If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
har handlat hos mynetmoto senaste gångerna kolla priserna hos reifersand också brukar skilja en del 130/90 140/80 var restat sist men 2*90/90-21 + 2*120/90-18 mt21 gick lös på 255 euro är var ungefär 2250-2300 för 2 set i våras
sök på däck finns många trådar redan med länkar till nätaffärer
Det som stör mest är att dom bara levererar i packet om 1-3 däck.
Och varje packet kostar 25 euro...
Vad som stör ännu mer är att det "bara" kostar 10 euro att skicka till Danmark, men 25 euro till Sverige.
25 euro / 3 däck = 77 kronor per däck i frakt.
Vilket betyder 716 kronor för ett 140/80-18 Pirelli MT21 inklusive frakt.
“The world is full of kings and queens who blind your eyes and steal your dreams, it’s Heaven and Hell”
[EXC525-07|SuperEnduroR-06|BMWR1200GSA-06|DR800-Chopper-03 |ChinaMiniMoto-03|PW50-87|PW50-85|PUCHMagnumCross-81|PUCHMagnumCross-80|CR250-79|Gilera50Touring-78]
Det som stör mest är att dom bara levererar i packet om 1-3 däck.
Och varje packet kostar 25 euro...
Det där är inte helt sant, beroende på storlek kan det gå alldeles utmärkt att beställa 4 däck för 25 € i frakt, har själv gjort det med framgång. Gör en provbeställning på 2st 18" och 2st 21" så tickar nog inte frakten upp i mer än 25€, men om du tar typiska sporthojdäck, typ 120/70-17+180/55-17 så tickar frakten upp i 50€ när du lägger till fjärde däcket, jag misstänker att det har med vikten på däcken att göra.
Det där är inte helt sant, beroende på storlek kan det gå alldeles utmärkt att beställa 4 däck för 25 € i frakt, har själv gjort det med framgång. Gör en provbeställning på 2st 18" och 2st 21" så tickar nog inte frakten upp i mer än 25€, men om du tar typiska sporthojdäck, typ 120/70-17+180/55-17 så tickar frakten upp i 50€ när du lägger till fjärde däcket, jag misstänker att det har med vikten på däcken att göra.
Däckförhållandet är nog snarare 1X21 och 3X18 på SE'n
Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .
Kan vara värt att kolla hojdack.se, särskilt om man är SMC-medlem och intresserad av Maxxis-däck så är priset det bästa jag hittat. Men märkesutbudet är smalt.
Leverans av två Maxxis IT tog två dagar till ett ICA nära mig. I detta fall klart bättre än Sten och Grus.
Ska bli grymt intressant att se hur Biltemas däckchock - med ett prisspann 269 till 299 kr - kommer att påverka övriga intressenter på den svenska marknaden...
Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
950SE, the answer to the question nobody was asking.
Jofrabs listpris för 21" Maxxis IT är 449:- , dvs inga fraktkostnader tillkommer normalt sett.
Min Jofrabåterförsäljare sålde nog IT:t långt innan hojdäck.se ens var påtänk, samt har utsökt service.
Jofrabs listpris för 21" Maxxis IT är 449:- , dvs inga fraktkostnader tillkommer normalt sett.
Min Jofrabåterförsäljare sålde nog IT:t långt innan hojdäck.se ens var påtänk, samt har utsökt service.
Comment