Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enkel höjbar mekpall?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Enkel höjbar mekpall?

Tja.
    Har sökt i diverse trådar och fått tips om bl a Jula, men kan inte hitta någon enkel mekpall, vare sig där, biltema eller claes ohlsson. Är alltså ute efter en enkel 4-kantig platta på "H-fot" som åker upp när man trampar på en pedal.

Allt jag hittar är dyra mc-lyftar som kan ta 5-700 kg vilket är seriöst overkill för mig.
    Svets har jag varken i garaget eller tillgång till så bygga själv faller platt :(

Någon som vet var man kan hitta en så i sthlms trakten utan att betala i blod ;) Är det ngn som kan tänka sig att svetsa ihop en så köper jag om pengen är rimlig, jag är inte kräsen ;)

/Danne
    Version 1.3 med SR 400

Kostar en femhundring, men det kanske är för blodigt för dig http://www.forsellmotor.se/show_prod...ch%5Fproducts% ?
    Jag kommer bli mycket snabbare nu när jag inte har någon motorbroms som bromsar mig.

Comment

http://www.crossbolaget.se/s_VisaKat...r&besk=Mekpall med h&#228;varm i elf&#246;rzinkat st&#229;l med tr&#228;platta. Mycket snygg och i exklusivt utf&#246;rande till ett superpris.<br> &pic=46-51-170
      KTM 525SX 2003

Comment

Ere en s&#229;n h&#228;r?
        Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser.

Comment

Vad &#228;r det f&#246;r fel p&#229; JULA,s mekpall &#228;ven om plattan inte &#228;r 4-kantig s&#229; fungerar det skitbra!

Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser.
          Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
          www.fastlinephotos.se

Comment

Om någon mot förmodan skulle vilja bygga sin egen http://hem.passagen.se/amotor/tips/mclyft2.htm
            Jag kommer bli mycket snabbare nu när jag inte har någon motorbroms som bromsar mig.

Comment

Problemet med julas alu-pall är som vanligt med kinesiskt gjuteri/material... Olika kvalité vid olika gjutningar, min är så mjuk att jag var tvungen att göra ett stålkors under som håller ihop skiten....

Comment

Underbart!
                Det &#228;r absolut inget fel p&#229; Julas mekpall... Det &#228;r bara jeppen Danne som efter 11 &#229;r i datorbranchen inte klarar av att hitta den p&#229; Julas sida...
                Tack!

Men crossbolagets s&#229;g bra mycket stabilare ut m&#229;ste jag s&#228;ga, dom vinklade "f&#246;tterna" p&#229; Julas ser ut att kunna vika sig efter ett tag.

Stort tack f&#246;r kvicka svar (och nej, upp till en 500'dring &#228;r inte f&#246;r blodigt, dom andra jag sett l&#229;g upp&#229;t 800 och var &#229;t skogen f&#246;r stora) :)

/Danne
                Version 1.3 med SR 400

Comment

Jag har ett vedträ med diameter på ca 30 cm som jag kapat i lagom höjd. Sen lägger jag en träkloss under stödet, väger upp hojen därpå och skjuter in vedträt under hasplåten.

Kostade gratis.
                  KLX 650 C -94
                  - Har man mer än en cylinder behöver man mer än en motorcykel -

Comment

Hos Jofrab.se hittar du ledande varumärken inom moped, cykel samt skog & trädgård. Vi har över 50 000 artiklar i vårt sortiment.

sök på mekpall

dom har några olika, tycks minnas att dom hade nån för 299:- också men den kanske har utgått eller så minns jag fel
                    www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Originally posted by KLX-Martin View Post
                      Jag har ett vedträ med diameter på ca 30 cm som jag kapat i lagom höjd. Sen lägger jag en träkloss under stödet, väger upp hojen därpå och skjuter in vedträt under hasplåten.

Kostade gratis.
                      Jas&#229;? ja jag har tv&#229; &#246;l backar eller n&#228;r dom e fulla har jag 2 pallbockar och en platta. (totalt ovidkommande..)
                      Sliten hoj=dyr hoj

Vardagslyx är för folk som inte vet vad dom vill.

Comment

Originally posted by Prulle View Post
                        Jaså? ja jag har två öl backar eller när dom e fulla har jag 2 pallbockar och en platta. (totalt ovidkommande..)
                        Ha! Det är väl inget! Jag har ett baltiskt barnhemsbarn som jag matar med baconflott som mekpall...

Comment

Originally posted by pkb View Post
                          Ha! Det är väl inget! Jag har ett baltiskt barnhemsbarn som jag matar med baconflott som mekpall...

Ahahah xD Gjorde min dag xD. Får ta med det upp så om ni kommer upp ngn helg så jag får se på en verklig pall ^^
                          Vit KTM FE 350 2019
                          ----------------------------
                          KTM 350 EXC-F Six Days 2014
                          KTM 300 EXC Six Days 2013
                          KTM 450 EXC-R 2008
                          Suzuki 450 RM-Z 2008
                          KTM 450 EXC-R 2008
                          KTM 250 SX/F 2007
                          KTM 450 EXC-R Factory 2007
                          KTM 450 EXC-R 2006
                          KTM 250 EXC 2004
                          KTM 250 EXC 2000
                          KTM 200 EXC 2000

Comment

Originally posted by pkb View Post

Du vann ;)
                            Sliten hoj=dyr hoj

Vardagslyx är för folk som inte vet vad dom vill.

Comment

Working...
                            X