Announcement

Collapse
No announcement yet.

lokalt ägt nytt glasögonmärke

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

lokalt ägt nytt glasögonmärke

Hej alla, jag är ny här så gå lätt haha!
    Jag arbetar för närvarande med ett nytt glasögonmärke som kommer att utförmas och ägas har i Stockholm och jag ville har lite feedback,
    vad vill du ha från dina glasögon? pris? ingen dimma etc. etc.
    Jag harfungerande prototyper, som jag och andra ryttare tycker är lika bra eller bättre än några av de högre priserna som erbjuds.
    företaget kommer att stödja lokala klubbar och sponsra ungdomskörare.
    Ser fram emot att höra dina tankar!
    Last edited by evolve optics; 01-21-2021, 10:07 PM.

Jag använder idag Scott googles när jag kör med min Airoh Terminator hjälm. Vill minnas att jag gav 4-500 kr för dem.
    Det jag stör mig på är att öppningen på min Terminator-hjälm är ganska trång så det är halvbökigt att få glasögonen på plast och därmed så klämmer de lite över näsan.
    Om de märket du företräder är mindre så skulle det vara intressant att få testa.
    Hur bär man sig i så fall åt för att komma över ett par?
    XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Mina scott prospect brillor klämmer också lite över näsan. Det gör inte mina 100% brillor. Använder en Airoh aviator 2.2 hjälm. Men jag föredrar det större synfältet med mina scott. Speciellt när man använder dubbelglas som ju har en svart "inner-ram" (som håller ihop de båda glasen) som gör att synfältet blir ännu mindre. Jag föredrar också det bredare bandet som scott prospect har.

Om ni kan erbjuda form-sprutade (kallas det så?), alltså "förböjda" linser som är optiskt-korrekta till ett bra pris så är det väldigt intressant.

Har sett märken som har linser som sitter fast med magnet men har inte testat de själv. Men det verkar väldigt smidigt.

Comment

VARNING. Första inlägget ser ut som fishing.

Det började dyka upp sådana här saker på Facebook där syftet var med illa formulerat språk väcka nyfikenhet där angriparen via privat chat försöker lura de som svarar (bedrägeriförsök).

Massor med personer svarade och gick på detta på Facebook vilket såklart höll tråden vid liv, så fler och fler drabbades. Varnade man folk så hölls tråden vid liv och varningen drunknade i flödet. Det gick alltså inte att värja sig eller filtrera bort skiten. Till slut blev det enbart detta skit i flödet i mina favoritgrupper på Facebook. Detta var huvudorsaken varför jag till slut valde att radera mina sociala konton för gott.

Min rekommendation är att vara försiktig här tills personen kan stödja sitt påstående med fakta, i annat fall ber jag om ursäkt.

Comment

I’m sorry if my translation came across as incorrect.
          I am a native English speaker (Australian) and have used google translate to translate my poor Swedish! I will also add I have been living here in Sweden with my Swedish wife and two children for three years now, so Evolve will be a 100 percent Swedish owned and operated legitimate company.
          I just want to try my best to use Swedish everywhere I can and being on a Swedish forum, I should use the native language, especially when I am trying to create a business here. I apologise if that offends.

El presidente,
          I use a Fox V2 and the evolve goggle fits quite well inside and I would consider it a medium opening. It also fits into the 6D range as well . It is very difficult to fit every helmet deign perfectly as the openings vary between them. I and others have worn out goggles for extended riding periods and have experienced no pinching on the nose. I understand everyone has a different face shape and it’s difficult to account for that, however I feel, they a super comfortable.

G enis,
          Evolve’s goggles are dual layer lenses primarily for anti fog, they are also pre curved lenses offering a wide viewing range, Metal tear off pins, we are currently designing a roll off lens as well The quality is on par with the best you can currently buy.

Comment

Originally posted by evolve optics View Post
            I am a native English speaker (Australian) and have used google translate to translate my poor Swedish! I will also add I have been living here in Sweden with my Swedish wife and two children for three years now, so Evolve will be a 100 percent Swedish owned and operated legitimate company.
            I just want to try my best to use Swedish everywhere I can and being on a Swedish forum, I should use the native language, especially when I am trying to create a business here. I apologise if that offends.

