Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keihin FCR 39

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Keihin FCR 39

    Jag har fått tag på en knasare från en WR 400 som jag tänker montera på min DRZ,pos 19 är trasig och kostar 1800:- pix i Sverige
    http://67.15.65.225/offr/2004%20DRZ400,E/05.htm

    Någon som har en bra websida där jag kan köpa billigare?
    Attached Files
    http://www.grusbus.nu/

    #2
    Kolla med
    http://www.braigasen.com/

    Comment


      #3
      Re: Keihin FCR 39

      Originally posted by DRZ RULES
      Jag har fått tag på en knasare från en WR 400 som jag tänker montera på min DRZ,pos 19 är trasig och kostar 1800:- pix i Sverige
      http://67.15.65.225/offr/2004%20DRZ400,E/05.htm

      Någon som har en bra websida där jag kan köpa billigare?
      Nr. 19 kostar $132 exkl. frakt/tull/moms i USA iallafall enligt den där sidan du länkar till. Man undrar ju hur i hela friden en sån liten pryttel kan kosta så mycket. Fast det är väl om man köper det som en suzuki originaldel.
      Fågelvägen är målet!

      F.d. hojar:
      DRZ-400S Saknar denna.. snyft!
      XR650R Mördarmaskinen WAAH!
      F650GS Dakar - 75mil på en dag, inga problem)
      DR650SE Blub blub..
      VFR800 Saknar denna.. snyft!
      SV650S The beginning

      Comment


        #4
        Går det inte att laga då? Material? Spricka? Slitet?`Vad?
        Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

        Comment


          #5
          Den fuggen tror jag fortfarande är i min ägo... nu i lagat skick.

          Sprickan är lagad av Pro Fog i Järfälla. Gick alldeles utmärkt. Överdjävlig på att svetsa i tunn alu! Lyckades tom utan att skada anodiseringen på slitytorna särskilt mkt. Rekomenderas för svetsjobb. Verkar göra mkt jobb på motorblock åt räzerputtar som envisas med att skicka ut en kolv genom blocket lite nu och då.

          Sprillans finns "billigt" på www.ronayers.com, ca 75$. (se Yamaha WR400 fich, den kommer från en WR, inte en DRZ) . Men man måste ha en kompis i Amerikat för att kunna handla där.

          Fuggen kan beskådas under säljes i annonsforumet: http://soe.se/phpBB2/viewtopic.php?t=8832
          DRZ400S -02
          SR500 -81
          Rikets Rostigaste Fiesta
          Tre trampcyklar och ett par rullskridskor

          Comment


            #6
            Min Rally hostade ju till o gav upp synnerligen olämpligt mitt i ingenstans
            i krokarna kring Dalälven. Nu har reservdelarna kommit och hojen är
            på väg ihop igen. Samma problem som denna tråd tidigare har tagit
            upp där Throttle slide plate bröts sönder och en stor del sögs in i motorn.
            Ni kan se på bilder att det är en rätt rejäl bit av aluminium som passerat
            ventiler o förbränningsrum utan ett märke nånstans (jag har öppnat o
            kollat). Jag har sökt lite på nätet och detta verkar vara ett mer eller
            mindre känt problem på Keihin FCR förgasare när de gått lite längre med
            aktiv körning. Materialet utmattas och vingen går av. Tydligen så har
            åtminstone KTMs reservdel uppdaterats till 2004 och när man köper denna
            till äldre så får du 04 versionen i handen. Jag hoppas att detta innebär att
            de bytt material i delen så den håller bättre denna gång.

            Ni som har en Keihin FCR som gått långt (säg 2000 mil) kan nog göra
            rutin av att kolla nån gång om året. Bara att rycka loss förgasaren och
            kolla in på cylidersidan för att inspektera sliden därifrån. För den som
            undrar: 1200:- som KTM reservdel i Sverige.

            /Håkan
            Attached Files

            Comment


              #7
              Bra tips Håkan!
              Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
              www.fastlinephotos.se

              Comment


                #8
                Jag bara undrar vaför ingen bygger såna här delar i PTFE. (Teflon)
                Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

                Comment


                  #9
                  Funderade också lite på det... antagligen så blir det byten oftare då den
                  lär slitas rätt hårt den med. Vet inte hur stora krafter det blir men det lär
                  vara rätt stora. Vakumet när du slår av borde bli rätt massivt som suger
                  denna platta mot förgasarhuset. Iofs så verkar den vara belagd med
                  troligen teflon eller nåt (kika på den gamla som "flagnat") så det borde
                  kunna hålla. Risken för skada när skiten väl går sönder borde vara
                  avsevärt mindre i alla fall med PTFE.

                  /H

                  Comment


                    #10
                    Kan nu tillägga efter provtur med gott resultat, slutsats:

                    1. Tomgången e stabilare än den någonsin varit.
                    2. Ett slags visslande i insuget som var klart o tydligt hörbart över
                    större delel av registeret förutom full trottel är helt borta. Så börjar
                    hojen vissla och bli svårtstartad är det hög tid att kolla.

                    /Håkan

                    Comment


                      #11
                      Inlägg borttaget.
                      Last edited by pontan666; 12-09-2007, 02:01 PM.
                      www.stormlyktan.com
                      070-7788513

                      Comment


                        #12
                        dubbelpost....bortbort
                        Last edited by pontan666; 12-09-2007, 12:37 PM.
                        www.stormlyktan.com
                        070-7788513

                        Comment

                        Working...
                        X