Announcement

Collapse
No announcement yet.

Önskar prova på cross - Södra Halland

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Önskar prova på cross - Södra Halland

Hej! Har länge haft en dröm om att köra cross/enduro. Har dock hunnit bli 32 år och blitt med både fru, hus och två barn, så möjligheterna för att skaffa massa nya prylar och crosshoj nu är lite begränsade. Dock bor jag väldigt nära en crossbana, så det är bara synd att inte utnyttja den möjligheten.

Jag önskar därför få hjälp av någon snäll människa som är villig att ta med mig till en cross-/endurobana och låta mig prova på. Jag har god motorcykelvana. Har kört både stor Adventure-hoj och Supermoto.

Förhoppningen är att jag ska bli så frälst i crosskörande att jag så småningom kan investera i egen cross och utrustning.

Jag bor i Laholm. Har försökt kontakta min lokala crossklubb, men det är svårt för dem att hjälpa vuxna män som vill ”prova på”. Finns det nån här på forumet som bor nån stans i trakterna kring södra Halland, Kronobergs län eller Norra Skåne som kan tänka sig ta med mig till en bana och prova på? Jag kan självklart betala för mig!

/ Daniel

Det är definitivt ett stort glapp just där. Finns en crosskola här som förut körde även för vuxna, inkl hoj. Provade en termin för att få lite mer hojvana och coachning medans min veterancross var isär,sjukt bra. Nånting sådant hade varit perfekt, vet inte om det kanske finns nåt liknande i krokarna. Dom har kört nån heldag för vuxna förra året senast om jag minns rätt, inkl allt man behöver. Borde finnas på fler ställen i landet kan man tycka?

Comment

Working...
    X