Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bästa silvertejpen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bästa silvertejpen?

Var hittar man den bästa silvertejpen?
    Har en rulle Tesa som blir stel i kyla och lossnar lätt så den är inte så bra.

Mvh
    Jampe
    Följ inte den stig som leder någonstans.
    Gör istället en ny stig och lämna ett spår efter dig.

Det är jag också nyfiken på. Den sämsta jag stött på är iaf "Braven" (skrivet med grön text, finns på Harald Nyborg etc. Såpass dåligt klister på den att den knappt håller sig uppe på egen hand

//J
    Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
    Gökuret KTM 350 SXF -12
    Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Har man inte tänkt på, brukar ha köpt via förrådet på jobbet men har ingen koll på märke.

Den har funkat kanon ...nu tejpar jag väl inte så mycket ute när det är kallt direkt.

/Johan
      www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Intressant tråd.
        verkar ju finnas en hel del tillverkare av Silvertejp ( Duct tape, Gaffa)
        blir alltid lika förvånad när tejpen bara släpper vid kyla och fukt...Men då kommer den förmodligen från något lågprisvaruhus.
        ja, så var hittar vi den bästa tejpen?

http://www.ducttapeguys.com/
        450exc m dekaltrim

Comment

Traditionellt sett har 3M alltid hållt en hög kvalité på sin tejp.

Men sen står man där o jämför priserna med Biltemas och köper ändå den sämre snåljävel som man e
          (Biltemas ejtejp ska vi inte ens tala om, gaah)
          -- "all u gotta do is hld it wide open on those jumps... i see it on tv everytime..."

Comment

Jag har en stor svart rulle från Jula, som funkar bra till det jag använder den till, puckel på sadel, gör slit-ytor på kablar etc. Funkar kanske inte till att tejpa hojen i taket med, men jag har sällan sådant behov

Comment

Originally posted by Pelle View Post
              Jag har en stor svart rulle från Jula, som funkar bra till det jag använder den till, puckel på sadel, gör slit-ytor på kablar etc. Funkar kanske inte till att tejpa hojen i taket med, men jag har sällan sådant behov
              Är det inte den som luktar typ rökt fisk? Hade iaf en svart rulle hemma förrut som stank nåt så förbannant :) Och så var den riktigt dålig också.

Comment

Polyken har den med högsta vidhäftningförmåga och de högsta värden när det gäller draghållfastehet och resistens mot nötning.
                Säljs av Eurocol Tape
                http://www.eurocol.se

Polyken 222 High Quality Performance
                Durable polyethylene coated cloth tape. Versatile. High adhesion. High tensile strength.
                Waterproof
                Tjocklek 0.3mm
                Vidhäfningsförmåga 100 g mm
                Draghållfasthet 6,3kg/mm

Polyken 231 Military Grade - High Performance
                High performance, polyethylene coated, waterproof packaging and sealing tape
                UK Defense Standard - 81-25 US Military - Mil Spec PPP-T-60E, Type IV, Class I
                Tjocklek 0.3mm
                Vidhäfningsförmåga 89,6 g mm
                Draghållfasthet 8,9kg/mm

Gooogle är fantastiskt.

PS
                Det finns massor av olika TESA tejper också så vilken har trådkaparen använt sig av?
                Last edited by DigiMan; 02-11-2010, 05:16 PM.
                Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Biltemas!

Comment

Originally posted by Kawouk View Post
                    Biltemas!
                    Jag har bara provat en rulle av Biltemas silvertejp men den var det sämsta jag någonsin provat. Klistret var så dåligt att det knappt fick tejpen att fästa överhuvudtaget. Att försöka få tejpen att hålla fast något mer än sig själv var omöjligt.
                    Tilläggas bör att jag inte är Biltemaskeptiker utan precis raka motsatsen...

Comment

Också förvånad över hur kass biltemas silvertejp är i kyla :/

Comment

det finns ju olika "typer" av silvertape!

Bland annat finns det en tunn modell där TESA har oslagbar vidhäftning!
                        Sen har STOKVIST en lite tjockare modell som också funkar bra!

Biltemas tape har jag varit nöjd med, dock kan jag hålla med om att den har svårt att fästa iaf i kall väderlek, men det är det många tapesorter som har problem med!
                        Jag är inte ung nog att veta allt
                        XR650R -00

Det är den enkla vägen att dela ut ett slag
                        Det är värsta tricket att låta det va
                        (Ohlson har semester production)

Comment

Originally posted by MangeLarsson View Post
                          Är det inte den som luktar typ rökt fisk? Hade iaf en svart rulle hemma förrut som stank nåt så förbannant :) Och så var den riktigt dålig också.
                          Naä.. Luktar gummi. http://www.stokvistapes.com/se/ är det

Comment

Finns mängder olika typer av silvertejper. Bäst är ofta naturgummi med en kraftig väv. Sanojtape har en hel del bra varianter att köpa online
                            https://sanojtape.se/
                            https://sanojtape.se/collections/vav-silvertejper

Comment

Working...
                            X