Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beslutsångest.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag kan varmt rekomendera XT 660:n. Stod i precis samma valsituation för några år sen. Om man vill kunna köra grus, asfalt, skjutsa några mil och ha en hoj som bara går och går så är Yamahan kanon. Den är snäll att köra, billig i drift, har lagom med pulver. Alla verkstäder kan skruva den. Jag har haft min i 2 år och är helnöjd. Man behöver inte göra några moddar för vanlig körning på kostig, grus och asfalt. Ja den är lite svampig för mer avancerad körning men det löser man enkelt med progressiva fjädrar.

Comment

Kawas KLX 650 C, funkar till det mesta och är billiga. El-start. Bra fjädringsväg för att vara en offroad. Går att skjutsa med. Enda som behöver bytas ut efter ett tag är bakstötdämparen.
      Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
      950SE, the answer to the question nobody was asking.

Comment

Det blev en Yamaha XT660X -07! Fick den till bra pris och ser framemot att dra ut och åka!
        Gamla hojar: KTM 625 SXC -05, Yamaha XT660X -08, Husqvarna CR250 -02, Yamaha YZ250 -90

Comment

Uppdaterar tråden eftersom jag står i samma situation. Fick ett tips att köpa Yamaha xt660 tenere om jag ville kombinera grus o landsväg. Nån som kan säga om det är bra o vidare undrar jag huruvida det går köra lite längre sträckor med xt660 samt XT 660 tenere

Comment

Originally posted by Nicko77 View Post
            Uppdaterar tråden eftersom jag står i samma situation. Fick ett tips att köpa Yamaha xt660 tenere om jag ville kombinera grus o landsväg. Nån som kan säga om det är bra o vidare undrar jag huruvida det går köra lite längre sträckor med xt660 samt XT 660 tenere
            Jag åkte Eskilstuna-Öland fram och tillbaka på en dag med XT660R och tycker det gick kanon. En del skulle tycka det var fördjävligt jobbigt, allt är relativt så mitt råd är att låna en cykel eller köp och prova. Det tar liksom 10 timmar på en hoj innan man lärt känna den.

Comment

Hej
              Har åkt 50 mila etapper på teneren. Kåpan gör underverk för långfärdskomforten. Marchar 120-130 utan att det blir speciellt jobbigt. Sen är ju räckvidden uppemot 40 mil på en tank. Funkar på grus men är lite tung.
              Bara att handla��

Comment

1000 mil på en 660R på semestern. Ingen motorvägsdräpare, men långtur duger den bra till. Handlar mer om attityd än teknikaliteter.

Comment

Min XT har varit både i Estland och Lettland på grusturer. Går definitivt att köra långt på den.
                  Mina samlade körjournaler:
                  http://hellrediket.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=2227

Comment

Kört på semester med KTM 640, inga problem.

KTM 625-660 välskött hoj är bombsäker
                    Yamaha 660 lite trött men ännu mer bomsäker, men större elsystem som kan krångla,
                    Honda XR 650 kanonhoj, -Honda kvalité
                    Honda XR 600, -evighetsmaskin.
                    Suzuki dr 650 lite slö och tråkig, man ok.

KTM 690, bra men lite dyrare

Köp vilken som helst, bara den är i bra skick.
                    Last edited by Randonörd; 02-18-2016, 09:00 AM.

Comment

KLX650 har jag hört är en god konkurrent till Xr. Kanske värt att kolla?

//J
                      Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
                      Gökuret KTM 350 SXF -12
                      Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Originally posted by S-näs View Post
                        KLX650 har jag hört är en god konkurrent till Xr. Kanske värt att kolla?

//J
                        Hade du tänkt dig för årsmodell. Har en polare som jag försöker få o sälja sin för en mindre enduro.
                        /Palle

Comment

Nu har du nog läst lite snett, jag tipsar trådskaparen. För egen del blir det ingen mer grushoj på några år. Hade en xr som såldes för att den kördes förlite.

//J
                          Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
                          Gökuret KTM 350 SXF -12
                          Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Jaa , där ser man!
                            /Palle

Comment

Originally posted by polle View Post
                              Hade du tänkt dig för årsmodell. Har en polare som jag försöker få o sälja sin för en mindre enduro.
                              Vad är de för årsmodell på den hojen då?
                              Köpes: KTM 625/640 chassie komplett utan/med trasig motor!

Comment

Klx

Tjena
                                Det är mig Polle skrev om. Det är en 93:a som är fin i skicket. Måste byta drevpaket och någon packbox bara.

Comment

Working...
                                X