Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM EXC-F 250 2003 tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Andreas_Johansson
    replied
    Originally posted by kallefant View Post

    Jag kör med huvudmunstycke 170 och lågfartsmunstycke 48. (Std är 160 resp 42.)
    En kul grej man kan göra är att sätta i ett accpumpmembran från en Honda CRF från 00-talet. De hade också Keihin FCR-förgasare, men med ett membran som gav ännu mer bränsle vid påslag.
    Tack för svaret
    Har gjort O-ring moddet på accpumpen. Fick hem en sån luft/bränsleskruv med ratt och ett 45 och ett 48 lågfarts igår. Jag kanske skulle beställt ett högfarts med. Får sätta dit detta och testa

    Leave a comment:


  • kallefant
    replied
    Originally posted by Andreas_Johansson View Post
    Ni som har samma cykel. Vad kör ni med för bestyckning i förgasaren? Jag har öppnat upp ljudämparen lite genom att kapa röret inuti
    Jag kör med huvudmunstycke 170 och lågfartsmunstycke 48. (Std är 160 resp 42.)
    En kul grej man kan göra är att sätta i ett accpumpmembran från en Honda CRF från 00-talet. De hade också Keihin FCR-förgasare, men med ett membran som gav ännu mer bränsle vid påslag.

    Leave a comment:


  • Andreas_Johansson
    replied
    Ni som har samma cykel. Vad kör ni med för bestyckning i förgasaren? Jag har öppnat upp ljudämparen lite genom att kapa röret inuti

    Leave a comment:


  • Dyrvold
    replied
    Hej.

    Jag hade en 2003:s 250exc men monterade 350kit efter ca 40h. Jag har allt original kvar så hojen blev stulen kort där efter. 250cyl, kolv samt betyckning. Ja även massa broschyrer och den svarta KTM väskan..
    2500kr?

    070355803

    //Markus

    Leave a comment:


  • kallefant
    replied
    Originally posted by Andreas_Johansson View Post
    Kan jag lägga till dej som kontakt här
    Självklart!

    Leave a comment:


  • Andreas_Johansson
    replied
    Originally posted by kallefant View Post

    Ja visst är det! Och det är en trevligcykel.
    Det bästa man kan göra på den är annars att skaffa ett 350-kit, om du interedan har det. Jag tror att de flesta byggdes om med sådant, utom just de somtävlade och skulle klassa in för 250cc. Kitet är i princip bara en kortare EXC 450-cylindermed tillhörande kolv.

    Det kan nog gå att få tag på någon begagnad uppsättning, medtanke på den mängd som har sålts.
    Har nästan bara hunnit provköra den lite men känns som en smidig cykel. Får kolla 350cc kit när man tycker den är för slö. Kan jag lägga till dej som kontakt här

    Leave a comment:


  • kallefant
    replied
    Originally posted by Bommen View Post
    Denkonstruktionsmissen lever kvar än på nyare modeller också :) Bara o shimsaut!

    Märkligt hur det kan vara så liten marginal. Det är ju möjligt att bakramen inte är helt rak efter några vurpor, men ändå.

    Originally posted by Andreas_Johansson View Post
    Har inga dubbdäck så får vänta till våren. Tror dock någon kört med det tidigare. Syns på ljuddämparen.
    Kul med fler som har samma cykel om man behöver tips
    Ja visst är det! Och det är en trevligcykel.
    Det bästa man kan göra på den är annars att skaffa ett 350-kit, om du interedan har det. Jag tror att de flesta byggdes om med sådant, utom just de somtävlade och skulle klassa in för 250cc. Kitet är i princip bara en kortare EXC 450-cylindermed tillhörande kolv.

    Det kan nog gå att få tag på någon begagnad uppsättning, medtanke på den mängd som har sålts.

