Announcement

Collapse
No announcement yet.

Första förband

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Första förband

Det finns en massa trådar om vad som man bör ha med sig på turerna, de flesta inkluderar första förband. Men vad innehåller ett sånt? Vad bör det innehålla? Blodstoppande? Plåster? Sax? Kan man köpa ett varsomhelst ( typ IKEA ) eller finns det "bättre" varianter någon annanstans?

Mvh
    //W
    /* No Comment */
    --------------------
    KTM 250 SX -12

Vill minnas att det är apotekets lilla första förband som det skrivits om tidigare här på forumet.
    Din hälsa är allt för oss. Vi är här när du är sjuk & när du vill vara frisk. Handla egenvård & hämta ut recept i butik eller online på nätet med snabb & fri frakt.

/ Tommi
    Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Jupp precis.

Kör "nån jävla moppegrej"! lol
      (™Geggamoja)
      http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Bra och viktig fråga!

Apotekets verkar ju vettigt och värt en investering, men alla som motsvarar detta fungerar ju lika bra!

Ju mer saker förbandet innehåller, desto mer sannolikt är det ju att man kan använda det vid olyckor.

SOE har numer som regel att utan ett första förband får du inte starta en 100%-are.
        KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Originally posted by Mattsson View Post
          SOE har numer som regel att utan ett första förband får du inte starta en 100%-are.
          Det var precis därför jag undrade :)

Sen inser man att det är iövrigt en bra grej att alltid ha med sig, vare sig man åker hoj eller bil.

//W
          /* No Comment */
          --------------------
          KTM 250 SX -12

Comment

Originally posted by wiren View Post

Sen inser man att det är iövrigt en bra grej att alltid ha med sig, vare sig man åker hoj eller bil.

//W
            Fick du nåt svar som du är nöjd med? Det är ju ganska svårt att säga att det måste vara "ett sånt" eller ett sånt" förband, om du förstår vad jag menar!
            KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Originally posted by wiren View Post

//W
              Ja, Bättre ha med och inte behöva använda, än att inte ha med och behöver använda.
              KTM 525SX 2003

Comment

Originally posted by Mattsson View Post
                Fick du nåt svar som du är nöjd med? Det är ju ganska svårt att säga att det måste vara "ett sånt" eller ett sånt" förband, om du förstår vad jag menar!
                japp jag är nöjd, ska kila iväg och klämma lite på apotekets lilla kudde. Blir utmärkt.

Hoke, jag behöver en kurs i sökning, jag tyckte jag sökte som attans innan jag skrev ett inlägg :)

//W
                /* No Comment */
                --------------------
                KTM 250 SX -12

Comment

Jag sökte på "förband"
                  Kör "nån jävla moppegrej"! lol
                  (™Geggamoja)
                  http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Jag har försvarets förstaförband, perfekt inplastat i tjock plast. Man kan hitta dem: hemvärnet, fmck och överskottsbolaget. Dessa tycker jag är bäst.
                    Proud member #1 of BlåRök Mc

Comment

Originally posted by carl-otto1 View Post
                      Jag har försvarets förstaförband, perfekt inplastat i tjock plast. Man kan hitta dem: hemvärnet, fmck och överskottsbolaget. Dessa tycker jag är bäst.

Har ett sånt dock är det i huggarkläderna då det går ned i en bröstficka! Så det blev att köpa ett från apoteket att ha till hojen.
                      www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

SMC sålde för några år sedan lilla första förbandskudden.
                        Då tog dom en hundring för den.
                        Jag kommer bli mycket snabbare nu när jag inte har någon motorbroms som bromsar mig.

Comment

Sommaren -06 sålde SMC en egen variant som enligt vissa inte var lika bra som apotekets.
                          Tittade i deras klubbshop just och såg ingen förbandskudde alls där nu.

/ Tommi
                          Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Louis har ett erste hilfe för knappt 60 kr, perfekt att köpa på sig några stycken, jag har en sån i bakcutsen på min sporthoj. På offroaden så kör jag med apotekets/cederroths som är enklare att hänga fast i bältet eller utanpå ryggsäcken för snabb åtkomst.
                            Honda XR650R | Triumph S3

Comment

Jag har kört med apotekets lilla mjuka i flera år, den är väl sådär innehållsmässigt. Lite onödigt att dra på ett halvkilo gasbinda om man skär sig i fingret, plåster är ett tips att stoppa ner i ett stort antal.

Eller strunta i plåster, det man inte har behöver man ju. Bättre att satsa på ett skärsår än att behöva en mitella kanske :)
                              Har nån testat saxen som följer med? Jag har ändå vass kniv med så jag har inte behövt testa själv.
                              KLX 650 C -94
                              - Har man mer än en cylinder behöver man mer än en motorcykel -

Comment

Working...
                              X