Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vettigt Enduroställ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Yxan View Post
    RACE LP JKT NCK BRC COL XXXL - Stomberg.se

Modell från 2015, de verka ha i lager iaf både XL och XXL.

Bild på jackan delad.
    http://ktm-shop.2ri.de/media/22420/c...ck-brc-col.jpg

Den där XXXL ser rätt bra ut och är troligen som en normal XXL i storlek. Rent färg- funktionsmässigt tror jag att Lindstrands Oman passar mig bättre, förutom det där med nackskydd då.

Comment

Jag har nu kommit i kontakt med Lindstrands och har namn på deras produktchef i Malung. Jag kan tänka mig (i min naivitet) att det inte är helt omöjligt att få hjälp från dem om det är fler än bara en person som efterfrågar detta. Så, finns det något intresse överhuvudtaget bland er andra av att anpassa Lindstrands Oman jackan för nackskydd?

Comment

Ringde Stomberg, de skickar den där 3PW1521307 i XXL och XXL så får jag testa vilken som passar bäst. Det var ju rätt bra pris ändå och jackan ser vettig ut.

Comment

Originally posted by oden View Post
          Ringde Stomberg, de skickar den där 3PW1521307 i XXL och XXL så får jag testa vilken som passar bäst. Det var ju rätt bra pris ändå och jackan ser vettig ut.
          Vafan. Det skulle stå XXL och XXXL. Båda passar perfekt så jag behåller troligen båda.

Om jag går ned 10kg passar XXL bättre

Comment

En sommar o en vinterjacka
            Go for slow, light is right.

Comment

Fick riktigt bra pris på båda jackorna så nu har jag jackor ett tag för rally/enduro. Återstår att hitta en jacka för "Adventure" som Oman med stöd för nackskydd såsom 3PW1521307

Comment

Vafan. Det skulle stå XXL och XXXL. Båda passar perfekt så jag behåller troligen båda.

Om jag går ned 10kg passar XXL bättre

Kul

Tro om XL blir för stor för 85-87kg och 186cm. Va svårt att hitta nån storlekstabell på dessa..

Va fick du betala för jackorna?
                Last edited by Yxan; 02-17-2022, 12:08 PM.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

• oden
                  oden commented
                  Editing a comment
                  1276,60/st

Fick riktigt bra pris på båda jackorna så nu har jag jackor ett tag för rally/enduro. Återstår att hitta en jacka för "Adventure" som Oman med stöd för nackskydd såsom 3PW1521307
                Har du hunnit lägga några mil i jackan för att kunna göra en kort summering av hur de funkar i det vilda?

Comment

Originally posted by DanielB View Post

Har du hunnit lägga några mil i jackan för att kunna göra en kort summering av hur de funkar i det vilda?
                  Inte en meter, snön har typ nyss smält här uppe i Lappland.

Comment

Inte en meter, snön har typ nyss smält här uppe i Lappland.
                    Det blev spontankörning på 15 mil och kanske några till. Jackan funkar fint. Avlägsnade hela kragen eftersom det blev minst komplicerat så.

Jackan har konstigt placerade fickor vilket nog är en vanesak. Glömmer man stänga dragkedjan till fickan tror jag att man tappar allt man satte dit.

Made in China.

Har XXL och XXXL. Använde XXL idag vilket konstigt nog funkar.

Comment

Working...
                    X