Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Resultat 101 till 105 av 105

Ämne: Knäskydd, modell värre

k1322s avatar

MC: 250 EXC, EC300, WR250R, F650GS, XR650R
    Gör: -
    Reg.datum
    okt 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av KTMmarkus Visa inlägg
    Stämmer det att dom inte har något skydd för slag mot knäskålen?? :O

I standardutförande ja, men man kompletterar med MX-kittet:
    http://www.ctikneebraces.se/tillbeho.../motocross-kit

Tolans avatar

MC: Nåt med 2 hjul
    Gör: jobbar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

Provade mina POD K4 första gången ingår. Märkte inget att jag hade dem på och allt fungerade kanon. Nästa gång får jag efterspänna lite på vänstra låret då den hade en förmåga att glida ner lite förmodligen pga jag spänt fördåligt. Köpte dem på Lelles när de hade kampanj 4995:-, saftig japp men billigare än ordinarie pris och hade funderingar på att köpa ifrån Ebay men man vet aldrig med tull mm
    Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
    www.fastlinephotos.se

MC: KTM 250 Sixdays-13, BMW R1200GS-13, KTM 690ER-14
    Gör: Ben
    Reg.datum
    mar 2013

Standard

Nu har jag "fälttestat" mina CTI ett par gånger :vurpa och både smällt i och vridit knäna utan att skada mig. Så de verkar göra jobbet. Väl på märker jag inte av dem alls. Har MX-kittet med knäskållor som blivit lite repiga, så de är en nyttig uppgradering.

Petter Ivarssons avatar

MC: Snart för många
    Gör: IT
    Reg.datum
    maj 2011

Standard

Kört med Asterix Ultra Cell i 100 timmar nu. Smällt i knäna och även vridigt dem lindrigt utan problem. Om man inte har nåt under typ tajts, tycker jag dem är obekväma, trycker lite här och där. Jag har den gamla modellen där man justerar spänningen med remmar och den är knixig att få bra. De nya har visst kardborre om jag fattat det rätt. Mina köptes begagnade och ledinfästningarna börjar ge upp så jag har lappat lite och egentligen är det dags för nya nu.

prahnas avatar

MC: En liten sak
    Gör: QA
    Reg.datum
    dec 2008

Standard

Köpte Pod K700 på rea för några år sen och måste säga de var riktigt bekväma. Nu ska jag kika på nya skydd och det finns drivor med skydd som ser bra ut. Asterisk var poppis 2012 men pga allergi mot neopren kunde jag inte köra dem. Nu står det mellan tre, pod, alpinestars och Leatt. Någon som kört leatt eller alpinestars med stöd?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •