Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dragkroksställ!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dragkroksställ!

Tänkte bygga mig ett sånt så man slipper åka och låna släp varje gång man ska i väg och åka nånstans. Nån som har ritning på ett sånt? Då tänker jag mest på hur man gör fästet för dragkroken, har aldrig sett ett ställ i verkligheten utan bara på bild. Jag antar att det finns flera varianter...så ös på med ideer och tips på hur man bygger ett bäst.

Har ingen direkt ritning.
    Men jag springer ut nu och tar ett par bilder så får du se min variant!
    Last edited by CrMacke; 09-03-2007, 06:32 PM.

Comment

Schysst...kanon bra!

Comment

Själva stället ser ut såhär:
        http://www.dalacore.se/img_3235.jpg

Fästet är detta:
        http://www.dalacore.se/img_3237.jpg
        http://www.dalacore.se/img_3238.jpg

Är ju delat så att säga, så plåten är formad efter kulan på kroken. Sen 4 bultar så sitter det.
        Du kanske inte blir så mkt klokare, Men det var ett försök iaf

Comment

Aha...ja så kan man göra...nu vart jag lite kolkare iaf, d så lätt och fint ut det där stället. Tack för bilderna. Tar gärna emot fler förslag om nån har.

Comment

Jag har en helt annan variant som funkar perfa, tror min variant är lite lättare att göra också.

Ska ta några bilder imorrn så ska du få se hur mitt är konstruerat!
            Suzuki RM 144-08, uppborrad och portad cylinder, matchportat block samt insug. V-Force 3 insug. VHM-topp. HGS 144 krök samt ljuddämpare. Ställbart tändläge. Svänghjulsvikt. Månsson racing suspension.

Comment

På de som finns att köpa så brukar själva fästet vara ett rör i kulans storlek, med 3 bultar under kulan som håller allt på plats!

Comment

Originally posted by Mx_Master_ View Post
                Jag har en helt annan variant som funkar perfa, tror min variant är lite lättare att göra också.

Ska ta några bilder imorrn så ska du få se hur mitt är konstruerat!
                Kanon bra!!

Comment

De här bilderna har jag fått av nån annan på soe.
                  Det är ytterligare en modell.
                  Attached Files
                  Ideer är som med barn, man gillar sina egna bäst även om de inte är det.

Comment

Det såg smidigt ut...grejen är nog att få till själva fästet till dragkroken bra, resten är ju lite enklare.

Comment

Ja du bör ju ha tillgång till en svarv eller en kraftig pelarborr för att kunna borra ut hålet i mitten.
                      Ideer är som med barn, man gillar sina egna bäst även om de inte är det.

Comment

Eller så hittar jag ett kraftig rör med rätt diameter från början.

Comment

Ni som kör med ställ och med en typ 250/450 4t på vad har ni för bil?
                          Skall köpa ny bil och vill att den passar med hojen bakpå:)
                          Tror ni en bil i passatstorlek går att ha en hoj på?

Comment

Originally posted by mingves View Post
                            Ni som kör med ställ och med en typ 250/450 4t på vad har ni för bil?
                            Skall köpa ny bil och vill att den passar med hojen bakpå:)
                            Tror ni en bil i passatstorlek går att ha en hoj på?
                            Japp det går bra!
                            Suzuki RM 144-08, uppborrad och portad cylinder, matchportat block samt insug. V-Force 3 insug. VHM-topp. HGS 144 krök samt ljuddämpare. Ställbart tändläge. Svänghjulsvikt. Månsson racing suspension.

Comment

Originally posted by NuclearX View Post
                              Ja du bör ju ha tillgång till en svarv eller en kraftig pelarborr för att kunna borra ut hålet i mitten.
                              Originally posted by Mx_Master_ View Post
                              Japp det går bra!
                              Vad tror ni man får böta om snuten ser mig? Eller är det ok?

Comment

Working...
                              X