsaker är borttaget sas epc Sekundärspjäll och axlar.
    I fjol drog den 0,6lm vid liknade fiskörning de va med de flesta mappar man hittar på Tuneecu och Kevs trådar. Jag gav mig F på att de ska gå åka under 0,5lm utan att tappa effekt för den skullen och nu ca 100 mils mappande under två veckor drar den så lite soppa och går fint i hela registret.Mappen är satt till 14,7:1 afr värde från tomg till 6000varv och under 30% gasutslag, de gör att man kan köra snålt från 0- till ca 140 kmt så länge man håller sig under 30% gaspåslag. Vrider man mer än 30% på rullen så blir mappen lika fet som de flesta bänkmappar är satt till ca 13;1-13,5:1. Vrider man absolut full rulle ger den ca 12,5.13:1 viket gör att den har full effekt och vridmoment på full gas och inge ecco där inte
    De sägs ju att motorn inte går att snåla ner till 14,7:1 för då rycker den och blir påavig men min hoj rycker inget och är absolut inte påavig. Jag provade ännu snålare 15-16:1 men där började den rycka en aning. Jag har jobbat mycket med bränsle vid motorbroms vilket har gjort den mindre påavig den har lite mindre motorbrom i varvtal från tomg till ca 3750 varv vilket gör den fin att köra i låga farter. Just på tomg 1600varv har jag ganska fet gång 12,7:1 för om man snålar mer än så blir motorn onödigt het vid rödljus och längre tids tomgångskörning alt krypåka på 1an.
    Som ni ser och kan läsa er till på afr värdet är snålområdet inte skadligt för motorn 14,7:1 är optimal förbränning så man riskerar inte brända ventiler. Jag tror även att avgasluktsproblemet i kläder är borta eller markant bättre.
    Jag tror att denna mapp ger bra register och ecco även om man har insatser i dämparna och sämre luftfilter än mig ,de enda som händer är att den går fetare i hela registret ju färre moddar man har så de är ju ofarligt att prova.

Om någon vill testa min mapp så säg till

Yxans avatar

MC: Husqvarna 610TE -99, CB125 -72
    Gör: SVK
    Reg.datum
    sep 2009

Standard

Hej Grabbar& Tjejer,

ni som ägt 950/990 ett längre tag, kan man se nån nämnvärd skillnad i slitaget på motorn om cykeln gått säg 2500mil eller 6000mil? Förstår att de kan va väldigt individuellt….

Nån som har tillgång till Servicebok, mer specifikt än bara oljebyte var 750mil/1ggr år.
    I stil med kamkedja & såna lite mera avancerade ingrepp.

Och är i i säljar tankar, dra gärna ett PM
    Senast redigerat av Yxan den 2018-06-13 klockan 08:03. Anledning: mellanslag

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Boost IIIs avatar

MC: xr650 turbo
    Gör: Trimmare
    Reg.datum
    sep 2008

Standard

[QUOTE=Yxan;670883]Hej Grabbar& Tjejer,

ni som ägt 950/990 ett längre tag, kan man se nån nämnvärd skillnad i slitaget på motorn om cykeln gått säg 2500mil eller 6000mil? Förstår att de kan va väldigt individuellt….

Nån som har tillgång till Servicebok, mer specifikt än bara oljebyte var 750mil/1ggr år.

Här har du en video på en total genomgång av motorn vid 4500 mil. De hittade inget som behövdes bytas. Jag har 3000 mil på min sm 990 08a och den har bara fått de väntade felen bränslepump kamkejesträckare bytt till uppdat vers. Bränslepumpen la av innan 1000 mil och jag tror den nya pumpen är uppdaterad så den ska tydligen hålla bättre. Jag har bytt kamkedjesträckare och då kollade jag hur slut kedjan blivit, enligt snäppen på sträckarna så va den som ny vid ca 2500mil. Innan jag köpte min hoj läste jag på ordentligt om hur hållbarheten är på dessa motorer och de verkar hålla i evighet. Folk som kör adventures har kört 10000-20000 mil utan att bytt något större som kamkedja och kolvar de har bara fått små fel. Läs denna tråd där folk kört 16000 mil + de verkar som de inte bytt något i motorn inte ens kamkedjor bara slitage prylar.

http://advrider.com/index.php?threads/100-000-mile-club.813023/

https://www.youtube.com/watch?v=Vg14k8zSCJQ

Senast redigerat av Boost III den 2018-06-13 klockan 09:21.

Yxans avatar

MC: Husqvarna 610TE -99, CB125 -72
    Gör: SVK
    Reg.datum
    sep 2009

Standard

Boost III - Tackar för svar, kul film, synd man är så dålig på Hollänska. Fin verkstad med tavlor hade de.

Jag misstänkte att man kan vara lugn om man köper en med lite mera mil… de blir intemindre direkt med tiden. Men LC8 verkar driftsäker
    Och de 990 som kommer ut försvinner rätt omgående.. letar en2007 och framåt. Sedan har man bara ägt 1 4taktare i sitt liv och inge medstörre motor så man är novis gällande 4takt mek.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Koljas avatar

MC: Typ med 2 hjul?
    Gör: Cleaner
    Reg.datum
    jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Yxan Visa inlägg
    Hej Grabbar& Tjejer,

Och är i i säljar tankar, dra gärna ett PM
    För 69 950 spänn i ett kuvert skulle jag nog kunna skiljas från en Superenduro -07 med titan/kolfiber-Wings etc.
    Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
    950SE, the answer to the question nobody was asking.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •