Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med Hojval !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hjälp med Hojval !!

Funderat på att skaffa hoj igen efter massa års uppehåll och har lite dålig koll på vad jag skall ha..

Har kört en del enduro cross och landsväg tidigare, men efter att ha hängt på crossbanan med ungarna i ett gäng år så har egentiden inte varit så stor.

Men har nog kommit fram till att nån form av supermotard i kombo med crosshjul är nog det jag behöver, tanken är att kunna ha en leksak som funkar till det mesta,det handlar inte om nån seriös satsning utan mer om att kunna rulla endurospår,crossbana,grusväg och även med motardhjul lite längre sträckor på landsväg typ 20-30 mil utan att få för stora men av det hela. en jobbarkompis som kört en hel del enduro tidigare påstod att en Husaberg 550 borde vara nåt åt det hållet jag söker.

Tänker mig nåt begagnat för i runda slängar ca 40' kr och vill ha nåt som är skoj rappt och pålitligt,, vad är det för hoj jag söker ??

Mikael

Jag slår ett slag för husaberg 570

Comment

Hojen du söker finns inte... Eller rättare sagt så är det någon hoj som är halvdant på allt eller bättre på någon av de du vill ha den till å sämre på annat... De blir att kompromissa...
      Ta hojen som din jobbarkompis förslog, å kör 30 mil landsväg me den... Jag skulle tröttna redan efter 1 mil....
      Frågan är va kommer du köra mest av???? Skaffa hoj efter de.... Husaberg funkar bra till dom 3 fösta förslagen...

Comment

Hej! Sök rätt på hojvalstråden, läs och fortsätt i den!
        KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Working...
        X