Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella glasögontråden(?)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by korassel View Post
    Japp. Funkar väl som tänkt. Brillorna hakar upp sig lite i hjälmen dock. Riktigt skönt när det är varmt. Skulle jag köpa igen? Tveksamt.
    Speed kills!
    Live forever - Ride a four stroke

Comment

Originally posted by El Presidente View Post
      Har hittat ett par goggles i gömmorna som är i väldigt gott skick men som skulle behöva ett par nya glas.
      Jag har gått bet i mina försök att googla fram var jag kan tänkas hitta "replacement lenses" till dessa och kastar därför ut frågan här.
      Är det ngn som vet?
      Såg obskyra ut... Tror det är mer värt o köpa ett par nya brillor (finns ju t.ex Raven med dubbellins nu som ändå håller måttet för en billig peng).

Originally posted by korassel View Post
      De va på nån på enduromx som var helt lyrisk...
      Vit KTM FE 350 2019
      ----------------------------
      KTM 350 EXC-F Six Days 2014
      KTM 300 EXC Six Days 2013
      KTM 450 EXC-R 2008
      Suzuki 450 RM-Z 2008
      KTM 450 EXC-R 2008
      KTM 250 SX/F 2007
      KTM 450 EXC-R Factory 2007
      KTM 450 EXC-R 2006
      KTM 250 EXC 2004
      KTM 250 EXC 2000
      KTM 200 EXC 2000

Comment

Behöver lite hjälp. Har ett par KTM PowerParts googles från 2015 som jag behöver nya linser till. Men hittar ingenstans, alt vilka andra linser skulle kunna passa?
        Artnr: 3PW1228200

Nån som har tips vart man kan finna detta?
        Känns dumt å kasta brillorna för repiga linser. +Sitter de som en smäck i min Airoh hjälm.

fick svar av Karlströms att KTM ej har ovanstående kvar i stortiment. Men om man vet tillverkaren så kan man via de fixa fram. Kan de va Scott?
        Last edited by Yxan; 03-08-2019, 09:30 PM.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Knepigt... Thor gjorde KTMs brillor ett tag har jag för mig men kan hålla med om att det där ser lite Scottigt ut. Men å andra sidan ser ju många av brillorna snarlika ut nu för tiden...

Väldigt trist att glasögontillverkarna har så kort livslängd på brillorna, jag har några ramar av FOX och Pro Grip som inte är mer än 5 år gamla som jag inte lyckas hitta glas till. Sjukt trist.
          Vit KTM FE 350 2019
          ----------------------------
          KTM 350 EXC-F Six Days 2014
          KTM 300 EXC Six Days 2013
          KTM 450 EXC-R 2008
          Suzuki 450 RM-Z 2008
          KTM 450 EXC-R 2008
          KTM 250 SX/F 2007
          KTM 450 EXC-R Factory 2007
          KTM 450 EXC-R 2006
          KTM 250 EXC 2004
          KTM 250 EXC 2000
          KTM 200 EXC 2000

Comment

Originally posted by Yxan View Post
            Behöver lite hjälp. Har ett par KTM PowerParts googles från 2015 som jag behöver nya linser till. Men hittar ingenstans, alt vilka andra linser skulle kunna passa?
            Artnr: 3PW1228200

Nån som har tips vart man kan finna detta?
            Känns dumt å kasta brillorna för repiga linser. +Sitter de som en smäck i min Airoh hjälm.

fick svar av Karlströms att KTM ej har ovanstående kvar i stortiment. Men om man vet tillverkaren så kan man via de fixa fram. Kan de va Scott?
            3PW1228100/01 heter linsen

finns bla här https://www.stombergsracing.se/sv/le...acing-goggles/
            brum

Comment

Har letat i tråden, men hittar inget om bra glasögon om man har vanliga glasögon under. Har ett par gamla Biltema som sitter perfekt över mina glasögon, men skulle vilja ha ett par till
              Några tips?

Comment

Jag har också brillor under och kör med Scott Split OTG och 100% OTG. Scott har dubbelglas vilket minskar imman betydligt men om det kommer i lera mellan är det trist att peta loss linserna och rengöra. Du ska söka efter OTG vilket betyder Over The Glass.

Comment

Originally posted by Petter Ivarsson View Post
                  Jag har också brillor under och kör med Scott Split OTG och 100% OTG. Scott har dubbelglas vilket minskar imman betydligt men om det kommer i lera mellan är det trist att peta loss linserna och rengöra. Du ska söka efter OTG vilket betyder Over The Glass.
                  Kanon. Tack för svaret

Comment

syd: Jag bugar och bockar för din hjälp! Perfekt, beställning lagd

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Working...
                    X