Originally posted by kallefant
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
KTM EXC-F 250 2003 tips
Collapse
X
-
Tja, sex år ungefär. Har inte heller kört mycket den här vintern, alltför dålig tjäle. (Om du förresten själv ska köra med dubbdäck, brukar det behövas ett slitskydd på ljuddämparen. Däcket går väldigt tight där. Och det är nog den enda konstruktionsmissen på den cykeln.)"If you do drugs you’re a hippie. And hippies suck." – Eric Cartman
Comment
-
Originally posted by kallefant View PostTja, sex år ungefär. Har inte heller kört mycket den här vintern, alltför dålig tjäle. (Om du förresten själv ska köra med dubbdäck, brukar det behövas ett slitskydd på ljuddämparen. Däcket går väldigt tight där. Och det är nog den enda konstruktionsmissen på den cykeln.)Metallsmak i munnen
Comment
-
Originally posted by Bommen View PostDen konstruktionsmissen lever kvar än på nyare modeller också :) Bara o shimsa ut!Vit KTM FE 350 2019
----------------------------
KTM 350 EXC-F Six Days 2014
KTM 300 EXC Six Days 2013
KTM 450 EXC-R 2008
Suzuki 450 RM-Z 2008
KTM 450 EXC-R 2008
KTM 250 SX/F 2007
KTM 450 EXC-R Factory 2007
KTM 450 EXC-R 2006
KTM 250 EXC 2004
KTM 250 EXC 2000
KTM 200 EXC 2000
Comment
-
Originally posted by kallefant View PostTja, sex år ungefär. Har inte heller kört mycket den här vintern, alltför dålig tjäle. (Om du förresten själv ska köra med dubbdäck, brukar det behövas ett slitskydd på ljuddämparen. Däcket går väldigt tight där. Och det är nog den enda konstruktionsmissen på den cykeln.)
Kul med fler som har samma cykel om man behöver tips
Comment
-
Originally posted by Bommen View PostDenkonstruktionsmissen lever kvar än på nyare modeller också :) Bara o shimsaut!
Märkligt hur det kan vara så liten marginal. Det är ju möjligt att bakramen inte är helt rak efter några vurpor, men ändå.
Originally posted by Andreas_Johansson View PostHar inga dubbdäck så får vänta till våren. Tror dock någon kört med det tidigare. Syns på ljuddämparen.
Kul med fler som har samma cykel om man behöver tips
Det bästa man kan göra på den är annars att skaffa ett 350-kit, om du interedan har det. Jag tror att de flesta byggdes om med sådant, utom just de somtävlade och skulle klassa in för 250cc. Kitet är i princip bara en kortare EXC 450-cylindermed tillhörande kolv.
Det kan nog gå att få tag på någon begagnad uppsättning, medtanke på den mängd som har sålts.
"If you do drugs you’re a hippie. And hippies suck." – Eric Cartman
Comment
-
Originally posted by kallefant View Post
Ja visst är det! Och det är en trevligcykel.
Det bästa man kan göra på den är annars att skaffa ett 350-kit, om du interedan har det. Jag tror att de flesta byggdes om med sådant, utom just de somtävlade och skulle klassa in för 250cc. Kitet är i princip bara en kortare EXC 450-cylindermed tillhörande kolv.
Det kan nog gå att få tag på någon begagnad uppsättning, medtanke på den mängd som har sålts.
Comment
-
Hej.
Jag hade en 2003:s 250exc men monterade 350kit efter ca 40h. Jag har allt original kvar så hojen blev stulen kort där efter. 250cyl, kolv samt betyckning. Ja även massa broschyrer och den svarta KTM väskan..
2500kr?
070355803
//MarkusVägskatt? Då borde det ju hetat "onroad"!!!!!
-= CR250R -01 Pruttarn!!! =-
-= YZ250F -14 =- VARVSTOPPEN 2 såld
-= YZ250F -12 =- Varvstoppen.. Såld
-= YZ450F -09 =- Psykot SÅLD
-= XR600R -87.. GAMMELYXAN!!! =- SÅLD
-= XR600R -92 Nyyxan=- SÅLD
-= 250 EXC-R -03 =- STULEN
-= XR 650R -00 GRISEN=- SÅLD
-= YZ 250 -94 =- SÅLD
-= KTM 250 -90 trötter =- SÅLD
-= XT 600 -90 soffan =- SÅLD
Comment
-
Originally posted by Andreas_Johansson View PostNi som har samma cykel. Vad kör ni med för bestyckning i förgasaren? Jag har öppnat upp ljudämparen lite genom att kapa röret inuti
En kul grej man kan göra är att sätta i ett accpumpmembran från en Honda CRF från 00-talet. De hade också Keihin FCR-förgasare, men med ett membran som gav ännu mer bränsle vid påslag."If you do drugs you’re a hippie. And hippies suck." – Eric Cartman
Comment
-
Originally posted by kallefant View Post
Jag kör med huvudmunstycke 170 och lågfartsmunstycke 48. (Std är 160 resp 42.)
En kul grej man kan göra är att sätta i ett accpumpmembran från en Honda CRF från 00-talet. De hade också Keihin FCR-förgasare, men med ett membran som gav ännu mer bränsle vid påslag.
Har gjort O-ring moddet på accpumpen. Fick hem en sån luft/bränsleskruv med ratt och ett 45 och ett 48 lågfarts igår. Jag kanske skulle beställt ett högfarts med. Får sätta dit detta och testa
Comment
Comment