    Leave a comment:


  • Andreas_Johansson
    replied
    Originally posted by kallefant View Post
    Tja, sex år ungefär. Har inte heller kört mycket den här vintern, alltför dålig tjäle. (Om du förresten själv ska köra med dubbdäck, brukar det behövas ett slitskydd på ljuddämparen. Däcket går väldigt tight där. Och det är nog den enda konstruktionsmissen på den cykeln.)
    Har inga dubbdäck så får vänta till våren. Tror dock någon kört med det tidigare. Syns på ljuddämparen.
    Kul med fler som har samma cykel om man behöver tips

    Leave a comment:


  • KTMmarkus
    replied
    Originally posted by Bommen View Post
    Den konstruktionsmissen lever kvar än på nyare modeller också :) Bara o shimsa ut!
    Måste variera från hoj till hoj, eller däck till däck? Hade det på RFS och på 08an men på de nyare har jag klarat mig =)

    Leave a comment:


  • Bommen
    replied
    Originally posted by kallefant View Post
    Tja, sex år ungefär. Har inte heller kört mycket den här vintern, alltför dålig tjäle. (Om du förresten själv ska köra med dubbdäck, brukar det behövas ett slitskydd på ljuddämparen. Däcket går väldigt tight där. Och det är nog den enda konstruktionsmissen på den cykeln.)
    Den konstruktionsmissen lever kvar än på nyare modeller också :) Bara o shimsa ut!

    Leave a comment:


  • kallefant
    replied
    Tja, sex år ungefär. Har inte heller kört mycket den här vintern, alltför dålig tjäle. (Om du förresten själv ska köra med dubbdäck, brukar det behövas ett slitskydd på ljuddämparen. Däcket går väldigt tight där. Och det är nog den enda konstruktionsmissen på den cykeln.)

    Leave a comment:


  • Andreas_Johansson
    replied
    Originally posted by kallefant View Post
    Jo, jag har en sådan och kör med den fortfarande. En -04, lite annan bakram och annat avgassystem från och med den årgången, men i övrigt i princip lika.
    Kul. Har du haft den länge? Jag har inte hunnit köra så mycket änpga vnter och massa snö

    Leave a comment:


  • kallefant
    replied
    Originally posted by Andreas_Johansson View Post
    Tack för alla tips här. Behöver säkert mer hjäp i framden
    Någon annan här som har en likadan cykel?
    Jo, jag har en sådan och kör med den fortfarande. En -04, lite annan bakram och annat avgassystem från och med den årgången, men i övrigt i princip lika.

    Leave a comment:


  • Andreas_Johansson
    replied
    Nu är cykel inhandlad. Blev den jag kollat på en 2003 KTM EXC 250 Racing 4T.
    Tack för alla tips här. Behöver säkert mer hjäp i framden
    Någon annan här som har en likadan cykel?

    Leave a comment:


  • Andreas_Johansson
    replied
    Originally posted by UbbeO View Post
    Har den gått så otroligt lite så måste den vara i riktigt fint skick, och kanske kan vara värd omkring 15-20.000:-.
    Kommer säkert snurra på många år till så är nog ett bra köp!
    Kolla slitdelar som bromsskivor, lager och hjul hur de mår. Drar snabbt iväg där om det är slitet.
    Man ser rätt bra på ram, fotpinnar osv hur mycket den verkar använd.

    Blir själv skeptisk när man ser annonser på 15-20 år gamla hojar som gått 150 timmar... (8 timmar/år, allvarligt?)
    Verkar som att alla hojar på Blocket gått 100-150 timmar fast de är mellan 1-20 år gamla.

    Min 2012 KTM EXC-F 350 har gått 360 timmar, och då kör jag inte ens mycket.
    Räknat att det blir körning omkring 1,5h veckan då det bara blir sommarhalvåret vi kör här uppe i norr.
    Är i kanonskick, väl servad och går säkert några hundra timmar till!
    Så jag skulle kolla mer på skick och service än på timmarna vid ett köp
    Tack för inlägget. Man kanske inte får stirra sej blind på timmarna. Får se om jag hitta någon lämplig
    (den jag var intresserad av verkar vara såld :( )

    Leave a comment:

Working...
X