Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 950 SM -05 Nå´t att ha?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

KTM 950 SM -05 Nå´t att ha?

Tjena
    Som rubriken råder.
    Som komplement till (för lite) enduro och RB-rallyn (EXC 350 och 450) vill jag ha något för svarta småvägar. Kanske även för att ta en liten semestertripp i Norge eller helt enkelt för att vissa kompisar inte fattat att asfalt inte är det roligaste att köra på, men som man ändå kan vilja umgås med.....

Har testat renoverad XT 500 med "landsvägsdäck", AT 650 samt Royal Enfield men tröttnade efter några år. Inser att jag vill ha något med mer väghållning, kvalitet, ljud och hår på bröstet.
    En giftgrön Ninja 750 har stått högt upp på listan, men om jag skall vara realistisk orkar jag nog inte med fyra cylindrar och 20 år gammal hoj. Att hälla ner min strömlinjeformade lekamen i ett skinnställ lockar inte heller, samt att man inte känner av att man ligger i 170 bakom en kåpa och blir en onödig fara för sig själv och utspringande kaniner.
    TRX 850 är ju också cool, men då var det det där med köra MC och göra plankan samtidigt i åtsittande skinnställ.

Har därför snöat in på en 950 SM -05 som gått 1500 mil. Den skall jag kolla på imorgon.
    Jag hittar inga direkta svagheter på webben. Någon som har koll?
    Förgasare har jag inte problem med att den har, tvärt om. KTM´s rassel och taskiga elsystem är jag van vid.
    Bränslepumpen antar jag har samma kvalitet som hos en tidig 950 adventure eller AT?
    Dvs. möjligt att åtgärda.

Tacksam för tips! // Micke

Jag hade en -06 som jag bl.a tourade till Isle of Man med. Inga konstigheter, vattenpump, soppapump och kanske slavcylindern kan vara bra att vara medveten om. Annars samma grejer som Adv. och SE men med bra väghållning och fantastiska bromsar.
    Köp, kör, var glad.
    Har du spik?

Comment

Fina mer touringinriktade hojar med möjlighet till pakethållare(något jag saknar på min äskade SuperDuke. ; - )
      Kolla även grenröret/kröken, de verkar kunna spricka om de använts. Iof verkar det gå att svetsa.
      Last edited by Hoke; 04-02-2016, 10:58 PM.
      Kör "nån jävla moppegrej"! lol
      (™Geggamoja)
      http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Köpt! ;)

Comment

Då har du köpt, då har du bara att köra och vara glad kvar!
          Har du spik?

Comment

Working...
          X