Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM EXC-F 250 2003 tips

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by kallefant View Post
    Jo, jag har en sådan och kör med den fortfarande. En -04, lite annan bakram och annat avgassystem från och med den årgången, men i övrigt i princip lika.
    Kul. Har du haft den länge? Jag har inte hunnit köra så mycket änpga vnter och massa snö

Comment

Tja, sex år ungefär. Har inte heller kört mycket den här vintern, alltför dålig tjäle. (Om du förresten själv ska köra med dubbdäck, brukar det behövas ett slitskydd på ljuddämparen. Däcket går väldigt tight där. Och det är nog den enda konstruktionsmissen på den cykeln.)
      "If you do drugs you’re a hippie. And hippies suck." – Eric Cartman

Comment

Tja, sex år ungefär. Har inte heller kört mycket den här vintern, alltför dålig tjäle. (Om du förresten själv ska köra med dubbdäck, brukar det behövas ett slitskydd på ljuddämparen. Däcket går väldigt tight där. Och det är nog den enda konstruktionsmissen på den cykeln.)
        Den konstruktionsmissen lever kvar än på nyare modeller också :) Bara o shimsa ut!
        Metallsmak i munnen

Comment

Originally posted by Bommen View Post
          Den konstruktionsmissen lever kvar än på nyare modeller också :) Bara o shimsa ut!
          Måste variera från hoj till hoj, eller däck till däck? Hade det på RFS och på 08an men på de nyare har jag klarat mig =)
          Vit KTM FE 350 2019
          ----------------------------
          KTM 350 EXC-F Six Days 2014
          KTM 300 EXC Six Days 2013
          KTM 450 EXC-R 2008
          Suzuki 450 RM-Z 2008
          KTM 450 EXC-R 2008
          KTM 250 SX/F 2007
          KTM 450 EXC-R Factory 2007
          KTM 450 EXC-R 2006
          KTM 250 EXC 2004
          KTM 250 EXC 2000
          KTM 200 EXC 2000

Comment

Har inga dubbdäck så får vänta till våren. Tror dock någon kört med det tidigare. Syns på ljuddämparen.
            Kul med fler som har samma cykel om man behöver tips

Comment

Originally posted by Bommen View Post
              Denkonstruktionsmissen lever kvar än på nyare modeller också :) Bara o shimsaut!

Märkligt hur det kan vara så liten marginal. Det är ju möjligt att bakramen inte är helt rak efter några vurpor, men ändå.

Originally posted by Andreas_Johansson View Post
              Har inga dubbdäck så får vänta till våren. Tror dock någon kört med det tidigare. Syns på ljuddämparen.
              Kul med fler som har samma cykel om man behöver tips
              Ja visst är det! Och det är en trevligcykel.
              Det bästa man kan göra på den är annars att skaffa ett 350-kit, om du interedan har det. Jag tror att de flesta byggdes om med sådant, utom just de somtävlade och skulle klassa in för 250cc. Kitet är i princip bara en kortare EXC 450-cylindermed tillhörande kolv.

Det kan nog gå att få tag på någon begagnad uppsättning, medtanke på den mängd som har sålts.

Comment

Ja visst är det! Och det är en trevligcykel.
                Det bästa man kan göra på den är annars att skaffa ett 350-kit, om du interedan har det. Jag tror att de flesta byggdes om med sådant, utom just de somtävlade och skulle klassa in för 250cc. Kitet är i princip bara en kortare EXC 450-cylindermed tillhörande kolv.

Det kan nog gå att få tag på någon begagnad uppsättning, medtanke på den mängd som har sålts.
                Har nästan bara hunnit provköra den lite men känns som en smidig cykel. Får kolla 350cc kit när man tycker den är för slö. Kan jag lägga till dej som kontakt här

Comment

Kan jag lägga till dej som kontakt här
                  Självklart!

Comment

Hej.

Jag hade en 2003:s 250exc men monterade 350kit efter ca 40h. Jag har allt original kvar så hojen blev stulen kort där efter. 250cyl, kolv samt betyckning. Ja även massa broschyrer och den svarta KTM väskan..
                    2500kr?

070355803

//Markus
                    Vägskatt? Då borde det ju hetat "onroad"!!!!!
                    -= CR250R -01 Pruttarn!!! =-
                    -= YZ250F -14 =- VARVSTOPPEN 2 såld
                    -= YZ250F -12 =- Varvstoppen.. Såld
                    -= YZ450F -09 =- Psykot SÅLD

-= XR600R -87.. GAMMELYXAN!!! =- SÅLD
                    -= XR600R -92 Nyyxan=- SÅLD
                    -= 250 EXC-R -03 =- STULEN
                    -= XR 650R -00 GRISEN=- SÅLD
                    -= YZ 250 -94 =- SÅLD
                    -= KTM 250 -90 trötter =- SÅLD
                    -= XT 600 -90 soffan =- SÅLD

Comment

Ni som har samma cykel. Vad kör ni med för bestyckning i förgasaren? Jag har öppnat upp ljudämparen lite genom att kapa röret inuti

Comment

Ni som har samma cykel. Vad kör ni med för bestyckning i förgasaren? Jag har öppnat upp ljudämparen lite genom att kapa röret inuti
                        Jag kör med huvudmunstycke 170 och lågfartsmunstycke 48. (Std är 160 resp 42.)
                        En kul grej man kan göra är att sätta i ett accpumpmembran från en Honda CRF från 00-talet. De hade också Keihin FCR-förgasare, men med ett membran som gav ännu mer bränsle vid påslag.

Comment

Jag kör med huvudmunstycke 170 och lågfartsmunstycke 48. (Std är 160 resp 42.)
                          En kul grej man kan göra är att sätta i ett accpumpmembran från en Honda CRF från 00-talet. De hade också Keihin FCR-förgasare, men med ett membran som gav ännu mer bränsle vid påslag.
                          Tack för svaret
                          Har gjort O-ring moddet på accpumpen. Fick hem en sån luft/bränsleskruv med ratt och ett 45 och ett 48 lågfarts igår. Jag kanske skulle beställt ett högfarts med. Får sätta dit detta och testa

Comment

Working...
                          X