Announcement

Collapse
No announcement yet.

Däck firmor!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Däck firmor!

Vart ni köper era däck?
    (Ja sitter och kollar efter bästa priset på Pirelli MT21 140/80-1

Har beställt ifrån www.dackonline.se och det funkade kanon.

Comment

har handlat hos mynetmoto senaste gångerna kolla priserna hos reifersand också brukar skilja en del 130/90 140/80 var restat sist men 2*90/90-21 + 2*120/90-18 mt21 gick lös på 255 euro är var ungefär 2250-2300 för 2 set i våras

sök på däck finns många trådar redan med länkar till nätaffärer

Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Nu utan H-D...
        Åker numera:
        Vägmaskin - Honda VFR 800 FA
        Grussmiskarmaskin - Suzuki DR 650 SE

Comment

Mina däck som jag beställde i torsdags, ligger i Skara och blir levererade till min dörr morgon.

Köpte från Tyska firman: http://www.mynetmoto.com/motorradrei...e/mc_däck.html

Det som stör mest är att dom bara levererar i packet om 1-3 däck.
          Och varje packet kostar 25 euro...
          Vad som stör ännu mer är att det "bara" kostar 10 euro att skicka till Danmark, men 25 euro till Sverige.

25 euro / 3 däck = 77 kronor per däck i frakt.
          Vilket betyder 716 kronor för ett 140/80-18 Pirelli MT21 inklusive frakt.

www.dackonline.se Tar 866:- för samma däck: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.p...1&m_s=1&Achse=
          “The world is full of kings and queens who blind your eyes and steal your dreams, it’s Heaven and Hell”
          [EXC525-07|SuperEnduroR-06|BMWR1200GSA-06|DR800-Chopper-03 |ChinaMiniMoto-03|PW50-87|PW50-85|PUCHMagnumCross-81|PUCHMagnumCross-80|CR250-79|Gilera50Touring-78]

Comment

Originally posted by *KOLBÄCK* View Post
            Det som stör mest är att dom bara levererar i packet om 1-3 däck.
            Och varje packet kostar 25 euro...
            Det där är inte helt sant, beroende på storlek kan det gå alldeles utmärkt att beställa 4 däck för 25 € i frakt, har själv gjort det med framgång. Gör en provbeställning på 2st 18" och 2st 21" så tickar nog inte frakten upp i mer än 25€, men om du tar typiska sporthojdäck, typ 120/70-17+180/55-17 så tickar frakten upp i 50€ när du lägger till fjärde däcket, jag misstänker att det har med vikten på däcken att göra.

Comment

Originally posted by Gilbert utan XRV View Post
              Det där är inte helt sant, beroende på storlek kan det gå alldeles utmärkt att beställa 4 däck för 25 € i frakt, har själv gjort det med framgång. Gör en provbeställning på 2st 18" och 2st 21" så tickar nog inte frakten upp i mer än 25€, men om du tar typiska sporthojdäck, typ 120/70-17+180/55-17 så tickar frakten upp i 50€ när du lägger till fjärde däcket, jag misstänker att det har med vikten på däcken att göra.
              Däckförhållandet är nog snarare 1X21 och 3X18 på SE'n
              Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Titta in på: http://www.se.autothek.com
                minst 2st eller mer fraktfritt om man hittar modell som passar

Comment

Kan vara värt att kolla hojdack.se, särskilt om man är SMC-medlem och intresserad av Maxxis-däck så är priset det bästa jag hittat. Men märkesutbudet är smalt.
                  Leverans av två Maxxis IT tog två dagar till ett ICA nära mig. I detta fall klart bättre än Sten och Grus.
                  --------------------------------
                  Borde köra mer...

Comment

Jofrabs listpris för ett 21" Maxxis IT är 449:- minus ev. rabatt.
                    Last edited by Hoke; 09-02-2008, 12:46 AM.
                    Kör "nån jävla moppegrej"! lol
                    (™Geggamoja)
                    http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Ska bli grymt intressant att se hur Biltemas däckchock - med ett prisspann 269 till 299 kr - kommer att påverka övriga intressenter på den svenska marknaden...
                      Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
                      950SE, the answer to the question nobody was asking.

Comment

Originally posted by Hoke View Post
                        Hojdack.se tar 560:- för ett Maxxis IT 21", 524:- med SMC-rabatten -detta PLUS frakten då.

Joftabs listpris för dito däck 449:- + ev rabatt.. Ingen frakt till din lokala handlare + att de antagligen har det på lager i butiken..

Hojdack.se = knappast bra affär på Maxxis IT 21" ens om man är medlem i SMC...
                        Å andra sidan så har Hojdäck riktigt bra service, de vet vad de snackar om.
                        Ingen uppges ha skadats, en mård dog.
                        https://vimeo.com/user8505625

Comment

Jofrabs listpris för 21" Maxxis IT är 449:- , dvs inga fraktkostnader tillkommer normalt sett.
                          Min Jofrabåterförsäljare sålde nog IT:t långt innan hojdäck.se ens var påtänk, samt har utsökt service.
                          Last edited by Hoke; 09-02-2008, 12:50 AM.
                          Kör "nån jävla moppegrej"! lol
                          (™Geggamoja)
                          http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Originally posted by Hoke View Post
                            Jofrabs listpris för 21" Maxxis IT är 449:- , dvs inga fraktkostnader tillkommer normalt sett.
                            Min Jofrabåterförsäljare sålde nog IT:t långt innan hojdäck.se ens var påtänk, samt har utsökt service.
                            Det lät ju bra, får väl kolla det nästa varv.
                            --------------------------------
                            Borde köra mer...

Comment

Kan slå ett slag för Bankeryds cross&enduro, Niklas där fixar alltid bra priser
                              KTM 625 SXC....

www.fraggel.se om du är sugen på grusbus i JKPG.

Comment

Working...
                              X