Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endurobrallor??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Endurobrallor??

Börjar bli trött på att vara dyngsur i stövlar och baken, stövlarna är ju rimligt vattentäta i sig men eftersom vanliga crossbrallor är inuti stövlarna rinner ju allt vatten ner i dom från benen.

Sommaren går ju an, men nu är ju vattnet kallt också

Så vad finnes? har sett Sinisalos byxor, men dom kostar ju omkring 1700:- så ett eller fler tips på brallor som pallar för några vurpor och är vattentäta och går utanpå stövlarna samt har plats för knäskydden mottages tacksamt.

Originally posted by caddielack View Post
    Börjar bli trött på att vara dyngsur i stövlar och baken, stövlarna är ju rimligt vattentäta i sig men eftersom vanliga crossbrallor är inuti stövlarna rinner ju allt vatten ner i dom från benen.

Sommaren går ju an, men nu är ju vattnet kallt också

Så vad finnes? har sett Sinisalos byxor, men dom kostar ju omkring 1700:- så ett eller fler tips på brallor som pallar för några vurpor och är vattentäta och går utanpå stövlarna samt har plats för knäskydden mottages tacksamt.

Vi har använt de här kläderna de har funkat kanon och stora benskydd får plats
    Köpte på Hondacity i Upplandsväsby.
    MP-ASU är ett finskt märke inte så vanligt här. Dessa kläder funkar i alla väder. Det står att det är för snowmobile (snöskoter) men det har ingen betydelse funkar lika bra på hoj, just brallorna är toppen för dina behov

/anneli

Comment

Thor Ride är hyfsat vattentäta också.

Comment

Kan rekommendera Lindstrands Lizard, får oxå plats med skydd inget problem att dra över crosstövlar:
        Klart prisvärda

Vi har tillverkat skinnprodukter av premiumkvalitet i nästan ett århundrade. Vi är den ledande läderproducenten i Skandinavien.

Comment

Jag har ett par Sinosalo Enduro och tycker dom är klart överskattade med tanke på vad de kostar.
          De är väldigt tunna och går sönder ofta för mig vid minsta vurpa. Sedan saknar de all form av skydd/Vaddering.

Jag har sneglat på O´neals "Apocalypse" de kostar ca 1200 och ser väldigt rejäla ut.

Eller Nofears "Combat" kostar ung lika mycket.
          Last edited by Nygren; 10-10-2008, 04:16 PM.

Comment

[quoteJag har sneglat på O´neals "Apocalypse" de kostar ca 1200 och ser väldigt rejäla ut.

Eller Nofears "Combat" kostar ung lika mycket.[/quote]

jag har Apocalypse byxorna och de funkar relativt bra men de är inte vattentäta fast det ät väl inga byxor

en riktigt bra sak med dom är fickor med dragkedja

Comment

Originally posted by badpitt View Post
              Kan rekommendera Lindstrands Lizard, får oxå plats med skydd inget problem att dra över crosstövlar:
              Klart prisvärda

http://www.jofama.se/motorcycle_wear...hp?id=64&cid=8
              Problemet e väll att man måste ha Innerbyxan monterad för att det ska bli vattentätt och då blir det lätt väldigt varmt ute till skogs?

Comment

Alla cross- och endurokläder är skräp. Kör blöt.
                Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Silvertape över stövelskarven stoppar det värsta, sen är man ju ialla fall dyngdsur av svett efter ett enduropass oavsett väder.

Comment

Originally posted by Ivil View Post
                    Problemet e väll att man måste ha Innerbyxan monterad för att det ska bli vattentätt och då blir det lätt väldigt varmt ute till skogs?
                    Ja så är det, yttertyget släpper igenom vatten, skall man ha något i fickorna (de ligger utanför regnskyddet) när det regnar blir det blött. Däremot är de ju motsvarande luftiga utan regnskyddet i..
                    För och nackdelar...
                    Den är väldigt poppulär här i Göteborgsområdet.

Comment

Dränkte brallorna med kapellimpregnering och får köra med silvertape runt stövlarna imorron, tack för alla tips.

Comment

Älskar mina thor brallor. Grymma!

Grejen är med vattentätt är att fukt inte kommer in...eller ut. Man blir blöt av svett.
                        "Ja, ramlar han av så sitter han ju inte på cyklen. Det är nästan lögn i fan att köra då." - Sudden

Comment

Vad kör ni i på vintern?

Har ni några bra o billiga brallor att tipsa om som funkar vintertid? Nu kör jag bara i crossbyxor med underställ under men det börjar bli lite kyligt nu.
                          Kör: KTM 200 EXC

Comment

Jag har ett par AXO pursuit pants som funkar toppen - dom har klarat många krascher inklusive ett antal i steniga partier utan skador. Med ett par långkalsonger under fryser jag i stort sett alldrig (knäskydden värmer och likaså ett par kalsonger med windstopper...)

• 400 and 650 Denier and Honeycomb nylons used.
                            • 2x1 stretch saddle.
                            • Ballistic nylon inner knees.
                            • Removable lower leg.
                            • Adjustable leg lengths.
                            • Thigh pockets.
                            • Belt loops and dual snap fly cover.
                            Attached Files

Comment

Jag kör med ett par Lindstrands brallor som jag e nöjd med. Tror mod heter Lissard lite osäker på namnet, dom har nåt membran typ gore tex så dom är täta. Klart nöjd

Comment

Working...
                              X