Announcement

Collapse
No announcement yet.

Däck firmor!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ubbe.f
    replied
    Kan slå ett slag för Bankeryds cross&enduro, Niklas där fixar alltid bra priser

Leave a comment:

• Svekke
    replied
    Originally posted by Hoke View Post
    Jofrabs listpris för 21" Maxxis IT är 449:- , dvs inga fraktkostnader tillkommer normalt sett.
    Min Jofrabåterförsäljare sålde nog IT:t långt innan hojdäck.se ens var påtänk, samt har utsökt service.
    Det lät ju bra, får väl kolla det nästa varv.

Leave a comment:

• Hoke
    replied
    Jofrabs listpris för 21" Maxxis IT är 449:- , dvs inga fraktkostnader tillkommer normalt sett.
    Min Jofrabåterförsäljare sålde nog IT:t långt innan hojdäck.se ens var påtänk, samt har utsökt service.
    Last edited by Hoke; 09-02-2008, 12:50 AM.

Leave a comment:

• RDX*
    replied
    Originally posted by Hoke View Post
    Hojdack.se tar 560:- för ett Maxxis IT 21", 524:- med SMC-rabatten -detta PLUS frakten då.

Joftabs listpris för dito däck 449:- + ev rabatt.. Ingen frakt till din lokala handlare + att de antagligen har det på lager i butiken..

Hojdack.se = knappast bra affär på Maxxis IT 21" ens om man är medlem i SMC...
    Å andra sidan så har Hojdäck riktigt bra service, de vet vad de snackar om.

Leave a comment:

• Kolja
    replied
    Ska bli grymt intressant att se hur Biltemas däckchock - med ett prisspann 269 till 299 kr - kommer att påverka övriga intressenter på den svenska marknaden...

Leave a comment:

• Hoke
    replied
    Jofrabs listpris för ett 21" Maxxis IT är 449:- minus ev. rabatt.
    Last edited by Hoke; 09-02-2008, 12:46 AM.

Leave a comment:

• Svekke
    replied
    Kan vara värt att kolla hojdack.se, särskilt om man är SMC-medlem och intresserad av Maxxis-däck så är priset det bästa jag hittat. Men märkesutbudet är smalt.
    Leverans av två Maxxis IT tog två dagar till ett ICA nära mig. I detta fall klart bättre än Sten och Grus.

Leave a comment:

• PATH1953
    replied
    Titta in på: http://www.se.autothek.com
    minst 2st eller mer fraktfritt om man hittar modell som passar

Leave a comment:

• DigiMan
    replied
    Originally posted by Gilbert utan XRV View Post
    Det där är inte helt sant, beroende på storlek kan det gå alldeles utmärkt att beställa 4 däck för 25 € i frakt, har själv gjort det med framgång. Gör en provbeställning på 2st 18" och 2st 21" så tickar nog inte frakten upp i mer än 25€, men om du tar typiska sporthojdäck, typ 120/70-17+180/55-17 så tickar frakten upp i 50€ när du lägger till fjärde däcket, jag misstänker att det har med vikten på däcken att göra.
    Däckförhållandet är nog snarare 1X21 och 3X18 på SE'n

Leave a comment:

• Gilbert utan XRV
    replied
    Originally posted by *KOLBÄCK* View Post
    Det som stör mest är att dom bara levererar i packet om 1-3 däck.
    Och varje packet kostar 25 euro...
    Det där är inte helt sant, beroende på storlek kan det gå alldeles utmärkt att beställa 4 däck för 25 € i frakt, har själv gjort det med framgång. Gör en provbeställning på 2st 18" och 2st 21" så tickar nog inte frakten upp i mer än 25€, men om du tar typiska sporthojdäck, typ 120/70-17+180/55-17 så tickar frakten upp i 50€ när du lägger till fjärde däcket, jag misstänker att det har med vikten på däcken att göra.

Leave a comment:

• *KOLBÄCK*
    replied
    Mina däck som jag beställde i torsdags, ligger i Skara och blir levererade till min dörr morgon.

Köpte från Tyska firman: http://www.mynetmoto.com/motorradrei...e/mc_däck.html

Det som stör mest är att dom bara levererar i packet om 1-3 däck.
    Och varje packet kostar 25 euro...
    Vad som stör ännu mer är att det "bara" kostar 10 euro att skicka till Danmark, men 25 euro till Sverige.

25 euro / 3 däck = 77 kronor per däck i frakt.
    Vilket betyder 716 kronor för ett 140/80-18 Pirelli MT21 inklusive frakt.

www.dackonline.se Tar 866:- för samma däck: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.p...1&m_s=1&Achse=

Leave a comment:

• Harley Davidson
    replied

Leave a comment:

• sundström
    replied
    har handlat hos mynetmoto senaste gångerna kolla priserna hos reifersand också brukar skilja en del 130/90 140/80 var restat sist men 2*90/90-21 + 2*120/90-18 mt21 gick lös på 255 euro är var ungefär 2250-2300 för 2 set i våras

sök på däck finns många trådar redan med länkar till nätaffärer

Leave a comment:

• Ivil
    replied
    Har beställt ifrån www.dackonline.se och det funkade kanon.

Leave a comment:

• jparacing
    started a topic Däck firmor!

Däck firmor!

Vart ni köper era däck?
    (Ja sitter och kollar efter bästa priset på Pirelli MT21 140/80-1
Working...
X