Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varning för VMX Wheels i finland

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Varning för VMX Wheels i finland

Hej

Ville bara varna alla för VMX Wheels i Finland

De säljer fälgar till mx enduro och supermotard och blåser folk med dåliga produkter och sedan ej något svar eller dåliga bortförklaringar och personliga angrepp när man vill lämna tillbaka grejerna.

Kina grejer med dålig kvalite och tillhörande folk som säljer produkterna och sedan försvinner.

Kan tyvärr bara hålla med.
    Jag köpte grejer från dem för några år sedan, innan de kom ut på blocket och fick till en "riktig" hemsida.
    Jag köpte 2 uppsättningar och en av dem var eloxeringen helt fläckig och fälgen var dessutom skadad.
    Vart lovad ersättning men sen slutade man svara..

Har dessutom sett ett antal person som fått slag och skador på sina motardhjul därifrån.
    Så kontentan är väl att man just får det man betalar för när det gäller VMX..
    Ska man ha hojen i vardagsrummet funkar de säkert, ska man däremot använda grejerna så bör man nog spara lite extra och köpa riktiga hjul eller köpa begagnat..

Comment

jag har också en uppsättning vmxfälgar som jag köpte via ebay. Dock så är jag supernöjd med mina. Det enda som jag kan klaga på är att jag upplever att man måste spänna ekrarna lite mer ofta än mina orginal . Har spöat mina fälgar nu i två säsonger som träningsfälgar dvs dom har fått smaka punkakörningar osv och dom ser helt okej ut fortfarande. tempo = mkt snabbare än motionsnivå iaf
      Last edited by mb4me; 11-02-2017, 10:32 PM.

Comment

Köpte därifrån i våras. ALLA ekrar i bakhjulet lossnade på en gång (började nog med en men det tog max ngn km innan hela navet flöt...), detta efter några timmars körning. I övrigt har de funkat bra hela sommaren och ser ok ut fortfarande. tempo = förmodligen mycket långsammare än mb4me iaf .
        Kanske vettigt att kolla ekrarna lite nu och då när hjulen är nyekrade? Alltid lär man sig nå't!

Comment

Working...
        X