Announcement

Collapse
No announcement yet.

Biltema-MC grejer tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Martin Eves View Post
    [ATTACH=CONFIG]83060[/ATTACH]

BT kapslade hjullager 39 kr st, något man vågar sätta in i 690n.

Dumsnålt eller någon med erfarenhet ?
    Jag provade på en enduro och det funkade. Kan inte säga hur länge men helt kassa var de inte.

Comment

Originally posted by dr-Linus View Post
      Jag provade på en enduro och det funkade. Kan inte säga hur länge men helt kassa var de inte.
      Ok tack!
      I drive because i enjoy it.

Comment

Ang Biltemas kvalitet på 18 tums crossdäck

Jag har testat ett bakdäck en gång för 5-6 år sedan.
        Kalasfäste , men det höll kanske 10 mil.
        Pga brist på likvida medel ämnar jag testa igen till mina två XR-hojar...600 och 650 XR.

Har kvaliten förbättrats eller är det status quo?

/Mustalainen MC

Comment

Körde ett par repor med ett i våras. Tog slut rätt fort, ja.
          Tror inte bt säljer dessa däck längre...
          Jag körde hem men tog fel på hus och kolliderade med ett träd som inte finns på min tomt.

Comment

Originally posted by Brandt View Post
            Körde ett par repor med ett i våras. Tog slut rätt fort, ja.
            Tror inte bt säljer dessa däck längre...

Jo...de gör ju det! 299:- för ett suddigumsdäck
            Fattar inte varför de säljer däcken om de är så dåliga. Det späder ju bara på BT's dåliga kvalitetsrykte.

Comment

Verkar som dom tagit bort det från deras hemsida (?)
              Hittar det inte iaf. Men håller med dig, det är ingen bra investering ändå.
              Jag körde hem men tog fel på hus och kolliderade med ett träd som inte finns på min tomt.

Comment

Har kört förut me Biltemas endurodäck, å den funkar bra till enduro... Mjukt å bra fäste, men tar hyfsat fort slut, å de gör även andra mer kända märken.... 10-12 timmar är inge konstigt å då vänt på däcket...
                För mer grus relaterat så nämnde någon att cross däcket håller längre för gummit är hårdare.... Prova de istället....

Comment

Nån som har erfarenhet av denna?
                  Såg att det frågades om någon lyft tidigare i tråden, länkarna var dock döda.
                  http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...kg-2000021674/

Comment

Originally posted by rockstone View Post
                    Jag har den röda, å de är Julas variant.... Dom är klart lika utom färgen... Köp en beg finns på blocket för runt 500 istället...

Comment

Jag har en sådan till 950n, jag byggde en förhöjning med cirka 15 cm med 2x4" så att den lyfter högre. Lyfter hojen och skjuter in den mot väggen så tar den minst plats.

Jag har även julas saxlyft som jag har till lättare cyklar. Klart bättre då cykeln kommer högre upp.
                      Dock skall den förbättras med hjul istället så den kan flyttas runt. Den är något hög i lägsta position.
                      / Blutor

Comment

Originally posted by rockstone View Post
                        Har julas röda variant. Moddat så jag har 4 st "kundvagnshjul" istället. Lättare att manövrera hela kalaset i garaget då. Funkar schysst.

/Gribbe

Comment

90% rabatt på utvalda produkter

http://www.biltema.se/sv/Hem/Utforsaljning/

Comment

Jag tycker att biltemas kullager fungerar utmärkt som hjullager, viktigt är dock att dom inte utsätts för vatten eller smuts! nylontätningarna är ren skit, dom duger bara till att hålla fettet inne i lagret.
                            Fram kan jag inte ha dom.
                            Bak fungerar på ena sidan pga att lagret är skyddat av en packbox.
                            På andra sidan, drevsidan sitter 2 lager, det yttersta får vara ett märkeslager med bra tätning, men det innersta fungerar utmärkt med biltema.
                            Hoj: Husaberg 600FE 1995

Comment

Är det någon som är smartare än mig som kan förklara hur inläggen med kardborre ska sitta i crossbyxorna?

Comment

Working...
                              X