El presidente,
            I use a Fox V2 and the evolve goggle fits quite well inside and I would consider it a medium opening. It also fits into the 6D range as well . It is very difficult to fit every helmet deign perfectly as the openings vary between them. I and others have worn out goggles for extended riding periods and have experienced no pinching on the nose. I understand everyone has a different face shape and it’s difficult to account for that, however I feel, they a super comfortable.

G enis,
            Evolve’s goggles are dual layer lenses primarily for anti fog, they are also pre curved lenses offering a wide viewing range, Metal tear off pins, we are currently designing a roll off lens as well The quality is on par with the best you can currently buy.
            Kalas. Välkommen!

Det har tidigare funnits flera moderatorer men de lyser med sin frånvaro sedan flera år och nu finns bara jag här som tappert försöker skydda kulturarvet så gott det går. Ursäkta missförståndet.

Comment

Jag använder 2 par Scott 88 OTG som är rätt gamla nu.

Här är min input:

* Jag skulle uppskatta att resoret håller lika bra och var vattentätt (1).
              * Jag skulle uppskatta att (skumgummi)tätningen mellan ansikte och goggle höll bättre och var vattentätt (1).
              * Jag skulle uppskatta att luftfilter var vattentätt (1).
              * Jag skulle uppskatta att nya glas kostar kring 25kr eller lägre (2).

1. Det underlättar då man rengör glasen med diskmedel i en bäck typ och slippa att bli blöt i ansiktet osv, annars måste man ha med sig dyra specialprodukter för att få bort insekter mm. Normalt tar jag lös glaset hemma och rengör med diskmedel och sätter tillbaka glaset när det torkat.

2. Vanliga sketna glas i tranparent lexanplast till Scott 88 OTG kostar kring 100kr, det är ocker.

En sak jag tänkt på som jag borde ta patent på är att tillverka goggle eller glas som avjoniseras automatiskt vilket förhindrar att fartvinden laddar glaset som annars drar till sig damm som en magnet. Jag borde få nobelpriset nu va?

Comment

El presidente,

G enis,
                You haven’t answered the main question - how?
                How do I proceed in order to get hold of ā pair in order to evaluate these googles?
                Last edited by El Presidente; 01-22-2021, 09:24 PM.
                XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

El presidente
                  We are currently developing our product and are looking for feedback, I would love to be able to send you something right now even for free to get your opinion, however we do not want to release anything which is sub standard until I am absolutely sure it is top quality and fit for production. I have ex big brand sponsored professional riders using our equipment now to give us durability tests and quality feedback. The product is not available for sale as yet.

Comment

Oden
                    Yes if you can produce that product we need to talk!
                    And definitely Nobel prize material!
                    In regards to the resort, I’m not sure what that is?
                    The seal between the face is a common issue of manufacturers,
                    It will feature a sweat absorbing face layer combined with 3 layer foam. Waterproof is almost impossible, but sweat absorbing, that’s another thing
                    The foam (air filter).
                    you can’t have air flow while supplying waterproof, goggles need airflow to cool your face, airflow is very important.
                    we have used a filter mesh, concentrating on air flow and moisture evaporation, I’ve found it very good in rain, mud and hot days.
                    Replacement (clear lenses) will be under 100Kr
                    tinted or revo lenses, will be slightly over that.
                    I hope this answers some of the questions! Keep them coming!!

Comment

As for lens cleaning, always remove lenses for cleaning,
                      never wipe or rub dirt from a dry lens, especially the inside of the lens where the anti fog coating is applied.
                      Soak in warm water with a mild soap (dish soap is fine) and loosen the dirt, then dry by air or “dab” with a dry soft cloth, microfibre is best.
                      always store clean lenses with a new tear off attached so when you throw them in the gear bag like we all do, it can’t be scratched or damaged.

Comment

El presidente
                        I would love to be able to send you something right now even for free to get your opinion.
                        By all means, please do!
                        XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Ok! Prototype that will go into production. Dual pane pre shaped lens, super wide view, great ventilation. I know you can’t see much, but it’s all I can show at the moment. My testers were impressed. Hope you like it

Comment

Ok! Prototype that will go into production. Dual pane pre shaped lens, super wide view, great ventilation. I know you can’t see much, but it’s all I can show at the moment. My testers were impressed. Hope you like it
                            Looks nice.
                            Please keep us updated!

Comment

Working...
                            X