Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roliga banor i Dalarna?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Roliga banor i Dalarna?

Hej på er
    Skitsugen på att börja köra enduro igen, och bor numera i Rättvik. Spanat in de banor jag googlat upp på youtube, och alla verkar ju otroligt tråkiga. Bara stigar i skogen utan höjdvariationer, stenar, stockar eller hopp. Vanliga uppkörda viltstigar typ.
    Finns det några roliga banor i närheten av mig?
    Annars får det väl bli cross...

Smaken är väl som baken....

Vill du ha hopp får du nog åka cross. Stenar finns det gott om i skogarna runt Falun. Hedemora har väl en liten extreme-enduro bana om du vill ha stockar och "knixigt".

Dock är Norra Dalarna runt Siljan ett stort svart hål enduromässigt dessvärre. Inga klubbar har egna banor, finns några svartenduro banor. Pratas om att Rättvik Boda MK ska fixa en endurobana. Annars är det Orsa, som jag tycker är rolig, eller Faluområdet med ett gäng för FMCK Falun och SMK Dala som har godkända banor.

Nås Crossbana med några stigar får klassas "godkänd svartkörning" om man håller sig på redan gjorda banor. Men det är en bit från Rättvik.

Vill du åka cross finns det betydligt mer val av banor med Rättvik, Mora, Orsa, Mockfjärd, Snisbodarna och Amsberg.

Comment

Originally posted by Ajo79 View Post
      Smaken är väl som baken....

Vill du ha hopp får du nog åka cross. Stenar finns det gott om i skogarna runt Falun. Hedemora har väl en liten extreme-enduro bana om du vill ha stockar och "knixigt".

Dock är Norra Dalarna runt Siljan ett stort svart hål enduromässigt dessvärre. Inga klubbar har egna banor, finns några svartenduro banor. Pratas om att Rättvik Boda MK ska fixa en endurobana. Annars är det Orsa, som jag tycker är rolig, eller Faluområdet med ett gäng för FMCK Falun och SMK Dala som har godkända banor.

Nås Crossbana med några stigar får klassas "godkänd svartkörning" om man håller sig på redan gjorda banor. Men det är en bit från Rättvik.

Vill du åka cross finns det betydligt mer val av banor med Rättvik, Mora, Orsa, Mockfjärd, Snisbodarna och Amsberg.
      Tack så mycket för svaret.
      Tror det blir cross helt enkelt. Lite svart hål enduromässigt, som du säger...

Comment

Working...
      X